Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ica banken samlingslån

Hej! Hur är Ica-banken? Sköts allt digitalt? Kan min sambo se att jag tagit ett lån på Ica-banken iom att vi har gemensamt Ica-kort? (Inte kredit utan vanligt Ica stam-kort). Någon som vet? Tack på förhand:)

Hej! Hur är Ica-banken? Sköts allt digitalt? Kan min sambo se att jag tagit ett lån på Ica-banken iom att vi har gemensamt Ica-kort? (Inte kredit utan vanligt Ica stam-kort). Någon som vet? Tack på förhand:)

Dom sköter det digitalt. Möjligtvis att du får hem ett brev från Ica med låneavtalet.
Tror inte din sambo kan se att du har tagit ett lån bara för ni har ett stammiskort tillsammans. Men kan inte säga att det är så till 100%.

Lite off topic men om du är orolig att din sambo ska se att du tar ett privatlån så ska du nog inte göra det utan att prata om det först, bara tips.. Lycka till!

Lite off topic men om du är orolig att din sambo ska se att du tar ett privatlån så ska du nog inte göra det utan att prata om det först, bara tips.. Lycka till!
Jo du har så rätt men vi har inte gemensam ekonomi och jag vill helst reda ut min ekonomi på egen hand. Han vet att jag har skulder men bara inte hur mycket:/..ska bara samla dom till ett lån nu iallafall, inte ta mer lån.

Ica banken är smidig om du inte har för avsikt att betala av fortare eller extra amortera. Fakturan kommer på kivra och allt sköts via autogiro på deras konto.

Vill du dock betala av lånet eller extra amortera så är Ica banken förmodligen den krångligaste banken av alla. Tolkar penningtvättlagen till sin fördel och till en helt löjlig nivå för att försvåra och förhala.
Går inte att betala in några hundralappar extra utan lång process med dokument.

https://se.trustpilot.com/review/icabanken.se många skrämmande historier.

Men är du ute efter att följa betalningsplanen helt så funkar de bra. Lätt att sänka återbetalningstiden utan vidare kontroll också. 3 år är dock minimum.
De sänkte även min ränta till deras lägsta när jag ville lägga om lånet. 6.4 till 3.8.

Kommer inte ihåg hur det var med brev hem, har för mig jag fick hem något med villkoren men inget mer.

Tack för svar! Nu har jag samlat lånen hos Ica banken. Dom sa att min sambo inte skulle se nånting, undra om dom tyckte det var en konstig fråga;) Men vi brukar inte lägga oss i varandras ekonomi men hjälps åt såklart med hushållet och nu blev min ekonomi ju bättre:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp