Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

Hej jag har gjort skattejämnking och fick svar samma dag att jag ska betala högre skatt 40% haha, vad har blivit fel här? Skrev årsinkomst på 590k och räntor på 96k

Hej jag har gjort skattejämnking och fick svar samma dag att jag ska betala högre skatt 40% haha, vad har blivit fel här? Skrev årsinkomst på 590k och räntor på 96k
Du skrev hela din årsinkomst. Du ska skriva vad du kommer tjäna månaderna som e kvar på året.

I syfte att få ut extra pengar varje månad, hur mycket vågar man dra på i ränteuppgifter i ansökan om jämkning?

Jag har just nu skrivit 157000 och det blev godkänt men vad händer om jag höjer och får en kontroll?

I syfte att få ut extra pengar varje månad, hur mycket vågar man dra på i ränteuppgifter i ansökan om jämkning?

Jag har just nu skrivit 157000 och det blev godkänt men vad händer om jag höjer och får en kontroll?
De ringer dig och då får du hitta på något som: du tänker betala av många lån du har och därmed kommer du betala mycket i ränta. De accepterar det och sedan godkänner din nya jämkning.

De ringer dig och då får du hitta på något som: du tänker betala av många lån du har och därmed kommer du betala mycket i ränta. De accepterar det och sedan godkänner din nya jämkning.
Okej det låter ju ganska lätt. Har någon en aning om vart man ska dra gränsen för att minska risken för granskning vid inkomst på 460k?

Fick skattejämnking omprövningbeslut för resten av året, ska dras 0% skatt enligt uträkningen, har 2 jobb huvuduntbetaltre betalar 0% och sido inkomsten 30%, kommer betala ca 127k i räntor resten av året.

Det blir ju snarare mindre än mer ränta om man betalar av en massa lån..

Fick skattejämnking omprövningbeslut för resten av året, ska dras 0% skatt enligt uträkningen, har 2 jobb huvuduntbetaltre betalar 0% och sido inkomsten 30%, kommer betala ca 127k i räntor resten av året.
Över 20k i månaden i ränta?

Det blir ju snarare mindre än mer ränta om man betalar av en massa lån..
Beror på, kan vara lån som ligger hos inkasso med hög ränta redan. Betalar man av dem direkt istället för lite i månaden räknas all ränta detta året.

Gick väldigt fort, mindre än 24 timmar.
Jag fick beslut att jag betalar 16% resten av året. Räddar en hel del när man lever på gränsen pga skulder… Min fråga är,
Jag har löneavdrag behåller 13k av 30 får jag behålla jämkningen eller kommer KMF att ta de?

Jag fick beslut att jag betalar 16% resten av året. Räddar en hel del när man lever på gränsen pga skulder… Min fråga är,
Jag har löneavdrag behåller 13k av 30 får jag behålla jämkningen eller kommer KMF att ta de?
Kronomyndigfeten?
Om du har maxbeslut så dras det, om inte behöver det räknas om manuellt.

Ja, du får behålla jämkningen. (Om du inte har ett maxbeslut, vilket få har)

Jag ska skicka in pappret om jämkning till mitt lönekontor precis nu.
Men vad ska jag skriva? Det står helt still i mitt huvud.

Jag ska skicka in pappret om jämkning till mitt lönekontor precis nu.
Men vad ska jag skriva? Det står helt still i mitt huvud.
Jag har bara skickat in det löneadministratören och skrivit något i stil med

"Hej X
Hoppas att allt är bra med dig. Jag har har sökt skattejämkning och tydligen ska jag enligt Skatteverket skicka vidare beslutet till dig. Hoppas det inte innebär något extra administrativt strul för dig :)
Vänligen,
/Gaston"

När kan man börja ansöka om jämkning för 2024? Beslut kommer mitten av december dock har jag för mig

Om man bestämt sig för att släppa alla lån till kf från nästan månad, vissa lån ligger jag redan efter med och har ingen chans att betala dubbelt för så där är dom väl redan på väg.
Men om man också sökt skattejämkning från nästa månad för att under tiden lägga undan så mycket som möjligt och söka skuldsanering inom kort.
Är det bra eller ser det dåligt ut för kf om jag haft skattejämkning och ändå låtit skulderna förfalla?
Jag försöker mest gå händelserna i förväg och hinna spara pengar.
Men har också förstått att det bästa då är att ta ut det som blir över? Och spara undan utanför bankkonton?

Om man bestämt sig för att släppa alla lån till kf från nästan månad, vissa lån ligger jag redan efter med och har ingen chans att betala dubbelt för så där är dom väl redan på väg.
Men om man också sökt skattejämkning från nästa månad för att under tiden lägga undan så mycket som möjligt och söka skuldsanering inom kort.
Är det bra eller ser det dåligt ut för kf om jag haft skattejämkning och ändå låtit skulderna förfalla?
Jag försöker mest gå händelserna i förväg och hinna spara pengar.
Men har också förstått att det bästa då är att ta ut det som blir över? Och spara undan utanför bankkonton?
Åååh tur du frågade samma som jag. Har du sökt jämkning redan?
Jag släpper ju också allt nu..så tänker att man kan spara undan mer om man jämkar. Är det det du undrar över? Nu börjar mina påminnelser dyka upp..har alltid mobilen på vibration nu. Rädsla inför dennna resa vi står inför..kram pä dig

Åååh tur du frågade samma som jag. Har du sökt jämkning redan?
Jag släpper ju också allt nu..så tänker att man kan spara undan mer om man jämkar. Är det det du undrar över? Nu börjar mina påminnelser dyka upp..har alltid mobilen på vibration nu. Rädsla inför dennna resa vi står inför..kram pä dig
Nja, jag undrade ju mer om kf kan se att jag skattejämkat och undrar vart dom pengarna är. Men tydligen så kollar dom inte sånt. Jag tänkte försöka spara pengar nu innan det blir tight med pengar men sparar dom hos min mamma så det inte syns på mina konton.
Jo, nu har jag också börjat få påminnelser. Det ger mig både stress och lite ångest, men har ändå inga pengar att betala med. Och träffade ju skuldrådgivare i fredags och han sa att det absolut var rätt beslut att släppa alla skulder. Så det känns konstigt men samtidigt helt rätt.

Nja, jag undrade ju mer om kf kan se att jag skattejämkat och undrar vart dom pengarna är. Men tydligen så kollar dom inte sånt. Jag tänkte försöka spara pengar nu innan det blir tight med pengar men sparar dom hos min mamma så det inte syns på mina konton.
Jo, nu har jag också börjat få påminnelser. Det ger mig både stress och lite ångest, men har ändå inga pengar att betala med. Och träffade ju skuldrådgivare i fredags och han sa att det absolut var rätt beslut att släppa alla skulder. Så det känns konstigt men samtidigt helt rätt.
Ja men precis. Om kf senare ser att man jämkat och inte betalat på lånen. Det jag oxå gör nu. Sparar så mkt som möjligt innan
löneutmätningen. Kanske man kan unna barnen julklappar o lite roligt med undansparat.
Jag känner oxå att detta är rätt beslut. Jobbigt o ibland får jag en dipp i mitt mående. Hur det kunde gå så långt. Men ändå bra vi tar tag i detta..

Visste inte att man kunde jämka på det här sättet förrän igår.
Jag skickade in ansökan 15:00 igår och fick svar redan 00:58 i natt, så det tog mig bara 9 timmar och 58 minuter innan jag fick beslutet.
Jag kommer att betala 6% i skatt resterande 3 månader av året, en extrem lättnad då jag ligger efter med betalningen hos två aktörer och det gör att jag kan komma på banan igen i väntan på ansökan om skuldsanering som skickades in för snart en månad sedan. Ugh, denna jobbiga väntan..

EXTREMT STORT TACK till dig som skrivit denna guide!!!

Hej!
Hur beräknar jag skuldräntan/år på skulderna som ligger hos KF i och med utmätningen varje månad?

Tack på förhand! :)

Ja, det vet jag..men jag undrar hur jag räknar ut hur mycket ränta jag betalar/år när det gäller skulderna som ligger hos KF?
Det beror på om dom drar på ränta eller kapital först. Ser man inte det inne på kfms sida när du betalt och det bokförts? Jag minns inte hur det såg ut tyvärr..

Ja, det vet jag..men jag undrar hur jag räknar ut hur mycket ränta jag betalar/år när det gäller skulderna som ligger hos KF?
Tror inte du kan få reda på det om du inte ringer bolagen. Beror ju som sagt på om dem bokför det på räntan eller på kapitalet.

Hej! Kan man ansöka om skattejämkning om man har pågående löneutmätning? Har inte släppt allt till KFM än. Funderar på att banklånen kommer finns kvar och man skulle ju betala alla ränteavgifter eller hur fungerar det? Hur har ni andra gjort? Tacksam för svar!

Hej! Kan man ansöka om skattejämkning om man har pågående löneutmätning? Har inte släppt allt till KFM än. Funderar på att banklånen kommer finns kvar och man skulle ju betala alla ränteavgifter eller hur fungerar det? Hur har ni andra gjort? Tacksam för svar!
Ja det går bra men har du löneutmätrning så är det svårt att veta om dem bokför dina betalningar på ränta eller på kapital som skrivet nyss, så inte jätte lätt att räkna ut helt rätt

Hej. Om man har sökt jämkning sep-dec och angivet va jag ska tjäna visst gäller det under den tiden ? Jag menar va jag ska tjäna resten av året så då gäller väl under den tiden el har jag fattat fel?

Hej. Om man har sökt jämkning sep-dec och angivet va jag ska tjäna visst gäller det under den tiden ? Jag menar va jag ska tjäna resten av året så då gäller väl under den tiden el har jag fattat fel?
Om jag inte minns fel så fyller man både i hur mycket man har tjänat hittills i år (se senaste lönespec) och hur mycket du kommer tjäna resten av året. I olika rutor alltså :)

Är det möjligt att ansöka om jämkning från februari-december nu?

Är det möjligt att ansöka om jämkning från februari-december nu?
Ja, jag skickade in jämkning 28/12 för jan-dec 24. Jag har redan fått mitt beslut och jämkningen ligget redan inlagd på denna lön. Det har alltid gått på ca 2veckor för mig att få svar. Bara att skicka in.

Ja, jag skickade in jämkning 28/12 för jan-dec 24. Jag har redan fått mitt beslut och jämkningen ligget redan inlagd på denna lön. Det har alltid gått på ca 2veckor för mig att få svar. Bara att skicka in.
Får man mer ut om man jämkar feb-jun istället för feb-dec?
Det tror jag men är osäker.

Får man mer ut om man jämkar feb-jun istället för feb-dec?
Det tror jag men är osäker.
Du ansöker för feb dec. Det är samma summa på helåret, men delar man det på 11 månader ist för 12 så blir det mer de månaderna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp