- Meddelanden
- 522
- Mottagna reaktioner
- 230
- Poäng
- 417
Sökte du mer och fick 30’?
Jag minns inte, men tror inte det.
Sökte du mer och fick 30’?
Svårt att svara på vad dom går på. Jag höjde till 50 och det gick genom ett knapptryck. Men det var ett tag sedan.Är det lätt att höja hos dom om man sköter sina betalningar?
Svårt att svara på vad dom går på. Jag höjde till 50 och det gick genom ett knapptryck. Men det var ett tag sedan.
Jag vet inte tvyvärr, var länge sedan. Ring dom.Ifrån 40 då antar jag?
Jag vet inte tvyvärr, var länge sedan. Ring dom.

Jag tycker ändå att de gör detta smart.. de förstår att oavsett hur kreditupplysningen ser ut så är ekonomin stressad om man har massa färska förfrågningar vilket såklart kan antas minska återbetalningsförmågan. Samt att de kräver 3 inbetalningar i tid för att kunna levla.. det bromsar många en aning från att snabbts och spontant få ut större belopp.Har lånat hos dem några gånger under 2025. Detta är mina noteringar reflektioner.
Relativt enkelt att få 10-30 tkr vid första ansökan. Inget kreditz eller liknande då. De tar en bisnode när man ansöker första gången och sedan creditsafe varje gång man gör ett uttag. Vad jag märkt i deras bedömning så är de lite petiga på färska bisnode förfrågningar i närtid vilket verkar slå väldigt hårt på bedömningen. När jag ansökte i höstas hade jag ca 40 bisnode men ingen senaste 2 månaderna.. och fick 20 tkr.. när jag ansökte i våras nu så hade jag samma förutsättningar som i höstas men 3 färska bisnode samma månad.. då fick jag enbart 5 tkr... (detta var en ny ansökan efter ovan var återbetalt och kontot avslutat). Har man en kredit så kan man levela upp denna.. efter 3 inbetalningar i tid.. likadant här.. man ska hest inte ha någon färsk bisnode förfrågan för att ha en bra chans till att levla.
Sen är det ju som vanligt.. alla bedömningar är individuella så klartJag tycker ändå att de gör detta smart.. de förstår att oavsett hur kreditupplysningen ser ut så är ekonomin stressad om man har massa färska förfrågningar vilket såklart kan antas minska återbetalningsförmågan. Samt att de kräver 3 inbetalningar i tid för att kunna levla.. det bromsar många en aning från att snabbts och spontant få ut större belopp.
Förövrigt.. jävligt smidigt allting.. men så klart dyrt. De tar en avgift på några 100 varje gång man gör ett uttag.
Kan man undvika denna typ av LÅN så gör det.. har man inget val så rankar jag Fairlo framför Brixo och Lumify,Binly aktörerna. Jag har tyvärr haft en del med Lumify, Binly, Credifi och Tomly att göra.. har man hamnat i den karusellen så är den ju väldigt svår att komma ur då det är snäva månadsbetalningar med riktigt höga belopp.. eftersom många tvingas göra uttag direkt efter inbetalning för att snurra runt detta drar man även på sig en väldans många bisnodeförfrågningar vilket sänker kreditvärdigheten totalt.. likt SALDO som funkar på samma sätt. Detta är en stor fördel med Fairlo som inte tar bisnode vid uttag utan göra sin kontorller via creditsafe. Men som innan.. behöver man göra återkommande uttag för att klara av att betala tillbaka lånen så har man ju hamnat lite fel i det hela.. liksom jag gjorde tidigare.
Bra inlägg.
Om man har gjort 3 inbetalningar i tid hur mycket kan man "levla" upp? 10 000 åt gången?
Vad räknar dom som en färsk förfrågning?