• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur ska jag lösa detta, fastnat i spelberoende

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Det står att det uppdateras 4 ggr per år.
Stämmer, men det avser att Skatteverket släpper taxeringar vid olika tillfällen beroende på hur man deklarerat. Ett år kom taxeringen för mej i augusti istället för juni, då hade jag gjort manuella ändringar och bl a bifogat en s k K10-blankett. Kan också bero på om du inte deklarerar digitalt. Innebörden är alltså inte att varje person blir uppdaterad vid 4 gånger/år utan att det är fyra tillfällen som uppdatering sker beroende på när slutskattebeskedet blir klart.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mamma 40

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
29 Januari 2019
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
15
Poäng
52
Fan.....
Hur kunde jag göra det
Fick ett återfall igår och spelade bort 15000kr.
Började med 2000kr som jag skulle vinna tillbaka...
Fattar inte hur jag kunde.
Nu är jag körd och allt höll på att lösa sig....
Nu har jag 6000kr på kontot och har 12000kr kvar att betala denna månaden
Får 31000kr tillbaka på skatten nästa månad så hade tänkt att bli av med några dåliga lån....
Nu är jag körd!
Känns som jag MÅSTE chansa dessa sista pengar för att ha en chans att betala räkningarna och överleva denna månaden.
Vet att jag tänker fel men vad har jag annars för möjlighet
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Fan.....
Hur kunde jag göra det
Fick ett återfall igår och spelade bort 15000kr.
Började med 2000kr som jag skulle vinna tillbaka...
Fattar inte hur jag kunde.
Nu är jag körd och allt höll på att lösa sig....
Nu har jag 6000kr på kontot och har 12000kr kvar att betala denna månaden
Får 31000kr tillbaka på skatten nästa månad så hade tänkt att bli av med några dåliga lån....
Nu är jag körd!
Känns som jag MÅSTE chansa dessa sista pengar för att ha en chans att betala räkningarna och överleva denna månaden.
Vet att jag tänker fel men vad har jag annars för möjlighet

Jo, val har Du... valet är att inte förlora dessa 6000kr på ytterligare spel, som mest troligt inte genererar i vinst likväl.
Betala av de du kan med dessa 6000kr och ring resterande fordringsägare och be om uppskov med betalning tills skatteåterbäringen inkommer, vilket sker under första halvan av april.
Försätt Dig inte i en värre situation nu... Vi hejjar på Dig !!!
 

Freya

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
12 Februari 2019
Meddelanden
189
Mottagna reaktioner
102
Poäng
297
Fan.....
Hur kunde jag göra det
Fick ett återfall igår och spelade bort 15000kr.
Började med 2000kr som jag skulle vinna tillbaka...
Fattar inte hur jag kunde.
Nu är jag körd och allt höll på att lösa sig....
Nu har jag 6000kr på kontot och har 12000kr kvar att betala denna månaden
Får 31000kr tillbaka på skatten nästa månad så hade tänkt att bli av med några dåliga lån....
Nu är jag körd!
Känns som jag MÅSTE chansa dessa sista pengar för att ha en chans att betala räkningarna och överleva denna månaden.
Vet att jag tänker fel men vad har jag annars för möjlighet

Åhh.. :( din känsla som du har just nu känner jag så igen eftersom jag gjort detsamma typ jämt. Ångesten och paniken efter, känslan när man ser att fortsätta spela för att kanske vinna tillbaka. Visst finns chansen men den är minimal, ja och skulle du vinna så kommer tanken att kanske du kan vinna mer. Våra spelsjuka hjärnor.

Denna månad är katastrof för mig ekonomiskt har ett underskott på 14.000kr. Inatt trillade barnbidrag in och vanligtvis så brukar jag leva på hoppet att kanske vinna lite extra, vilket oftast slutar med 0kr kvar på kontot:(

Men håller helt med Kimsan72 du har ett val, behåll de där 6000kr och ring runt till alla och be om att få betalningsfrimånad/uppskov till skatten kommer. Viaconto tex kan man hoppa över, dom ringer som galningar men mer än så är det inte.

Du fixar det här, det kommer inte bli bättre av att mata in dina sista kronor till dom där äckliga spelbolagen.

❤️
 
Senast ändrad:

Bob231

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
19 December 2018
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
22
Poäng
91
Fan.....
Hur kunde jag göra det
Fick ett återfall igår och spelade bort 15000kr.
Började med 2000kr som jag skulle vinna tillbaka...
Fattar inte hur jag kunde.
Nu är jag körd och allt höll på att lösa sig....
Nu har jag 6000kr på kontot och har 12000kr kvar att betala denna månaden
Får 31000kr tillbaka på skatten nästa månad så hade tänkt att bli av med några dåliga lån....
Nu är jag körd!
Känns som jag MÅSTE chansa dessa sista pengar för att ha en chans att betala räkningarna och överleva denna månaden.
Vet att jag tänker fel men vad har jag annars för möjlighet

Spelpause.se för att stänga av dig från spel.
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Fan.....
Hur kunde jag göra det
Fick ett återfall igår och spelade bort 15000kr.
Började med 2000kr som jag skulle vinna tillbaka...
Fattar inte hur jag kunde.
Nu är jag körd och allt höll på att lösa sig....
Nu har jag 6000kr på kontot och har 12000kr kvar att betala denna månaden
Får 31000kr tillbaka på skatten nästa månad så hade tänkt att bli av med några dåliga lån....
Nu är jag körd!
Känns som jag MÅSTE chansa dessa sista pengar för att ha en chans att betala räkningarna och överleva denna månaden.
Vet att jag tänker fel men vad har jag annars för möjlighet

Vad du än gör, fortsätt inte med spelandet. Är själv i en bedrövlig situation (där jag undrar om livet är ens värt att delta i längre) men absolut inget annat alternativ är bättre än att ta tag i situationen. Har åratals erfarenhet av att fixa och trixa med olika fordringsägare och de flesta är till en viss gräns (som jag själv dessvärre passerat) väldigt medgörliga om man tar kontakt och som i ditt fall kan betala inom rimlig tid.
Vet ingen om att du spelar som kan hjälpa dig att hålla dig från spelande förutom spelpaus.se?
Kram
 

Mamma 40

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
29 Januari 2019
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
15
Poäng
52
Tack för alla pepp jag ska genast kontakta alla.
Jag har många hos arvato där det står på deras sidor att man inte kan få betalningsfri månad men självklart ska jag maila dem ändå.
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Tack för alla pepp jag ska genast kontakta alla.
Jag har många hos arvato där det står på deras sidor att man inte kan få betalningsfri månad men självklart ska jag maila dem ändå.

Ta ett djupt andetag och ring alla i den takt du orkar. Det kommer att löna sig.
 

Mamma 40

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
29 Januari 2019
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
15
Poäng
52
Jag ska till psykoterapeuten nu kl 10.
Jag har ju lovat henne att inte spela hon kommer att märka att jag mår skit...
Jag har slutat med alla antidepressiva och lugnande sen december och inte spelat sen oktober innan gårdagen.
Fattar inte att hjärnan var på viloläge igår
Bara att ta nya tag.
Fått förlängt hos kundfinans vivus klarna och Flexlimit än så länge iallafall.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp