Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Info om missbrukad kredit

Har nu kollat om jag kan få samlingslån. Men med en anmärkning missbrukad kredit är det kört. Denna anmärkning ses mycket allvarligare än om du har anmärkning hos kronofogden.har kollat och pratat med flera långivare. Bra förutsättningar för övrigt hjälper inte utan har man missbrukad kreditvärdighet man låst. Så nu är det bara att hålla ut 1 år till sen söka samlingslån

Har nu kollat om jag kan få samlingslån. Men med en anmärkning missbrukad kredit är det kört. Denna anmärkning ses mycket allvarligare än om du har anmärkning hos kronofogden.har kollat och pratat med flera långivare. Bra förutsättningar för övrigt hjälper inte utan har man missbrukad kreditvärdighet man låst. Så nu är det bara att hålla ut 1 år till sen söka samlingslån
Att banken ser allvarligare på denna typ av anmärkning än de "vanliga" hos kf visste jag inte.
Den syns dock inte på Bisnode och Creditsafe utan bara på uc.

Jag har också hört ”ryktet” om detta men skulle säga nej, så är det inte. Är anställd på en av Sveriges ”storbanker” och en anmärkning som beror på skuld Kronofogden fastställt är absolut ”värst”. Numera är allt förhandlingsbart men vi hos oss är mildare med missbrukad än ”vanlig” anmärkning. Vore intressant att höra vilken bank du pratat med ta.

Ingen av dom stora bankerna för där måste man ju ha kanonföruttsättningar för att låna. Utan flera av dom andra bankerna bl a balanzia m flera

Att banken ser allvarligare på denna typ av anmärkning än de "vanliga" hos kf visste jag inte.
Den syns dock inte på Bisnode och Creditsafe utan bara på uc.
Helt utan fakta och endast personlig spekulation så är min teori att de som har hamnat hos kronofogden redan har rackligt betyg och skulle kunna anses vara ett dåligt mönster. Svensson som i 2 decennier har skött samtliga betalningar i 2 decennier men som sedan går utför är kanske en big red flag...

Är missbrukad kredit värre än betalningsanmärkning? Hur länge har man kvar den anmärkningen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp