• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hur ska jag lösa detta, fastnat i spelberoende

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
...men det beror väll på att deklarationerna blir klara vid olika tillfällen beroende på hur och när man har deklarerat...
Funderade också på det.
Jag har dock för mig att det i och med det nya systemet med inrapportering var månad även påverkar UC.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Funderade också på det.
Jag har dock för mig att det i och med det nya systemet med inrapportering var månad även påverkar UC.

Mmm...på sikt lär det nog göra det... På vilket sätt, återstår att se dock...
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Ja inkomsten uppdateras en gång per år och person. Allas taxering blir ju inte klar samtidigt. Jag fick till exempel mitt slutskattebesked i augusti, så UC gör flera uppdateringar, men för olika grupper av personer varje gång. Oftare än så går inte att göra, för man deklarerar bara en gång om året.

Det där som arbetsgivaren rapporterar in månadsvis är ju inte taxerad inkomst... Den känner varken arbetsgivaren eller Skatteverket till förrän man har deklarerat.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Ja inkomsten uppdateras en gång per år och person. Allas taxering blir ju inte klar samtidigt. Jag fick till exempel mitt slutskattebesked i augusti, så UC gör flera uppdateringar, men för olika grupper av personer varje gång. Oftare än så går inte att göra, för man deklarerar bara en gång om året.

Det där som arbetsgivaren rapporterar in månadsvis är ju inte taxerad inkomst... Den känner varken arbetsgivaren eller Skatteverket till förrän man har deklarerat.

Exakt så resonerade jag oxå, men blev likväl osäker... men tack för förtydligandet. :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Jag tycker det är positivt. Lägre inkomst hindrar en att få lån utöver betalningsförmåga och högre inkomst öppnar upp för mer möjligheter.

Har det? Har ju sett jätteDÖmånga, inte minst här ute, med relativt låga inkomster, men som likväl har blanco lån på både 2 eller 3 gånger över sin årsinkomst...
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Har det? Har ju sett jätteDÖmånga, inte minst här ute, med relativt låga inkomster, men som likväl har blanco lån på både 2 eller 3 gånger över sin årsinkomst...
Ja, kan detta inte bero på högre inkomst enligt deklaration då den inte ” hänger ” med ev lönesänkning, sjukskrivning osv
Tänkte att detta kan strama upp det lite.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Ja, kan detta inte bero på högre inkomst enligt deklaration då den inte ” hänger ” med ev lönesänkning, sjukskrivning osv
Tänkte att detta kan strama upp det lite.

Förvisso. Hoppas dock Du har fel. Detta kontroll samhälle vi lever i (Sverige) håller på att gå över styr.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp