• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Hur ställer sig storbanker

M

Mila

Gäst
Poäng: 0
Har du tagit lån och fått pengarna så syns ju det på kontoutdraget. Så ta inget bolån i din egna bank för säkerhetens skull


Om man tar autogiro på lånet kan banken som man söker bolån hos se det då ?
Är de bättre p ta faktura till lånet är taget ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Om man tar autogiro på lånet kan banken som man söker bolån hos se det då ?
Är de bättre p ta faktura till lånet är taget ?

Banken har all översikt på kontot om det är samma bank. Är det en annan bank måste dom begära ut kontoutdrag.

Seb lär inte ha kollat på mig i alla fall
 
M

Mila

Gäst
Poäng: 0
Banken har all översikt på kontot om det är samma bank. Är det en annan bank måste dom begära ut kontoutdrag.

Seb lär inte ha kollat på mig i alla fall

Så faktura känns lite säkrare ? Jag har Nordea å sambon har Swedbank. Men bara jag som står på lånet. Så blir väl antagligen SEB eller Swedbank ! skulle du råda att vänta några månader innan bolån ?
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Så faktura känns lite säkrare ? Jag har Nordea å sambon har Swedbank. Men bara jag som står på lånet. Så blir väl antagligen SEB eller Swedbank ! skulle du råda att vänta några månader innan bolån ?

Betalar du faktura så syns det också. Om du har lån på uc så ser banken att du har lån på uc.

Rekommenderar inte swedbank, dom är hårdare o petigare
 
M

Mila

Gäst
Poäng: 0
Betalar du faktura så syns det också. Om du har lån på uc så ser banken att du har lån på uc.

Rekommenderar inte swedbank, dom är hårdare o petigare

Ja men de förstår jag att de ser på uc. Men detta är ett lån som inte syns på uc. Därför jag undrar om banken kommer undra vad de är för räkning eller går de inte så djupgående ?
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Ja men de förstår jag att de ser på uc. Men detta är ett lån som inte syns på uc. Därför jag undrar om banken kommer undra vad de är för räkning eller går de inte så djupgående ?

Tror inte SEB kollade mina konton. Verkade inte va så petiga. Rekommenderar SEB isåfall
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
lutar åt seb då. Tack för alla svaren. Jag hoppas jag inte blir ”påkommen”å då nekad

Sen får man skriva vad man har för lån och utgifter också. Vet inte vad som händer om man medvetet ljuger i en ansökan?

Jag hade 260-270 k synligt på uc när jag sökte hos SEB t.ex
 

Dålig magkänsla

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
5 Maj 2019
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Sen får man skriva vad man har för lån och utgifter också. Vet inte vad som händer om man medvetet ljuger i en ansökan?

Jag hade 260-270 k synligt på uc när jag sökte hos SEB t.ex

jag har 325 k syndliga på uc och 80 från bank som inte tar uc. Kan dem se de på nått sätt ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp