• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jämkning - Så funkar skattejämkning

Hemmes

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
20 Mars 2022
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Kan man jämka endast på inkomst från försäkringskassan, omvårdnadsbidrag? Och inte från arbetsgivaren? Eller måste det vara på huvudinkomsten? Om det går, hur skriver man då på blanketten?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pojop

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
436
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Jag jämkar nu oktober,nov,dec.
Angav kanske lite för högt beräknad lön. Svårt sätta exakt då jag jobbar mycket övertid.
Vad händer om jag tjänar för lite lön kontra det jag uppgett.
Är det fördelaktigt eller nackdel?
 

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 406
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
392
Mottagna reaktioner
204
Poäng
406
Om du angett för hög lön så har du inte maxat vad du kunde få ut i år. Men å andra sidan så minskar ju risken för restskatt.
 

Kallek1234

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
13 April 2022
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Måste man skicka in beslutet till lönekontorer? Blir ingen ändring annars misstänker jag
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 008
Mottagna reaktioner
541
Poäng
597
Måste man skicka in beslutet till lönekontorer? Blir ingen ändring annars misstänker jag
Jag har behövt skicka in det till mitt heltidsjobb inom kommunen men mitt extra jobb hade av någon anledning fått reda på det själv.
Detta hände i somras, aldrig vart med om tidigare att det skett per automatik. Har ändå jämkat några år nu
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
322
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Jag fick nytt jämkningsbeslut på 22% men endast upp till ett belopp på 689.000kr. Kommer förmodligen taxera runt 730K. Vad händer? Kommer mitt lönekontor dra full skatt från den månaden jag nått 689K?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp