• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Imorrn gäller det, höja bolån och baka in lån

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Okej... Ringde och efter 50 min ringde dom upp, killen var supertrevlig jag förklarade allt mkt tydligt och han lät hur lugn och positiv som helst men att jag måste ansöka online och han skickade en länk till Min Sida på SBAB att flytta lånen så jag kom rätt. Jag sa flera ggr att man får väl inget automatiskt avslag osv och att dom vet/förstår att blancona dom ser på UCn skall lösas osv och han sa jaja, ingen fara vi titta jämt genom ansökningarna och blancona och lånenr kan vi prata om i telefon efter ansökan. Kände väldigt bra så jag kom hem, loggade in och började fylla i...
Efter fyllt i allt och skrivit ett meddelande till dom kom jag till signeringen...signerade och 5 sekunder senare, "Avslag, tyvärr men återkom när dina förutsättningar förbättrats." Och ett automatiskt mejl med samma text... Precis som jag blivit lovad att så inte sker. Ingen har ringt opp efter 3 timmar heller nu. Får ringa opp dom igen imorrn om dom inte ringer upp...dom kan ju åtminstone TITTA på ansökan som dom lovat och varför ge automatisk avslag när dom lovat det inte skall ske.

Värde lgh: 2 300 000 (finare förort i Sthlm)
Belånad: 1 280 000
sökt belopp: 1 800 000 (78% av värde)
inkomst 480 000
underskott 75 000
score 3,6
3 ff
inga anm el annat konstigt på UCn

Blanco och krediter som skulle lösas ca 450 000.

Är det så himla uselt?

Ringer dom inte el ringer och bara bekräftar att jag kan dra åt helvette så får jag prova med min nuvarande bank imorron. Fast få skämmas för speltransaktionerna på kontot...

Fick 5,1 i score efter SBABs förfrågan och igen "mindre bra" men förhoppningsvis fattar nästa bank att scoren försämrats pga dagens ff om lgh.


Kul!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Okej... Ringde och efter 50 min ringde dom upp, killen var supertrevlig jag förklarade allt mkt tydligt och han lät hur lugn och positiv som helst men att jag måste ansöka online och han skickade en länk till Min Sida på SBAB att flytta lånen så jag kom rätt. Jag sa flera ggr att man får väl inget automatiskt avslag osv och att dom vet/förstår att blancona dom ser på UCn skall lösas osv och han sa jaja, ingen fara vi titta jämt genom ansökningarna och blancona och lånenr kan vi prata om i telefon efter ansökan. Kände väldigt bra så jag kom hem, loggade in och började fylla i...
Efter fyllt i allt och skrivit ett meddelande till dom kom jag till signeringen...signerade och 5 sekunder senare, "Avslag, tyvärr men återkom när dina förutsättningar förbättrats." Och ett automatiskt mejl med samma text... Precis som jag blivit lovad att så inte sker. Ingen har ringt opp efter 3 timmar heller nu. Får ringa opp dom igen imorrn om dom inte ringer upp...dom kan ju åtminstone TITTA på ansökan som dom lovat och varför ge automatisk avslag när dom lovat det inte skall ske.

Värde lgh: 2 300 000 (finare förort i Sthlm)
Belånad: 1 280 000
sökt belopp: 1 800 000 (78% av värde)
inkomst 480 000
underskott 75 000
score 3,6
3 ff
inga anm el annat konstigt på UCn

Blanco och krediter som skulle lösas ca 450 000.

Är det så himla uselt?

Ringer dom inte el ringer och bara bekräftar att jag kan dra åt helvette så får jag prova med min nuvarande bank imorron. Fast få skämmas för speltransaktionerna på kontot...

Fick 5,1 i score efter SBABs förfrågan och igen "mindre bra" men förhoppningsvis fattar nästa bank att scoren försämrats pga dagens ff om lgh.


Kul!
De kommer ringa upp! Va inte orolig. De har MEST att göra. Annars ring de och förklara.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Ska man höra med SEB innan min nuvarande bank om SBAB nu vägrar efter att jag dubbelkollat med dom snart?
Märkligt att man blev nekad automatiskt när dom lovade att så imte sker på telefon och att dom alltid tittar på ansökningarna.
 

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Gjorde du kalkylen ”hur mycket kan jag låna” på deras sida och vad sa den då? Tänkte att du kunde ha den som argument och ifrågasätta varför avslag
 

RobinB

Lånforum.se designer
Poäng: 157
Moderator
Blev medlem
25 September 2015
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
53
Poäng
157
Gällande ansökningssystem så tror jag inte de kan göra ett undantag för dig och vad som kommer upp på skärmen efter ett försök (något de antagligen själva inte har så stor koll på).

Anledningen till att de ville att du skulle göra det online först är antagligen för att du automatiskt hamnar i deras system med samtliga uppgifter tillsammans med en UC kontroll som de lätt kan få fram.

Bäst hade självklart varit om du kunde komma i kontakt med samma handläggare igen. Har hört många gånger där de blivit godkända av en handläggare och sedan aldrig fått tag på dem igen, och nästa handläggare man pratar med nekar helt.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Kalkylen att flytta bolån ingår i själva ansökningsprocessen och jag lyckades komma vidare till signering där... Den kalkylen vad som kan erbjuda för bolån måste man fylla i kontantinsats och vad an är villig att betala till föreningen och manssa konstiga frågor...och den räknar inte på att befintliga blanco skall bakas in och lösas. Så himla dumma kalkyler, bättre att prata med en människa.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Gällande ansökningssystem så tror jag inte de kan göra ett undantag för dig och vad som kommer upp på skärmen efter ett försök (något de antagligen själva inte har så stor koll på).

Anledningen till att de ville att du skulle göra det online först är antagligen för att du automatiskt hamnar i deras system med samtliga uppgifter tillsammans med en UC kontroll som de lätt kan få fram.

Bäst hade självklart varit om du kunde komma i kontakt med samma handläggare igen. Har hört många gånger där de blivit godkända av en handläggare och sedan aldrig fått tag på dem igen, och nästa handläggare man pratar med nekar helt.

Är ju det man är rädd för, väldigt inhumant system för deras kunder, och att en handläggare säger att dom tittar på ansökningarna och återkopplar och ingen automatiskt avslag. Sen ändå automatiskt avslag efter signering. Dom kan väl i så fall mejla avslaget efter dom tittat på ansökan än att skapa förvirring och frustration. Ska ringa nu snart igen...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 841
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
Jag fick avslag hos sbab för några år sedan, på ett lånelöfte. det ändrades efter jag ringt.
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Min sambo har 0kr i inkomst i Sverige. Blev totalnekat ett lån på 250k på deras hemsida.
Vi ringde upp och berättade att min sambo har en dansk lön på motsvarande 37k i månaden som hon haft i 11 år i Köpenhamn. Vi skickade in arbetsgivareintyg och lönesedlar. Blev godkänd samma dag. RING DE!
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Gällande ansökningssystem så tror jag inte de kan göra ett undantag för dig och vad som kommer upp på skärmen efter ett försök (något de antagligen själva inte har så stor koll på).

Anledningen till att de ville att du skulle göra det online först är antagligen för att du automatiskt hamnar i deras system med samtliga uppgifter tillsammans med en UC kontroll som de lätt kan få fram.

Bäst hade självklart varit om du kunde komma i kontakt med samma handläggare igen. Har hört många gånger där de blivit godkända av en handläggare och sedan aldrig fått tag på dem igen, och nästa handläggare man pratar med nekar helt.
De gör undantag om dina förutsättningar inte är samma som det de får i UC. Som när du har högre lön som kan styrkas. Eller lån som du vill ta inte är nya utan är för att lösa dina befintliga.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp