• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 298
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Förläng återbetalningstiden hos Santander och betala själv in mer varje månad på lånet om du kan det. Absolut att det är skönt att vara skuldfri på 2 år men bara på det lånet får du en månadskostnad på drygt 6000. Sänk beloppet till 72.000 så att du får bort klarna och Ferratum och höj återbetalningstiden till typ 8-10 år. Då får du en månadskostnad på 1300-1200 men kan betala in mer för att bli av med lånet snabbare dom månader du har råd med det.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pleasehelpme

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
12 November 2021
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Förläng återbetalningstiden hos Santander och betala själv in mer varje månad på lånet om du kan det. Absolut att det är skönt att vara skuldfri på 2 år men bara på det lånet får du en månadskostnad på drygt 6000. Sänk beloppet till 72.000 så att du får bort klarna och Ferratum och höj återbetalningstiden till typ 8-10 år. Då får du en månadskostnad på 1300-1200 men kan betala in mer för att bli av med lånet snabbare dom månader du har råd med det.
8-10 år känns oerhört länge. Jag vill verkligen bli skuldfri inom 2-3 år.

Att det lånet ligger på 6000kr i månaden är helt okej med min ekonomi, men att även lägga 3900kr på anyfin i månaden blir alldeles för mycket. Om Anyfin låg på ca 1000-1500kr/månad så skulle det gå ihop med min ekonomi. Och det skulle det göra om jag tog resterande pengarna från Santander och la där. Dock blir ju räntan högre för de pengarna, då anyfin har en bättre ränta men det kanske ändå blir bättre med tanke på att ferratum och klarna går ner ganska så mycket?

Kanske att jag sedan med tiden när lånet på Santander gått ner, kan ta över lånet på Anyfin så att räntan blir mindre. Eller vad tror du?
 

PatrikItaly

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Oktober 2020
Meddelanden
172
Mottagna reaktioner
130
Poäng
317
Jag skulle som andra rekommenderar satsa på likviditet, vilket betyder att du vill få så mycket över per månad i cash, även om betalningstiden är längre. Spara en del så att du har 1-2 månaders lön i buffert på ett ISK konto med investering i fonder typ svenska småbolag. När du kommit dit om några månader då kan du börja göra extra inbetalningar på lånen de månader man får mycket extra över. Då betalar du först av de lånen med högsta räntan. Följ ditt UC score noga och när du är en bra bit under 1 % så slår du till med ett samlingslån och kanske får en ränta på 4-5 %. Det är bra att ha ett billigt kreditkort med kanske 20.000 i kredit men man utnyttjar det inte. Det ger ett bättre UC score. Fall bara inte för frestelsen att festa upp överskottet när man ser tusenlappar över. Det gäller att ha disciplin och kämpa på!
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Jag skulle som andra rekommenderar satsa på likviditet, vilket betyder att du vill få så mycket över per månad i cash, även om betalningstiden är längre. Spara en del så att du har 1-2 månaders lön i buffert på ett ISK konto med investering i fonder typ svenska småbolag. När du kommit dit om några månader då kan du börja göra extra inbetalningar på lånen de månader man får mycket extra över. Då betalar du först av de lånen med högsta räntan. Följ ditt UC score noga och när du är en bra bit under 1 % så slår du till med ett samlingslån och kanske får en ränta på 4-5 %. Det är bra att ha ett billigt kreditkort med kanske 20.000 i kredit men man utnyttjar det inte. Det ger ett bättre UC score. Fall bara inte för frestelsen att festa upp överskottet när man ser tusenlappar över. Det gäller att ha disciplin och kämpa på!
Det där med kreditkort tror ja beror på. Hade ett med 5000 på ecster outnyttjat när jag sedan avslutade det så sjönk betyget.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp