• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
892
Mottagna reaktioner
342
Poäng
497
Är det möjligt tror ni (jag har skuldsanering) att flytta ihop med någon, vi skriver hyreskontrakt mellan henne och mig och jag hyr ett sovrum och jag ansöker omprövning men hon och jag är sambo? Jag skriver mig hos henne. Hon har två barn sedan tidigare, båda på halvtid, 13 och 15 år.

Hon vill inte leva på existensminimum. Därav min fråga. Då kom hon med förslag om att "vi skriver kontrakt och du hyr ett sovrum av mig men du bor hos mig och vi är sambo".
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

nowayback

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
20 Oktober 2022
Meddelanden
77
Mottagna reaktioner
53
Poäng
167
Är det möjligt tror ni (jag har skuldsanering) att flytta ihop med någon, vi skriver hyreskontrakt mellan henne och mig och jag hyr ett sovrum och jag ansöker omprövning men hon och jag är sambo? Jag skriver mig hos henne. Hon har två barn sedan tidigare, båda på halvtid, 13 och 15 år.

Hon vill inte leva på existensminimum. Därav min fråga. Då kom hon med förslag om att "vi skriver kontrakt och du hyr ett sovrum av mig men du bor hos mig och vi är sambo".
Duken också säga du är inneboende. Det är upp till er.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 853
Mottagna reaktioner
1 840
Poäng
1 277
Är det möjligt tror ni (jag har skuldsanering) att flytta ihop med någon, vi skriver hyreskontrakt mellan henne och mig och jag hyr ett sovrum och jag ansöker omprövning men hon och jag är sambo? Jag skriver mig hos henne. Hon har två barn sedan tidigare, båda på halvtid, 13 och 15 år.

Hon vill inte leva på existensminimum. Därav min fråga. Då kom hon med förslag om att "vi skriver kontrakt och du hyr ett sovrum av mig men du bor hos mig och vi är sambo".
Varför skulle hon leva på existensminimum för att ni flyttar ihop?
 

TTteam

Kunnig medlem
Poäng: 71
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
19
Poäng
71
Om en skuld är solidariska med min fru kan hon fortsätta betala på skulden? Det är en bostadsbidrag skuld och hon betalar varje månad och vill inte sluta betala. Det påverkar väl inte saneringen negativt eller?
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 853
Mottagna reaktioner
1 840
Poäng
1 277
Om hon och jag flyttar ihop så måste jag skicka in en omprövning och räkna in hennes lön.
Ja, men hon betalar ju inte för dina skulder.
De kostnader som räknas som gemensamma delas.
Tjänar du bättre kan du till och med få mer att behålla än idag...
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 402
Mottagna reaktioner
413
Poäng
557
Om hon och jag flyttar ihop så måste jag skicka in en omprövning och räkna in hennes lön.
Hade inte du en fru? Ni funderade väl på att söka skuldsanering på henne med?
Tjänar du mer så får du behålla mer för de gemensamma kostnaderna...så då tjänar ju hon på det på sätt och vis.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 853
Mottagna reaktioner
1 840
Poäng
1 277
Hade inte du en fru? Ni funderade väl på att söka skuldsanering på henne med?
Tjänar du mer så får du behålla mer för de gemensamma kostnaderna...så då tjänar ju hon på det på sätt och vis.
Det har förekommit inlägg om en älskarinna...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp