Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Input efterlyses

Hej!

Som så många andra har jag lyckats försätta mig själv i en lånesituation som börjar bli ohållbar.
Så här ser mina förusättningar ut:

- Blancolån på 460 K samt ett antal mindre lån på ca 100 K som inte syns på UC.
- Fast inkomst och fast anställd sedan 2007. Tjänar ca 24 K efter skatt
- Inga bet.anmärkningar och inget historiskt skuldsaldo men däremot har jag många förfrågningar hos UC. Kreditbetyg på ca 6.5 på Kreddy vilket väl ungefär motsvarar detsamma hos UC.

Som det är idag går jag back ca 3 K varje månad (har ett litet sparande sedan tidigare som nu börjar sina) Den huvudsakliga anledningen är mina smålån vars räntor kostar mig stora summor varje månad. Fick jag bort mina smålån och bara amorterade mina "större" lån skulle jag klara mig med god marginal.

Min situation börjar som sagt bli ohållbar. Mår otroligt dåligt av detta och min situation gnager på mig varje dag. Känner mig utlämnad och ensam men är fast beslutsam om att inte hamna hos Fogden och försöka hitta en lösning på min situation.

Mina blancolån är inte det egentliga problemet - vad jag behöver är att bli av med mina smålån - behöver därför era input/tips på var jag kan vända mig. Finns det överhuvudtaget någon långivare som skulle kunna bevilja mig ett lån på 100 K utifrån mina förutsättningar med stor blancoskuld och "osynliga lån" som ska betalas? Finns det någon långivare som man kan tänkas förklara sin situation inför? Trots en hög skuldbörda är det trots allt så att jag skulle kunna leva rätt ok ekonomiskt om bara mina smålån försvann...:(

Tacksam för svar!

Hej!

Som så många andra har jag lyckats försätta mig själv i en lånesituation som börjar bli ohållbar.
Så här ser mina förusättningar ut:

- Blancolån på 460 K samt ett antal mindre lån på ca 100 K som inte syns på UC.
- Fast inkomst och fast anställd sedan 2007. Tjänar ca 24 K efter skatt
- Inga bet.anmärkningar och inget historiskt skuldsaldo men däremot har jag många förfrågningar hos UC. Kreditbetyg på ca 6.5 på Kreddy vilket väl ungefär motsvarar detsamma hos UC.

Som det är idag går jag back ca 3 K varje månad (har ett litet sparande sedan tidigare som nu börjar sina) Den huvudsakliga anledningen är mina smålån vars räntor kostar mig stora summor varje månad. Fick jag bort mina smålån och bara amorterade mina "större" lån skulle jag klara mig med god marginal.

Min situation börjar som sagt bli ohållbar. Mår otroligt dåligt av detta och min situation gnager på mig varje dag. Känner mig utlämnad och ensam men är fast beslutsam om att inte hamna hos Fogden och försöka hitta en lösning på min situation.

Mina blancolån är inte det egentliga problemet - vad jag behöver är att bli av med mina smålån - behöver därför era input/tips på var jag kan vända mig. Finns det överhuvudtaget någon långivare som skulle kunna bevilja mig ett lån på 100 K utifrån mina förutsättningar med stor blancoskuld och "osynliga lån" som ska betalas? Finns det någon långivare som man kan tänkas förklara sin situation inför? Trots en hög skuldbörda är det trots allt så att jag skulle kunna leva rätt ok ekonomiskt om bara mina smålån försvann...:(

Tacksam för svar!

Har du inte hos Balanzia, så ansök hos dom. Dom är bäst när man inte har så bra förutsättningar.

Glöm inte att spärra dig hos alla bolag som erbjuder snabblån.

Tack för er input!
Har redan lån hos Bank Norwegian och Balanzia...kanske det är värt att diskutera en höjning av lånet hos Balanzia för att få bort smålånen? Går ju att komma ganska långt utan att en onödig UC tas.

Har precis påbörjat arbetet med att spärra mig från dessa ockrare till smålånebolag. Har sedan tidigare spärrat mig hos Vivus och Viaconto/Viakredit men rätt många återstår..

Har ni mer input - dela gärna med er!

När kommer din uc att bli bättre? Omfrågningar som försvinner i närtid? Vilka dåliga små lån har du? Finns det billigare 'fullån' som du har möjlighet få? Menar inte att det löser situationen men kanske kan underlätta ett tag om du vet att din uc kommer förbättras. Om inte så försök få ner månadskostnaden på annat sätt. Ring alla långivare och fråga om du kan få lägre månadskostnad. Funkar hos en del. Ta inga nya lån som ökar din skuldbörda och inte är billigare eller sänker din månads kostnad. Sälj allt du inte behöver. Ring andra banker och be att dom tittar på din uc, maila en kopia så du slipper onödig för frågan. Bra att du bestämt dig för att göra något! 100' i smålån och 3000 back varje månad är ingen katastrof jämfört med vissa andra här. Lycka till!

Exakt samma sist som för mej och samma inkomst och blanco å smålån. BN ville inte höja och Balanzia (inte kund där ens) nekade då jag skickade uppgifter på mejl.
UC betyget verkar tappat betydelse, runt 5 å alla nekar å så har folk med UC betyg på 30+ och 10 anmärknimgar som får lån hit å dit.

OC:
Tack för input och pep! Det gör mycket för kämparglöden :)

Jag har 28 FF hos UC varav 10 kommer försvinna fram till sista April. Förväntar mig ett något bättre betyg hos UC än 6,5 vilket är fallet idag.
Ska vi tala om dåliga smålån är väl de flesta dåliga men de lån jag först och främst vill bli av med är Ferratums ockerlån, Goodcash och Credway.

Ska prova det du föreslår och maila alla mina långivare och förklara min situation. Förhoppningsvis finns det någon som går med på att omförhandla lån och sänka månadskostnaden. Jag förstår att det finns de som har det betydligt värre - att ha en ansträngd ekonomi är oavsett, fruktansvärt plågsamt och skapar en del skuldkänslor och ånger hos en själv :(

Mailade Balanzia och förklarade min situation - fick ett blankt nej där tyvärr. Får fortsätta leta andra möjliga utvägar.

Tourettes:

Ja, det verkar tydligen vara så att UC betyget tappat i betydelse. Samtidigt måste ju bankerna alltid väga det mot betalningsförmågan och är man "ärlig" mot bankerna och förklarar sin situation finns tyvärr också risken att man får ett nej...

Det är helt galet att du med 28 UC-FF (!!!) ändå har 6.5 i UC-betyg vilket jag tycker är helt OK.

Tror det är bättre ringa runt ön maila. Och förklara inge för mycket. Säg att du behöver löcfe månadskostnad under en period, lite lägre amortering eller att de förlänger lånet med några år. I längden blir det dyrare för dig men just nu handlar det väl mest om att få ner månadskostnaden? Credway är vol inte så hemska med 33 i års ränta. Se om du kan hitta 'års lån' med lägre månadskostnad, frogtail? Eller billigafe kontokredit. Se framåt, du kommer inte alltid ha 28ff och 6,5 uc. Tar du inga nya lån eller FF så är det ju borta på högst ett år.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp