• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jävlig sits, vad göra. samlingslån kanske

Emelie

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
10 Februari 2020
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Usch jag vet inte vad jag vill med detta inlägget, kanske ventilera och se om någon varit med om liknande och att det kanske löst sig för hen?

Jag har skulder på 300.000, ett lån hos bank Norwegian på 238.000, resten krediter (3st), 1 av de krediterna är synliga hos UC.
Har just nu 14 ff, 7 av dem försvinner inom 1 månad, hade i somras 36 ff så det är iaf ngt positivt, att det snart bara är 7 st kvar.
I Juli har jag bara 3 st kvar.
Min UC-score just nu är 18%.
Min årsinkomst från 2019 är 265.000.

Bor själv och har en dotter varannan vecka, jobbar 75% och får ut ca 14.500 kr/månad. Har en budget som jag försöker hålla, dock går jag minus då jag innan jag betalat på lånen bara har 1500 kr kvar varje månad. Lånen kostar mig ca 7500 kr varje månad och den summan betalar jag med pengar från en av krediterna. Men det kommer jag inte kunna göra länge till, 3-4 månader.
Sen vet jag inte vad jag ska göra. Jag har bara råd att betala 1500 kr/månad som det ser ut med den inkomten jag har nu :(

Har gjort många beteendeförändringar i rätt riktning, men siffrorna är detsamma.
Har haft psykisk ohälsa sen 10 års ålder och fy fan vad ekonomin äter upp mig inifrån..

Någon med ngt tips eller ngn som kan relatera..?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Detta "case" är faktiskt enket.
Vänta in 1:a juli när du bara har 3 förfrågningar kvar. Det är steg ett. Vi är snart i mars så det kommer att gå fort.
Till dess sök inga nya lån eller krediter.
Fram till mars är det otroligt viktigt att den synliga krediten är "nollad".
När du har nollad kredit, ny inkomst uppdaterad och bara 3FF kommer ditt UC-betyg vara mycket bättre.
Så söker du samlingslån på 300.000 och kommer ner rejält i "pris".
 

Emelie

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
10 Februari 2020
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Detta "case" är faktiskt enket.
Vänta in 1:a juli när du bara har 3 förfrågningar kvar. Det är steg ett. Vi är snart i mars så det kommer att gå fort.
Till dess sök inga nya lån eller krediter.
Fram till mars är det otroligt viktigt att den synliga krediten är "nollad".
När du har nollad kredit, ny inkomst uppdaterad och bara 3FF kommer ditt UC-betyg vara mycket bättre.
Så söker du samlingslån på 300.000 och kommer ner rejält i "pris".


Jag har inte råd att nolla den synliga krediten :/
Sen har jag inte fast jobb heller, kommer det att påverka mina chanser tror du?
Är det så from April eller Maj att då kommer den årsinkomsten jag hade år 2019 att gälla i min ansökan?
Det vore ju isf bra för den är bättre än vad jag hade 2018 och även bättre än detta året.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
Att inte ha fast inkomst är ju ett problem. Samt att du har lägra faktisk inkomst. Du vill ju inte medvetet uppge felaktigheter i din låneansökan.
 
H

Hedlund

Gäst
Poäng: 0
Är fast inkomst ett krav hos alla verkligen?

Nej det är det inte, många accepterar vikariat, projektanställningar, provanställningar, egna företagare osv. kan du visa någon form av inkomst de sista 3månaderna så räcker det för många. Skicka in en ansökan via Advisa är mitt tips när det är dags för din ansökan...
 

Emelie

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
10 Februari 2020
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Nej det är det inte, många accepterar vikariat, projektanställningar, provanställningar, egna företagare osv. kan du visa någon form av inkomst de sista 3månaderna så räcker det för många. Skicka in en ansökan via Advisa är mitt tips när det är dags för din ansökan...

Ja tack då får jag hoppas det går ändå...
Ush så hopplöst
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Finns ingen möjlighet för dig att gå upp i 100% så du får in lite mer pengar?
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Vissa krediter kan man avsluta och de försvinner från UC.

Du kan dock inte ta ut från dem längre utan endast betala in minimum. Kolla med dina krediter hur de funkar eller sök här på forumet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp