• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Inför ansökan om skuldsanering, tips?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 197
Mottagna reaktioner
12 759
Poäng
9 787
Påverkar det utfallet?
Man kikar mycket på vad som hänt sedan förra ärendet vad jag hört. Har det gått 4 dagar är det nog inte mycket.

Sen att skicka upprepade ansökningar innebär ju att handläggningsköerna blir längre
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
911
Poäng
817
Jag sökte direkt efter avslag förra året, då ringde en handläggare upp mig och tipsade om att dra tillbaka ansökan då nya handläggaren kommer kolla på föregående ansökan och då kunna se att det inte kunnat hända så mkt annat på den tiden.
Så dem tipsade om att dra tillbaka den vänta 8 månader och söka igen då istället:)
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Jag sökte direkt efter avslag förra året, då ringde en handläggare upp mig och tipsade om att dra tillbaka ansökan då nya handläggaren kommer kolla på föregående ansökan och då kunna se att det inte kunnat hända så mkt annat på den tiden.
Så dem tipsade om att dra tillbaka den vänta 8 månader och söka igen då istället:)
Kan man överklaga avslaget då om man anser att infon i den är helt fel ? Om handläggare. Uppfattat samtalet fel på vissa viktiga punkter ?
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 339
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
Kan man överklaga avslaget då om man anser att infon i den är helt fel ? Om handläggare. Uppfattat samtalet fel på vissa viktiga punkter ?

Överklaga kan du alltid...sen om det ger nåt beror helt på orsaken till avslaget.
 

Coma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Mars 2023
Meddelanden
194
Mottagna reaktioner
53
Poäng
177
Jag överklagade då jag ansåg mycket i beslutet var direkt felaktigt. Gav inget TR dömde till KFM:s fördel utan att bemöta eg några av mina invändningar tyvärr. Jag fick inledande först och sen avslag.
 

MioMinMio

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
16 Juli 2022
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Man kikar mycket på vad som hänt sedan förra ärendet vad jag hört. Har det gått 4 dagar är det nog inte mycket.

Sen att skicka upprepade ansökningar innebär ju att handläggningsköerna blir längre
Om man anser att man fått felaktigt beslut då?

Av vad jag läser här på detta forum så har människor med betydligt mindre skulder än mig fått sanering
 

MioMinMio

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
16 Juli 2022
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Jag överklagade då jag ansåg mycket i beslutet var direkt felaktigt. Gav inget TR dömde till KFM:s fördel utan att bemöta eg några av mina invändningar tyvärr. Jag fick inledande först och sen avslag.
Detta hände mig också, gjorde också en överklagan men blev ändå nekad.

Förstår verkligen inte hur de bedömer
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp