• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Hur ställer sig storbanker

M

Mila

Gäst
Poäng: 0
Hej alla fantastiska som hjälper.
Jag har precis tagit ett lån på wästgöta finans för att städa UC från ett billån. Och detta för att ta ett bolån. MEN min fråga är, kommer inte banken undra hur det lånet plötsligt blev avbetalat? Till saken hör att bolånet vill ja ta snart, och det billånet betalas av i slutet av månaden. Måste man vänta med bolån?
Tack alla kloka på förhand
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 439
Poäng
8 917
Mila.
Fick du 300.000 hos Wästgöta?
Vad hade du för förutsättningar?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 439
Poäng
8 917
Sökte du 90.000?

8a hos Min Upplysning eller på din kopia?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 439
Poäng
8 917
Sen som svar på din fråga nej jag tror inte banken kommer undra varför du löste det lånet.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 860
Mottagna reaktioner
1 623
Poäng
1 117
Varför skulle bankerna undra det? I så fall så svara bara att du tog ett samlingslån genom erbjudande du fick hos Wästgöta finans.
Skicka bevis om du behöver. Den banken har inte till uppgift att rapportera in ditt lån hos Wästgöta finans till UC så det spelar ingen roll. Dom vill bara veta att det inte är tvättade pengar isåfall.
 
M

Mila

Gäst
Poäng: 0
Varför skulle bankerna undra det? I så fall så svara bara att du tog ett samlingslån genom erbjudande du fick hos Wästgöta finans.
Skicka bevis om du behöver. Den banken har inte till uppgift att rapportera in ditt lån hos Wästgöta finans till UC så det spelar ingen roll. Dom vill bara veta att det inte är tvättade pengar isåfall.

åh tack för du svarade på min fråga !
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 247
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
897
Jag hade 270 k blanco när jag sökte hos seb. Dom frågade aldrig om mitt blanco. Det var bara min sambo som frågade om mina lån hade betydelse när vi väntade på att bli beviljade. Dom svarade att dom flesta har billån så hade ingen betydelse.

Dock var min sambo ren och vi hade insatsen!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp