Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Intrum Justitia Invest AB, behöver råd

Hej! Jag har inte kunnat betala mitt Halens lån som nu är på 28 000kr,och nu har jag fått inkassokrav från dem,det står Inkassokrav-Meddelande om överlåtelse!! Betyder det att Intrum Invest då köpt skulden från Halens/TF Bank AB tro? Hoppas att någon här vet något om detta inkasso bolag-om det går att få en vettig avbetalnings plan,och hur/vad jag ska säga till dem för att de ska förstå att jag behöver en summa som jag kommer att klara av att betala in varje månad ! Allt är bara skit,det enda som kommer med posten numera är fr inkasso o kfm....vet bara inte hur jag ska ta mej ur detta då pengarna inte längre räcker till och orken att reda ut detta är lika med noll trots att jag vet att det inte blir bättre att stoppa huvudet i sanden.Det är bara så rörigt !! Tacksam för råd om ngn vet och har vanan att ringa/maila till inkasso bolag och som kan ge mej en "kick" för jag bara gråter och är rädd för hur allt ska gå..

Hej! Jag har inte kunnat betala mitt Halens lån som nu är på 28 000kr,och nu har jag fått inkassokrav från dem,det står Inkassokrav-Meddelande om överlåtelse!! Betyder det att Intrum Invest då köpt skulden från Halens/TF Bank AB tro? Hoppas att någon här vet något om detta inkasso bolag-om det går att få en vettig avbetalnings plan,och hur/vad jag ska säga till dem för att de ska förstå att jag behöver en summa som jag kommer att klara av att betala in varje månad ! Allt är bara skit,det enda som kommer med posten numera är fr inkasso o kfm....vet bara inte hur jag ska ta mej ur detta då pengarna inte längre räcker till och orken att reda ut detta är lika med noll trots att jag vet att det inte blir bättre att stoppa huvudet i sanden.Det är bara så rörigt !! Tacksam för råd om ngn vet och har vanan att ringa/maila till inkasso bolag och som kan ge mej en "kick" för jag bara gråter och är rädd för hur allt ska gå..

Ta hjälp av kommunens budgetrådgivare. Och om du inte vill det så tycker iallafall jag att det är lättare att mejla inkassobolagen än att ringa, plus att man då har bevis på vad som sagts. Vet att det är svårt och jobbigt, är i liknande situation. Men ändå bättre att ta tjuren vid hornen. Inget förändras ju om man inte gör nåt själv. Lycka till!!

Hej en kompis hade lån hos cach buddy (tror jag att dom heter), men iallfall så kunde hon inte betala så det gick vidare till intrum invest, då hjälpte jag henne att maila till dom, om hon kunde få en avbetalning på 1000 kr/mån och det gick bra, dom drar på autogro

Nackdelen med att mejla Intrum Justitia är att du inte får prata med din handläggare i ärendet utan någon i kundtjänst som inte har beslutsrätt. Jag har varit med om hos Intrum att jag mejlade och ansökte om en avbetalningsplan på 6 månader på ett mindre lån och fick godkänt på 5 månader och antog då att det var vad som gällde. Men när jag fick hem avbetalningsplanen från min handläggare var den bara på 3 månader. Ringde då upp min handläggare och hon förklarade för mig att det här låneföretaget inte godkände avbetalningsplaner på mer än 3 månader. Så det var bara att börja betala mer än dubbelt så mycket jag trott . Jag förstår att du tycker det är jättejobbigt att ringa men för att vara säker på vad som kommer att gälla tycker jag personligen att det är bättre. Du är inte den första som ringer till din handläggare och inte den första som kanske gråter i luren för det gjorde jag när jag ringde för jag tyckte det var så jobbigt. Jag vet nu att det är säkrare att ringa i alla fall till större inkassobolag för att prata med rätt person.Det här är min personliga erfarenhet av Intrum andra kanske tycker annorlunda men jag kommer att ringa dem om jag har någon annan skuld som går dit.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp