- Meddelanden
- 1 335
- Mottagna reaktioner
- 883
- Poäng
- 717
Jag fattar inte heller vad fan han menar med att känna sig som ett offer pga otålighet och stress inför en lång väntan.Förstår inte riktigt vad du menar niceguy har aldrig känt mig som ett offer, dock har inställningen till pengar ändrats och man ser värdet i det.
Att känna stress och ovisshet inför ett beslut som kan förändra hela ditt känns väl snarare mer rimligt att man känner än orimligt.
Det är ju inte direkt bussen man sitter och väntar på.
Senast ändrad:
- Meddelanden
- 4 557
- Mottagna reaktioner
- 4 550
- Poäng
- 2 947
Hört något mer? Uppe i 91 dagar nu (14 dagar längre än jag fick vänta)Nu har 80 dagar gått. Fortfarande inte hört något.
Det måste nästan vara din tur till veckan (om du inte har fått beslut)
- Meddelanden
- 1 335
- Mottagna reaktioner
- 883
- Poäng
- 717
Fortfarande inte hört något än. Trots att jag både mejlat och ringt föregående vecka.Hört något mer? Uppe i 91 dagar nu (14 dagar längre än jag fick vänta)
Det måste nästan vara din tur till veckan (om du inte har fått beslut)
Jag kanske slår nya rekord i väntetid, vem vet.
- Meddelanden
- 252
- Mottagna reaktioner
- 114
- Poäng
- 307
Jag väntade 6 månaderFortfarande inte hört något än. Trots att jag både mejlat och ringt föregående vecka.
Jag kanske slår nya rekord i väntetid, vem vet.

- Meddelanden
- 1 335
- Mottagna reaktioner
- 883
- Poäng
- 717
Du har ledningen än så länge dåJag väntade 6 månader![]()

- Meddelanden
- 633
- Mottagna reaktioner
- 513
- Poäng
- 567
Stort Grattis!Nu kom beslutet!
Jag är beviljad skuldsanering och ingen hade motsatt sig beslutet.
Då kör vi 3v väntan och förhoppningsvis är det ingen som överklagar beslutet.
- Meddelanden
- 552
- Mottagna reaktioner
- 505
- Poäng
- 567
Yyyeeeayyy!! GRATTIS till dej ! Här ska ingen komma och överklaga beslutet , det blir inget med det !Nu kom beslutet!

Senast ändrad:
- Meddelanden
- 31
- Mottagna reaktioner
- 28
- Poäng
- 92
Grattis!!
Jag blev beviljad skuldsanering i onsdags
ingen som hade motsatt sig beslutet då heller. Vad händer om dom överklagar helt plötsligt? Vem är det som tar ställning till de då? Nu borde man väl inte behöva vara nervös när man ändå blivit beviljad?
Jag blev beviljad skuldsanering i onsdags
ingen som hade motsatt sig beslutet då heller. Vad händer om dom överklagar helt plötsligt? Vem är det som tar ställning till de då? Nu borde man väl inte behöva vara nervös när man ändå blivit beviljad?- Blev medlem
- 6 Oktober 2022
- Meddelanden
- 2 174
- Mottagna reaktioner
- 2 061
- Poäng
- 1 397
Grattis! Håller tummarna, vet att du haft en jobbig väntan hit!Nu kom beslutet!
- Meddelanden
- 4 557
- Mottagna reaktioner
- 4 550
- Poäng
- 2 947
Nu kom beslutet!
Äntligen - Stort grattis till er! Håller tummarna att det går hela vägen i mål nuGrattis!!Jag blev beviljad skuldsanering i onsdags
ingen som hade motsatt sig beslutet då heller. Vad händer om dom överklagar helt plötsligt? Vem är det som tar ställning till de då? Nu borde man väl inte behöva vara nervös när man ändå blivit beviljad?

- Meddelanden
- 1 335
- Mottagna reaktioner
- 883
- Poäng
- 717
TackStort Grattis!

- Meddelanden
- 1 335
- Mottagna reaktioner
- 883
- Poäng
- 717
Åååh tack! Jag hoppas verkligen att ingen gör det. Vågar dock inte ropa hej förens jag kommit över ån.Yyyeeeayyy!! GRATTIS till dej ! Här ska ingen komma och överklaga beslutet , det blir inget med det !![]()
- Meddelanden
- 1 335
- Mottagna reaktioner
- 883
- Poäng
- 717
Stort grattis till dig med! Osäker, jag ska nog avstå att svara på de frågorna.Grattis!!Jag blev beviljad skuldsanering i onsdags
Jag är dock fortfarande nervös. Känns bättre för varje beslut som tar mig närmare men jag vågar inte slappna av förens det vunnit laga kraft.
- Meddelanden
- 1 335
- Mottagna reaktioner
- 883
- Poäng
- 717
Tack snälla! Hoppas, hoppas!Grattis! Håller tummarna, vet att du haft en jobbig väntan hit!
- Meddelanden
- 1 335
- Mottagna reaktioner
- 883
- Poäng
- 717
Tack snälla! Hoppas verkligen på detÄntligen - Stort grattis till er! Håller tummarna att det går hela vägen i mål nu![]()

- Meddelanden
- 552
- Mottagna reaktioner
- 505
- Poäng
- 567
Det blir Tingsrätten tror jag. Jobbigt men tänk inte på det zStort grattis till dig med! Osäker, jag ska nog avstå att svara på de frågorna.
Jag är dock fortfarande nervös. Känns bättre för varje beslut som tar mig närmare men jag vågar inte slappna av förens det vunnit laga kraft.
- Meddelanden
- 1 335
- Mottagna reaktioner
- 883
- Poäng
- 717
Gud, sånt orkar jag verkligen inte tänka på.Det blir Tingsrätten tror jag. Jobbigt men tänk inte på det z
Men skönt att jag kommit ända hit iaf.
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Grattis! Vad ska du betala varje månad?Nu kom beslutet!
- Meddelanden
- 1 335
- Mottagna reaktioner
- 883
- Poäng
- 717
Tack! 4030kr. Tycker jag får behålla extremt mkt pengar.Grattis! Vad ska du betala varje månad?
- Meddelanden
- 633
- Mottagna reaktioner
- 513
- Poäng
- 567
Hur mycket behåller du ?Tack! 4030kr. Tycker jag får behålla extremt mkt pengar.
- Meddelanden
- 633
- Mottagna reaktioner
- 513
- Poäng
- 567
Så bra! Lycka till!20340 plus 650 i buffert.
Har samma buffert på 650 kr.
- Meddelanden
- 16
- Mottagna reaktioner
- 6
- Poäng
- 26
Grattis!20340 plus 650 i buffert.
Vad betalar du i hyra, eller hur är uträkningen gjord där? Jag får in 20 000 före skatt och måste också betala runt 4000kr, men då har jag en exremt billig hyra med
- Meddelanden
- 161
- Mottagna reaktioner
- 61
- Poäng
- 196
Normalt ska ju överklagande inkommit senast ett visst datum. Hur det fungerar i dessa fall vet jag inte, men står det något specifikt angående tre extra dagar för postgång?När man väntar in 3xtra dagar för postgång. Är det 3 vardagar då? Mitt sista datum för att överklaga var i fredags. Blir det då slutgiltigt om ingen överklagat idag? Eller onsdag?
Spontant hade jag sagt att hade ingen överklagat i fredags så är de för sent på det.
- Meddelanden
- 189
- Mottagna reaktioner
- 75
- Poäng
- 217
Grattis till skuldsanering !! Ska släppa mina skulder i december, skickade ansöka om skuldsanering nu i oktober. Mitt senaste lån är från i mars så blir 16måmader gammalt i juli ca när ansökan kommer behandlas så lär väll va för kort varsel….såg ert avslag första gångenTack snälla! Hoppas verkligen att det går vägen denna gång. Dem ansåg att mina skulder var för nya. Senaste lånet var från början på 2022.
- Meddelanden
- 1 335
- Mottagna reaktioner
- 883
- Poäng
- 717
Det stämmer, men av någon märklig anledning har man tydligen ytterligare 3 dagar för postgång. Har läst det här i alla möjliga trådar men är osäker på hur man räknar.Normalt ska ju överklagande inkommit senast ett visst datum. Hur det fungerar i dessa fall vet jag inte, men står det något specifikt angående tre extra dagar för postgång?
Spontant hade jag sagt att hade ingen överklagat i fredags så är de för sent på det.
- Meddelanden
- 1 335
- Mottagna reaktioner
- 883
- Poäng
- 717
Tack snälla! Hoppas verkligen ingen har överklagat nu.Grattis till skuldsanering !! Ska släppa mina skulder i december, skickade ansöka om skuldsanering nu i oktober. Mitt senaste lån är från i mars så blir 16måmader gammalt i juli ca när ansökan kommer behandlas så lär väll va för kort varsel….såg ert avslag första gången
Det vara ytterst individuellt det där och bero helt på vilket handläggare man får.
Hoppas du får igenom denna! Hur ser din situation ut?
- Meddelanden
- 1 335
- Mottagna reaktioner
- 883
- Poäng
- 717
Jag betalar 6500kr i hyra. Har 35.500kr ungefär i månaden med omvårdnadsbidrag och barnbidrag.Grattis!
Vad betalar du i hyra, eller hur är uträkningen gjord där? Jag får in 20 000 före skatt och måste också betala runt 4000kr, men då har jag en exremt billig hyra med
Får ut ungefär 29.000 efter skatt inkl bidragen.
- Meddelanden
- 2 508
- Mottagna reaktioner
- 1 656
- Poäng
- 1 177
Det är om någon lämnat in överklagan i sista stund.Det stämmer, men av någon märklig anledning har man tydligen ytterligare 3 dagar för postgång. Har läst det här i alla möjliga trådar men är osäker på hur man räknar.
Datum det lämnades in gäller även om det tar några dagar att nå kfm plus ytterligare dagar innan kfm hunnit gå igenom det.
Du ser när skuldsaldot är nollat. Då är det klart.
- Meddelanden
- 161
- Mottagna reaktioner
- 61
- Poäng
- 196
Jag har aldrig hört talas om extra dagar (för postgång) för överklagande. Beslut ska överklagas senast ett visst datum och det åligger den som ska inkomma antingen med svar eller överklagande att se till så att det har inkommit senast den dagen.Det stämmer, men av någon märklig anledning har man tydligen ytterligare 3 dagar för postgång. Har läst det här i alla möjliga trådar men är osäker på hur man räknar.
Kan du hänvisa till den informationen?
- Meddelanden
- 557
- Mottagna reaktioner
- 577
- Poäng
- 567
Wow! Ganska bra ändå. När jag räknar på KFM står det att jag får behålla ca 19.000kr. Då har jag boendekostnad på 12.200kr. I princip samma inkomster som du.20340 plus 650 i buffert.
- Meddelanden
- 4 557
- Mottagna reaktioner
- 4 550
- Poäng
- 2 947
Man väntar in 3 dagar. Samma dag som beskedet kommer är dag 0 och dagen efter är dag 1.Jag har aldrig hört talas om extra dagar (för postgång) för överklagande. Beslut ska överklagas senast ett visst datum och det åligger den som ska inkomma antingen med svar eller överklagande att se till så att det har inkommit senast den dagen.
Efter dag 21 så väntar man 3 arbetsdagar och morgonen den fjärde dagen så kan KFM bekräfta att skuldsaneringen vunnit laga kraft.
Så om dag 21 är en fredag så väntar man ut måndag-tisdag-onsdag och torsdag morgon kan man bekräfta att skuldsaneringen vunnit lagakraft.
- Meddelanden
- 160
- Mottagna reaktioner
- 130
- Poäng
- 317
Står det att sista dagen för överklagande tex är den 20'e så är det den dagen som gäller, vissa borgenärer skickar in sina bestridanden och annat brevledes därav att KFM tillåter några extra arbetsdagar för att vänta in postgången, är brevet då daterat den 20'e och poststämplat samma dag så gäller det.Jag har aldrig hört talas om extra dagar (för postgång) för överklagande. Beslut ska överklagas senast ett visst datum och det åligger den som ska inkomma antingen med svar eller överklagande att se till så att det har inkommit senast den dagen.
- Meddelanden
- 1 335
- Mottagna reaktioner
- 883
- Poäng
- 717
Tack snälla! Då hoppas jag att det är nollat imorgon med andra ord.Man väntar in 3 dagar. Samma dag som beskedet kommer är dag 0 och dagen efter är dag 1.
Efter dag 21 så väntar man 3 arbetsdagar och morgonen den fjärde dagen så kan KFM bekräfta att skuldsaneringen vunnit laga kraft.
Så om dag 21 är en fredag så väntar man ut måndag-tisdag-onsdag och torsdag morgon kan man bekräfta att skuldsaneringen vunnit lagakraft.
- Meddelanden
- 3 398
- Mottagna reaktioner
- 3 462
- Poäng
- 1 957
Stort grattis! Men herregud vilken lång tid, fy vad de ska tära på psyket! Men bra kämpat och grattis igenHörrni! Jag fick bekräftat att min skuldsanering vann laga kraft igår!
1 år och 18 dagar tog det från ansökan till verkställande.
Herregud en sådan lättnad! Förevigt tacksam.

- Meddelanden
- 633
- Mottagna reaktioner
- 513
- Poäng
- 567
Stort Grattis! ⭐️♡
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.