Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur stora blancolån kan man ha?

Hej,

Tänkte kolla hur höga blancolån som är möjliga att ha? Vad har ni för erfarenheter? Vilka "förutsättningar" har ni haft ifråga om inkomst/underskott/UC?

Jag kommer själv att ha runt 700k i taxerad inkomst vid nästa skattegenomgång och har ungefär 600k i blanco samt 1.2% i UC-score.

Pengarna "jobbar" för mig just nu på ett sätt som gör att jag funderar på om jag ska försöka få tillgång till mer.

Tror ni att det är möjligt?

Hej,

Tänkte kolla hur höga blancolån som är möjliga att ha? Vad har ni för erfarenheter? Vilka "förutsättningar" har ni haft ifråga om inkomst/underskott/UC?

Jag kommer själv att ha runt 700k i taxerad inkomst vid nästa skattegenomgång och har ungefär 600k i blanco samt 1.2% i UC-score.

Pengarna "jobbar" för mig just nu på ett sätt som gör att jag funderar på om jag ska försöka få tillgång till mer.

Tror ni att det är möjligt?
Inga problem att lån mycket över sin inkomst. 1 msek är nog inga problem för din del när din nya inkomst är deklarerad.

Finns folk på forumet som legat runt 1.5 miljoner med en lägre inkomst än dig.
Allt handlar om vilken ränta du är beredd att betala.
Om du har låg UC-Risk och uppger samla lån samt söker vid rätt tillfällen så tror jag helt ärligt att inte ens 2-2.5 ska vara omöjligt.

På det över 1,4 mkr kan man fråga sig om det är möjligt att få högra avkastning än ränta utan väldigt hög risk.

Att jobba med den hävstången som investera lånade pengar innebär är per se alltid en högre risk.

Det beror kanske på vad det är han sysslar med?
Om han typ importerar bilar eller dylikt så behöver det ju inte vara på det sättet men visst. Köper det du säger.

Terry - det har du helt rätt i.

Vi verkar dock överrens om att all investering med lånade pengar ökar risken.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp