• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Inledande skuldsanering... hoppet finns

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Utmatt

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
29 September 2017
Meddelanden
55
Mottagna reaktioner
37
Poäng
137
Lånar tråden lite. Längesen jag skrev på forumet då hoppet lämnat mig för några år sedan.

Men idag fick jag besked på min fjärde skuldsaneringsansökan.

Inledande skuldsanering!!!!!

Vågar inte tro det ska gå hela vägen, men hoppet är tillbaka!!!

Ville bara skrika ut det i text.. :)

Mvh
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 491
Mottagna reaktioner
1 001
Poäng
837
Lånar tråden lite. Längesen jag skrev på forumet då hoppet lämnat mig för några år sedan.

Men idag fick jag besked på min fjärde skuldsaneringsansökan.

Inledande skuldsanering!!!!!

Vågar inte tro det ska gå hela vägen, men hoppet är tillbaka!!!

Ville bara skrika ut det i text.. :)

Mvh


Grattis och bra kämpat! :folded:
 

Trixie

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
29 Juni 2018
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
21
Poäng
92
Grym du är! Har du fått beslutet ännu? Jag väntar jag med. Sitter med mina spelskulder på strax över 1.5 miljoner och fick ett inledande i början på juni.

Har själv varit spelfri sen 2019-01-21. Tackar tom. Nej till skraplotterna som delas ut gratis på Circle K... Har datumet tatuerat på armen. Blir påmind av det dagligen vilket funkar för mig. Det påminner mig om när jag mådde som allra värst och dit vill jag verkligen inte tillbaka!!

Som många andra här har skrivit, kämpa på och fall aldrig mer tillbaka i det där svarta hålet!
 

Utmatt

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
29 September 2017
Meddelanden
55
Mottagna reaktioner
37
Poäng
137
Slutgiltigt beslut dröjer. Beslutet om inledande kommer om någon dag. Men min handläggare berättade i telefonsamtalet att hon tillsammans med jurister hade gått igenom orsaken till varför jag fått avslag tidigare, och det var inget hinder längre. Faktum är att det aldrig varit ett hinder, men ingen tidigare handläggare har velat lyssna när jag förklarat. Det handlade om en tillgång jag gav bort innan jag hamnade hos fogden. Orkar inte förklara mer. Men otroligt tacksam för att en handläggare äntligen fördjupade sig i frågan! Även om jag skulle få avslag nu så vet jag att jag äntligen tagit mig förbi det hindret :) men hoppas såklart på att komma hela vägen in i mål ;)

Fortsätt på samma bana Trixie! Vi har liknande skuldberg och av samma orsak.
Livet är en resa. Låt oss se till så att vi förvandlar dåliga upplevelser till bra erfarenheter. Fokus. Det är vad livet är. Så tänk på vad det är du fokuserar på. Vilket du verkar göra, så som sagt, keep going på samma bana ;)

Må väl.
 

Evigskuld

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
11 Maj 2020
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Efter många turer fram och tillbaka fick jag den 4 september äntligen beslut om skuldsanering. Och det vinner laga kraft på fredag.

En treårig betalplan vilket innebär att jag är en nästan fri kvinna maj 2023

Kan inte vara lyckligare.. tjoho!!!!
 

HockeyPuck

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
26 Februari 2020
Meddelanden
159
Mottagna reaktioner
60
Poäng
196
Efter många turer fram och tillbaka fick jag den 4 september äntligen beslut om skuldsanering. Och det vinner laga kraft på fredag.

En treårig betalplan vilket innebär att jag är en nästan fri kvinna maj 2023

Kan inte vara lyckligare.. tjoho!!!!


Hur har det gått med relationen till din man /ex ? Det var bara pga det ekonomiska sveket det var skilsmässa? Ursäkta frågan men bara nyfiken på hur allt går
 

Evigskuld

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
11 Maj 2020
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Hur har det gått med relationen till din man /ex ? Det var bara pga det ekonomiska sveket det var skilsmässa? Ursäkta frågan men bara nyfiken på hur allt går
Det stämmer. Det var enbart pga av det. Han börjar sakta men säkert få upp ögonen om att det inte var "jag" som svek honom, utan det var min sjukdom.
Vi får se vart det leder i framtiden.
 

Tuffatider

Viktig medlem
Poäng: 206
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
74
Poäng
206
Grattis! Du har en tuff tid framför dig men det är värt varenda vedermöda. Tråkigt med det som hände mellan dig och din man men som tidigare kommenterats så kanske han inte var/är rätt för dig om han inte kan ta dig med de fel och brister du har. I nöd och lust heter det ju, sjukdomar är inget man kan rå för.

Detta är mitt 1a inlägg på denna sida. Önskar att jag hittat den för flera år sedan. Jag har gått igenom mitt stålbad om 9 (Nio) dagar. Det har varit 5 tuffa år. Jag har hållit min budget levt spartanskt som en munk. Måndagen den 14/11 2020 ska jag gå på bolaget och köpa den dyraste Champagnen de har på lager i min butik (så inget beställningssortiment eller något sådant) Åka hem, kyla den och dricka den med andakt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp