• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

Alexaaa

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
25 Oktober 2022
Meddelanden
622
Mottagna reaktioner
275
Poäng
447
Skickade in min ansökan 29/12 och fick beslutet i kivra idag, så 12 dagar tog det för beslutet, helt okej men tanke på röda dagar över jul och nyår.

Fick 14% avdrag för resterande delen av året, förhoppningsvis hinner det komma med på januarilönen
Hur mycket har du i ränteutgifter? Och inkomst? :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Tjoho!

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
11 Januari 2023
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
För en som aldrig jämkat innan, jag fick beslut och där står det 24%. Då dras det 24% fram tills sista maj som jag ansökt om? Det kan väl inte menas att 24% och återstår ca8%? 150.000 räntor årsinkomst 700.000 ca.
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 293
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Jag har aldrig jämkat, men skickade in ansökan med 600.000 inkomst och 150.000 ränta. Nu ringde hon och sa det var godkänt. Vad händer nu? Kan nån hjälpa mig? Fick råd att jag ska skriva till min arbetsgivare om önskemål med vilken skattabell dom skall dra. Eller får jag något annat ut i brevform av skatteverket?
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
132
Poäng
327
Jag har aldrig jämkat, men skickade in ansökan med 600.000 inkomst och 150.000 ränta. Nu ringde hon och sa det var godkänt. Vad händer nu? Kan nån hjälpa mig? Fick råd att jag ska skriva till min arbetsgivare om önskemål med vilken skattabell dom skall dra. Eller får jag något annat ut i brevform av skatteverket?
Du ska få ett beslut på Kivra som du skickar till din löneavdelning.
 

Bananen

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
2 Augusti 2022
Meddelanden
174
Mottagna reaktioner
99
Poäng
257
Jag har aldrig jämkat, men skickade in ansökan med 600.000 inkomst och 150.000 ränta. Nu ringde hon och sa det var godkänt. Vad händer nu? Kan nån hjälpa mig? Fick råd att jag ska skriva till min arbetsgivare om önskemål med vilken skattabell dom skall dra. Eller får jag något annat ut i brevform av skatteverket?
Låter konstigt att ”hon” ringde. Jag har jämkat 2 ggr och bara fått svar på Kivra och sen tar man och laddar ner det beslutet (obs! Bara sida 1 om man inte vill att ens lönekontor ska veta alla ens uppgifter) och sen maila lönekontoret. Har du inte Kivra?
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Jag har aldrig jämkat, men skickade in ansökan med 600.000 inkomst och 150.000 ränta. Nu ringde hon och sa det var godkänt. Vad händer nu? Kan nån hjälpa mig? Fick råd att jag ska skriva till min arbetsgivare om önskemål med vilken skattabell dom skall dra. Eller får jag något annat ut i brevform av skatteverket?
Du får i Kivra och på dina sidor på Skatteverket. Beslutet ska du ge till ditt lönekontor och sedan har dom 14 dagar på sig att verkställa!
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 293
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Låter konstigt att ”hon” ringde. Jag har jämkat 2 ggr och bara fått svar på Kivra och sen tar man och laddar ner det beslutet (obs! Bara sida 1 om man inte vill att ens lönekontor ska veta alla ens uppgifter) och sen maila lönekontoret. Har du inte Kivra?
Jag hade gjort ett fel, men hon satt
det var beviljat. Men inget på Kivra än
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp