• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Hmm, inser nu att jag gjorde samma som tidigare skrivare i tråden och skrev in vad jag förväntar mig att lönen blir från juli-december, inte hela året totalt. Får se om det blev rätt eller ej.
Skicka in på nytt med rätt siffror kan vara bra annars
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 263
Mottagna reaktioner
865
Poäng
717
”Fyll i ruta 07 med din beräknade årsinkomst för resterande del av året. Här får du estimera fritt inom rimliga gränser.”

Missförstår jag innebörden av ”resterande delen av året”? När man fyllde i ansökan väljer man ju också månad juli-december så var inte så tydligt tycker jag.

Får se.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 263
Mottagna reaktioner
865
Poäng
717
Det blev rätt ändå.

Svar idag från Skatteverket på Kivra. Ska betala 6% skatt resten av året.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 263
Mottagna reaktioner
865
Poäng
717
Någon annan som jämkar som jobbar statligt? Vet inte om jag ska ta upp det med chefen min eller om jag bara ringer lönekontoret.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Någon annan som jämkar som jobbar statligt? Vet inte om jag ska ta upp det med chefen min eller om jag bara ringer lönekontoret.
Japp. Jag ringde lönekontoret och maila in kopia på mitt beslut. De fixade det omgående :) meddelade inte min chef
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 263
Mottagna reaktioner
865
Poäng
717
Japp. Jag ringde lönekontoret och maila in kopia på mitt beslut. De fixade det omgående :) meddelade inte min chef

Tack för rekordsnabbt svar, uppskattas! Chefen min vet om mina skulder eftersom det ingick i säkerhetsprövning men inte direkt något man vill påminna om liksom. :D

Är det bara att säga att man fått beslut från Skatteverket om att mindre skatt ska dras och att man vill skicka över beslutet helt enkelt eller behöver man gå djupare?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Tack för rekordsnabbt svar, uppskattas! Chefen min vet om mina skulder eftersom det ingick i säkerhetsprövning men inte direkt något man vill påminna om liksom. :D

Är det bara att säga att man fått beslut från Skatteverket om att mindre skatt ska dras och att man vill skicka över beslutet helt enkelt eller behöver man gå djupare?
Ja precis! :) jag meddelade bara att ja fått nya uppgifter från Skatteverket om en annan procentsats. Så jag mailade in de och så fixade de de direkt :) behövde aldrig säga något annat.
 

Ali

Aktiv medlem
Poäng: 157
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
58
Poäng
157
Hej, har blivit sjukskriven och får rejält mindre pengar. Jag jämkar redan men hur gör man om man vill jämka sjukpenning? Vart skickar man beslutet från skatteverket?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Hej, har blivit sjukskriven och får rejält mindre pengar. Jag jämkar redan men hur gör man om man vill jämka sjukpenning? Vart skickar man beslutet från skatteverket?
Till försäkringskassans inläsningscentral. Du hittar adressen på försäkringskassans hemsida.
 

Zoolie

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 Juli 2020
Meddelanden
104
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Hej, har blivit sjukskriven och får rejält mindre pengar. Jag jämkar redan men hur gör man om man vill jämka sjukpenning? Vart skickar man beslutet från skatteverket?
Till din handläggare så lägger h in de
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp