• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
359
Poäng
477
Är det möjligt tror ni (jag har skuldsanering) att flytta ihop med någon, vi skriver hyreskontrakt mellan henne och mig och jag hyr ett sovrum och jag ansöker omprövning men hon och jag är sambo? Jag skriver mig hos henne. Hon har två barn sedan tidigare, båda på halvtid, 13 och 15 år.

Hon vill inte leva på existensminimum. Därav min fråga. Då kom hon med förslag om att "vi skriver kontrakt och du hyr ett sovrum av mig men du bor hos mig och vi är sambo".
Fattar inte problemet.
I april skrev du att du hade 792000:- på kontot.
Det går väl ingen nöd på fru kaffesump eller?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

emili85

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
21 Maj 2024
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
17
Poäng
51
Ni som fått förslag till skuldsanering, när man ska godkänna och skicka tillbaka. Får man det i kivra också? Och hur godkänner man? På hemsidan med bank-id? Eller hur funkar det?
 

TTteam

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
20
Poäng
111
Ni som fått förslag till skuldsanering, när man ska godkänna och skicka tillbaka. Får man det i kivra också? Och hur godkänner man? På hemsidan med bank-id? Eller hur funkar det?
Jag godkände via telefon samtal med handläggaren.
 

JohanL92

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
14 Februari 2019
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
94
Poäng
257
Ni som fått förslag till skuldsanering, när man ska godkänna och skicka tillbaka. Får man det i kivra också? Och hur godkänner man? På hemsidan med bank-id? Eller hur funkar det?
Du får ett förslag till Kivra.
Du godkänner det genom att ringa till din handläggare.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 402
Mottagna reaktioner
413
Poäng
557
Hur funkar det nu när tingsrätten återvisar ärendet till kfm.
Ringer kfm och man har ett samtal som man hade när dom gav avslag på ens ansökan om skuldsanering? Eller får man brev om inledande innan och sen har ett samtal med handläggaren?
 

CarVik

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
20 Oktober 2021
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
En fråga.. Vad jag förstått så kan det ta ännu längre tid mellan "Skuldsanering förslag (Betalplan) om man har fler/många borgenärer.

Nyfiken ‍♀️ Hur många har ni? Försöker hitta ett snitt eller en förhoppning om när jag borde få svar att ingen borgenär motsätter sig förslaget...
 

Vippis

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
17 Maj 2020
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Jag har 24! Fick skuldsanering den 15 maj men måste vänta ytterligare 3 veckor ifall någon motsätter sig!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 428
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
En fråga.. Vad jag förstått så kan det ta ännu längre tid mellan "Skuldsanering förslag (Betalplan) om man har fler/många borgenärer.

Nyfiken ‍♀️ Hur många har ni? Försöker hitta ett snitt eller en förhoppning om när jag borde få svar att ingen borgenär motsätter sig förslaget...

Jag hade 19 stycken.
Fick betalplan presenterad för mig i slutet på februari.
Den här veckan delgavs sista borgenären. Så jag bör förhoppningsvis vara 3-4 veckor ifrån beslut.
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
940
Mottagna reaktioner
405
Poäng
537
38 borgenärer hade jag. Fick förslag idag. Skatteverket hade yttrande vid skulder. Ingen annan . Får hoppas nu ingen motsätter mot planen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp