Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Imorgon är jag äntligen 5 år gjorda!

Från både intrum och sergel har jag nu fått kravbrev. Ringde upp och sa att men det här är ju avslutat och ni har ju skrivit att inge kravbrev ska skickas ut. Då fick jag veta att dom har 3 månader på sig att ta bort saker och att då kommer det skickas ut kravbrev vare sig jag vill eller inte.. Blir så trött.. Så bara 2 månader kvar då ..

Varför skickar dom ens kravbrev kan man undra...Dom vet ju att du haft sanering.. Riktigt fula fiskar..Tror dom hoppas att nån rädd stackare ska betala.
När Intrum skickade kravbrevet till mej ursäktade dom sej att det blivit fel o visp var det rensat...

Varför skickar dom ens kravbrev kan man undra...Dom vet ju att du haft sanering.. Riktigt fula fiskar..Tror dom hoppas att nån rädd stackare ska betala.
När Intrum skickade kravbrevet till mej ursäktade dom sej att det blivit fel o visp var det rensat...
Mig ska dom rensa 30/4 på intrum, vet inte va dom väntar på tills dess faktiskt. Sergel skrev att dom väntar på besked från kronofogden innan dom kan avsluta.

Mig ska dom rensa 30/4 på intrum, vet inte va dom väntar på tills dess faktiskt. Sergel skrev att dom väntar på besked från kronofogden innan dom kan avsluta.
Eh va? Har aldrig någonsin hört att borgenäre
Eh va? Har aldrig någonsin hört att borgenärerna får något brev efter avslutad skuldsanering… Dom pratar STRUNT i sedvanlig ordning !!!

Eh va? Har aldrig någonsin hört att borgenärerna får något brev efter avslutad skuldsanering… Dom pratar STRUNT i sedvanlig ordning !!!
Kan vara att de väntar in sista utbetalningen.

Tror kanske de menar att de inväntar utbetalningen från KFM. De gjorde Handelsbanken m vårt lån. De tog bort när sista utbetalningen var bekräftat (men de skicka ju inte ut nå krav). Å just det kan jag köpa men ingen borgenär ska ju börja skicka ut krav INNAN det skett! Ja inte efter heller så klart men jag menar varför börja skicka ut krav när saneringen är slut å innan de fått sina sista pengar om det är de dom väntar på...Nej bara ljug o hittepå...

Kan vara att de väntar in sista utbetalningen.

Tror kanske de menar att de inväntar utbetalningen från KFM. De gjorde Handelsbanken m vårt lån. De tog bort när sista utbetalningen var bekräftat (men de skicka ju inte ut nå krav). Å just det kan jag köpa men ingen borgenär ska ju börja skicka ut krav INNAN det skett! Ja inte efter heller så klart men jag menar varför börja skicka ut krav när saneringen är slut å innan de fått sina sista pengar om det är de dom väntar på...Nej bara ljug o hittepå...
Jag hade sista 2 åren betalningsfria , så någon betalning väntar dom inte på .

Nu har jag pratat med Sergel och tydligen får dom en fil skickad till sig när skuldsaneringen anses slut vilket är sista betalningen . Så trots ser jag inte betalat dom sista 2 åren så är det då dom officiellt rensar. Sen verkar det vara så att vissa rensar direkt och andra när den här sista betalfilen skickas . Eller som intrum som hittat på eget datum

Det var skönt att få prata med någon som verkade veta va dom prata om och som oxå vara väldigt trevlig . Sen om d på riktigt stämmer är ju en annan sak ‍♀️

blev otroligt glad idag att mitt kreditbetyg gått från 0,6 till 0,3 sen 20 februari . Känner mig otroligt kreditvärdig

Nu har jag pratat med Sergel och tydligen får dom en fil skickad till sig när skuldsaneringen anses slut vilket är sista betalningen . Så trots ser jag inte betalat dom sista 2 åren så är det då dom officiellt rensar. Sen verkar det vara så att vissa rensar direkt och andra när den här sista betalfilen skickas . Eller som intrum som hittat på eget datum

Det var skönt att få prata med någon som verkade veta va dom prata om och som oxå vara väldigt trevlig . Sen om d på riktigt stämmer är ju en annan sak ‍♀️

blev otroligt glad idag att mitt kreditbetyg gått från 0,6 till 0,3 sen 20 februari . Känner mig otroligt kreditvärdig
Jag kunde inte få något kreditbetyg under min skuldsanering, hur har du kunnat få det ?

Min skuldsanering avslutades 20/2 men skulderna ligger kvar på vissa ställen fortfarande. Men jag har en ren UC
Hur har det gått för Dig - har du ”vågat” ta steget likväl och tagit över dina egna abonnemang, etc? :)

Hur har det gått för Dig - har du ”vågat” ta steget likväl och tagit över dina egna abonnemang, etc? :)
Nej för både Telia och tre ligger på intrum och sergel nkasso sen tidigare , så vågar inte chansa förrän d är borta med tanke på förfrågningar . Men jag ser snart ett slut på det här :)
Du är väll klar nu , har du kollat om du finns kvar hos inkasso ?

Nu har sergel avslutat mig helt och det skulle dom göra när dom fick en fil från KFM att jag var klar. Jag är dock inte nollad än på LOwell, gothia och collectia men dom har bekräftat att dom vet att den är klar och att dom rent systemastiskt tar lite tid på sig innan dom raderar, tror även dom väntat på den här filen så borde ske i veckan , . Åh intrum håller väll sitt eget datum på 30/4 ha ha ha

Mycket bra info ! Detta ska ja tänka på när min sanering är över nu i mars, för mest troligt kommer jag gå igenom samma j-a helvete med Intrum :wicked:
Nu är alla betalningar slutförda och skuldsaneringen är över antar jag. Hoppas Intrum och alla sköter sig och tar bort skulderna direkt eller efter KFM skickat vidare de sista pengarna till borgenärerna. Annars får du göra ett sista ryck och ta tag i det.

Stort grattis till ett normalt liv, det kommer du uppskatta! :)

Skriv till Klagomålsansvarig på Intrum när ni inte kommer längre med kundtjänsten.

Om och när tog inkassonbolagen bort erat skuldsaldo efter genomförd skuldsanering? Min avslutades 12/9, gjorde sista betalningen 25/9. Än så länge har ingen tagit bort mitt skuldsaldo men kanske sker först när KFM betalar ut i november? Hur mycket is i magen bör man ha? Vill bara att allt nollas, skulle kännas så mycket bättre:facejoy:

Om och när tog inkassonbolagen bort erat skuldsaldo efter genomförd skuldsanering? Min avslutades 12/9, gjorde sista betalningen 25/9. Än så länge har ingen tagit bort mitt skuldsaldo men kanske sker först när KFM betalar ut i november? Hur mycket is i magen bör man ha? Vill bara att allt nollas, skulle kännas så mycket bättre:facejoy:
Det dröjde kan jag meddela. Min sanering var över i mars och Gothia var inkassobolaget som dröjde längst med att dom ta bort mina skulder och det skedde först i augusti.
Alla fick min sista utbetalning via Kronofogden i slutet av maj. Därefter så sakteliga togs mina skulder bort hos inkasso bolagen…

Det dröjde kan jag meddela. Min sanering var över i mars och Gothia var inkassobolaget som dröjde längst med att dom ta bort mina skulder och det skedde först i augusti.
Alla fick min sista utbetalning via Kronofogden i slutet av maj. Därefter så sakteliga togs mina skulder bort hos inkasso bolagen…
Ojdå! Tråkigt att det skall ta sån tid men skönt att dom tagit bort dina skulder nu. Jag får helt enkelt ha lite is i magen innan jag börjar jaga:D

Ojdå! Tråkigt att det skall ta sån tid men skönt att dom tagit bort dina skulder nu. Jag får helt enkelt ha lite is i magen innan jag börjar jaga:D
Det du skulle kunna prova är att maila dina borgenärer som håller kvar skuldsaneringen.

Säg något i stil med:

Rubrik: Avslutad skuldsanering men skulderna ligger kvar

Hej Gothia,

Hoppas allt är väl!

Mitt Namn:
Mitt Personnummer:

Jag hade dialog med en handläggare på KFM för en vecka sen som bekräftat att skuldsaneringen är över och ingen överklagan har inkommit.

Frågade varför skulderna ligger kvar och att handläggaren sa att det var märkligt, att skulderna skall försvinna efter avslutad skuldsanering (som är välskött).
Men att jag kan vänta en vecka för att se om skulderna förvunnit då det kan vara lite manuellt arbete, efter det så fick jag rekommendation att kontakta Er. Men nu efter en vecka så ser jag att dom ligger fortfarande kvar på inkasso.

Därför så frågar jag vänligt om ni kan ta bort dom, eftersom det känns lite obehagligt att skulderna fortfarande finns kvar efter avslutad skuldsanering, då jag inte vill att det blir några misstag.
Om ni vill så kan ni kontakta KFM för att verifiera uppgifterna.

Skulle ni kunna kolla på det och återkomma med en bekräftelse om att skulderna är borta.
Jag önskar även att göra en GDPR förfrågan om att ta bort alla det uppgifter som ni inte måste behålla enligt lag då jag verkligen vill känna att jag fått en nystart.

Jag ser fram emot återkoppling och önskar Er en trevlig helg

Med Vänlig Hälsning,
Namn Efternamn

Jag hade gjort något i den stilen för att prova påskynda processen.

Gammal tråd. Gammal forummedlem. Vet inte riktigt hur jag ska känna just nu. Tänkte starta en ny tråd, men så ändra jag mig av "rädsla" för att jinxa allt.

UC-risk från "ingenting" pga av skusan till 0.4. Det känns obegripligt. Ska man fira eller hur gör man nu? Så konstig känsla.

Stort grattis! som Terry säger - Unna dig en trevlig helg med vad du gillar :)

Sen kanske fortsätta leva på existensminimum några månader till för att snabbt bygga upp ett sparkonto.
Det är lite min vision. Skuldsaneringen slutar i slutet på 2028 då unnar jag mig något. Sen fortsätta leva på existensminimum och hårdspara till sommarn 2029 innan jag slappnar av.

Gammal tråd. Gammal forummedlem. Vet inte riktigt hur jag ska känna just nu. Tänkte starta en ny tråd, men så ändra jag mig av "rädsla" för att jinxa allt.

UC-risk från "ingenting" pga av skusan till 0.4. Det känns obegripligt. Ska man fira eller hur gör man nu? Så konstig känsla.
Tror jag fick 0,3 när skulds.anm försvann. Har väl med å göra att man nu hamnar i en annan grupp av människor när de jämför o får fram de där siffrorna.

Tror jag fick 0,3 när skulds.anm försvann. Har väl med å göra att man nu hamnar i en annan grupp av människor när de jämför o får fram de där siffrorna.
Jo men så är det ju. Är bara så märkligt att gå från att inte ha betyg alls till nu ha "mycket bra" på en natt.

Jo men så är det ju. Är bara så märkligt att gå från att inte ha betyg alls till nu ha "mycket bra" på en natt.
Jo en speciell känsla. Och för min egen del var det nog längesen man hade "mycket bra" på en UC.

hur lång tid tog det innan UC och andra kreditvärderingsinstitutet raderat din status som "skuldsanering"

Brxo har 5 månader(!), vilker gör att jag inte kan låna till min restskatt!

Men det finns säkert andra alternativ + jobba extra "24/7"

Det är väl inte Brixo som bestämmer detta utan UC?

hur lång tid tog det innan UC och andra kreditvärderingsinstitutet raderat din status som "skuldsanering"

Låter otroligt om det är så, enligt infon som finns ska alla skulder försvinna samma månad skuldsanering upphör.

Låter otroligt om det är så, enligt infon som finns ska alla skulder försvinna samma månad skuldsanering upphör.
mina uppgifter måste ta bort för det inlägget, de stämmer inte. i viss mån kan Brixo påverka, UCs uppgifter och de raderar SS från 1 dagen gäller generellt, vissa bank och finansinstituut kan dock ha uppgifter om dig, men de måste hållas inom företaget och får ej spridas, vad det nu är värt i verkligheten...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp