• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hyreslägenhet, kreditupplysning?

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Humm... Har försökt leta på håbohus hemsida men hittat ingen info. Har stått i kö i 3 år nu och har tänkt söka lgh nu i januari. Jag har fått en ny tjänst så har typ 16000 efter skatt. Å kan lätt gå upp i tid jobbar bara 75% nu. Jag bor just nu hemma så har ingen lgh sedan tidigare. Jag har tyvärr MÅNGA förfrågningar på mig. Vad ska Jah göra? Vill inte att mina föräldrar ska få veta något att ja fastnar i en UC kontroll och nekas pga det

Varför skulle dina föräldrar få reda på det? Det är rätt många som söker lägenhet så det är nog rätt sällan det negativa beskedet beror på UC, utan är nog snarare att någon annan har längre kötid.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

AW89

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
27 Maj 2015
Meddelanden
637
Mottagna reaktioner
67
Poäng
217
Tack hörni!
Till sommaren är de flesta förfrågningarna även borta, tack å lov!


Tack snälla!
 

krakelspektakel

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
16 December 2011
Meddelanden
524
Mottagna reaktioner
79
Poäng
247
Ortens kommunala bostadsbolag här använder sig av Business Check så 100st UC förfrågningar spelar ingen roll ;).
 

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
En vän till mig fick nyligen en lägenhet, de tog uc men på kopian hon fick stod bara inkomst och bokföringsadress inget annat hade dom kollat
 

krakelspektakel

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
16 December 2011
Meddelanden
524
Mottagna reaktioner
79
Poäng
247
En vän till mig fick nyligen en lägenhet, de tog uc men på kopian hon fick stod bara inkomst och bokföringsadress inget annat hade dom kollat
Låter logiskt eftersom vad en hyresvärd vill veta är att du har inkomst att betala hyran med och att du saknar betalningsanmärkningar.
 

FoxLite

Kunnig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
16 September 2016
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
52
Poäng
187
Ursäkta threadnecromancy, men blivit erbjuden lägenhet av Stadskronan och nu känns det som Titanic utan livbåtar. Att min fru hade en prick som försvinner i januari pga miss med moms var inga problem. Hennes ekonomi i övrigt är väl ganska ok, låg inkomst, men hög omsättning i företaget. Min ekonomi..... woa. Inga anmärkningar, men typ 20ff, 750k blanco i runda slängar och risk på 5,2%. Känns inget vidare... vad krävs för att de ska neka?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Om du inte har en anmärkning och en OK lön så finns det inte i hela helvetet att man blir nekad lägenhet, jag bedömmer det som i princip omöjligt rentav.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 846
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
En del hakar upp sig på anmärkningar och en del privata ringer kfm och låter som dom är nöjd bara det inte finns hyresskulder.
 

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
359
Mottagna reaktioner
279
Poäng
437
hej.

Någon som vet om de tar en UC när man ska hyra lägenhet? Vad tittar de då efter? Är många förfrågningar något som kan vara ett problem ?

Tack!
Halloj! Har nyligen ansökt om en hyresrätt via Familjebostäder. Dom tog en kreditupplysning via Bisnode, har inga anmärkningar eller så och dom ser inte mina blanco utan endast inkomst +förfrågningar via bisnode (och hade sett om jag hade haft anmärkningar). Hoppas det går bra för dig!
 

AW89

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
27 Maj 2015
Meddelanden
637
Mottagna reaktioner
67
Poäng
217
Halloj! Har nyligen ansökt om en hyresrätt via Familjebostäder. Dom tog en kreditupplysning via Bisnode, har inga anmärkningar eller så och dom ser inte mina blanco utan endast inkomst +förfrågningar via bisnode (och hade sett om jag hade haft anmärkningar). Hoppas det går bra för dig!
Hej.

Jag fick lägenheten jag sökte de tog också bisonoxe . Tack!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp