Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur stora aktievinster innan man måste rapportera det till KFM?

Om man tjänat mindre än 10.000kr per år exempelvis, måste man rapportera det till KFM under skuldsanering?

Behövs väl inte rapportera under saneringen eller? För jag känner en kompis som spelar på svenska spel och tippar ofta på matcher och vinner ganska mycket och han rapportera inget, man får göra vad man vill med pengarna hävdar han!

Du "rapporterar" (omprövar) precis som vid vanlig inkomst ökning (när den är ca 4-5000 netto i månaden).

Lät som en spännande person att ta råd av.

Senast ändrad:
Jag tycker det är viktigt att vara försiktig med vilka råd man följer i sådana här frågor. Bara för att någon gör på ett visst sätt betyder det inte att det är rätt eller lagligt. Det är bättre att ta reda på vad som faktiskt gäller innan man bestämmer sig.
Håller med dig helt, men jag tror den jag känner menar att eftersom vinster som är från svensk spellicens är skattefri och inte behöver ompröva. Vet inte faktiskt

Håller med dig helt, men jag tror den jag känner menar att eftersom vinster som är från svensk spellicens är skattefri och inte behöver ompröva. Vet inte faktiskt
Man bör ompröva vid större spel vinster. Nu är väl just spelvinster något som inte syns i sverige dock, så det är väl inget som en borgenär får nys om.

Man bör ompröva vid större spel vinster. Nu är väl just spelvinster något som inte syns i sverige dock, så det är väl inget som en borgenär får nys om.
Ja precis, de syns inte i deklarationen och ingen kollar bankkonton.

Det sistnämnda skulle jag inte ta som sanning

Det sistnämnda skulle jag inte ta som sanning
Utveckla gärna? Spelvinster redovisas inte. Så enda sättet för en borgenär att få nys om att du vunnit pengar är att du själv berättar tänker jag.

Utveckla gärna? Spelvinster redovisas inte. Så enda sättet för en borgenär att få nys om att du vunnit pengar är att du själv berättar tänker jag.

Dom hittar igen sånt emellanåt, vet inte hur.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp