Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Nä, tidigast januari, drar ut på det lite till sista dagen hela tiden så kanske februari.

vid utslag får du skuld att betala vill minnas du har 10 dagar på dig då. Sedan 14dagar minst på att lämna in inkomstuppgifter

Var så för mig iaf 2019.
Inväntar KF samtliga skulder eller hur fungerar det?

Nä, tidigast januari, drar ut på det lite till sista dagen hela tiden så kanske februari.

vid utslag får du skuld att betala vill minnas du har 10 dagar på dig då. Sedan 14dagar minst på att lämna in inkomstuppgifter

Var så för mig iaf 2019, tror inte om du försöker så kan du få igång det i januari :)

Finns det någon utav dessa : https://kronofogden.se/kundservice-svarar/vantetider

Som passar in på min fråga?

Hur är det nu. Ifrån utslag till utmätning vad tar det? Om man får utslag 1 december på skuld när sker första löneutmätningen? 23e december eller?
Hela din ekonomi håller på rasa ? Trodde du hade koll på det och köpte båda lägenhet och fick samlingslån ? Trillat dit igen ?

Bilagor

• CCA666D0-2BA7-4F69-A5F8-D539316C3D40.webp
    CCA666D0-2BA7-4F69-A5F8-D539316C3D40.webp
    31.3 KB · Visningar: 26
Hela din ekonomi håller på rasa ? Trodde du hade koll på det och köpte båda lägenhet och fick samlingslån ? Trillat dit igen ?

Nej nej. Tvärtom. 5 år som spelfri.

Problemet blir att jag har cirka 600.000 mindre i årslön.... Går ifrån ca 1.1 miljon till hälften.

Sålde lägenheten och försökte lösa dom dyraste krediterna men efter boendet är betald så går jag inte runt helt enkelt.Har kostnad för boendet på ca 12.000 och samlingslånet nu med högre räntor kostar 9.000.... Bara där är 21.000.

Jag tror inte jag blir beviljad skuldsanering men kommer att prova söka och se vad som händer!

Nu har KFM mottagit min ansökan!
Inom 37 dagar kommer någon kontakta mig eller och fråga en massa för att se huruvida jag ska få inledande eller inte?

Nej nej. Tvärtom. 5 år som spelfri.

Problemet blir att jag har cirka 600.000 mindre i årslön.... Går ifrån ca 1.1 miljon till hälften.

Sålde lägenheten och försökte lösa dom dyraste krediterna men efter boendet är betald så går jag inte runt helt enkelt.Har kostnad för boendet på ca 12.000 och samlingslånet nu med högre räntor kostar 9.000.... Bara där är 21.000.

Jag tror inte jag blir beviljad skuldsanering men kommer att prova söka och se vad som händer!
Du är grym!

Tråkigt tapp på lönen dock.

Var det pga lån som du blev uppsagd?

Stress?

Otroligt tapp var det alltså!

Nej, hade jag dock hamnat hos KFM på gamla jobbet hade jag blivit av med det.

Det som hände var att nya lagkrav kraftigt drog åt snaran i försäkringsbranschen, enkelt förklarat så fick inte din provision överstiga din fasta lön.

Så hade du 30.000 i fast - då fick du max ha 30.000 i provision.... Tidigare kunde du t.e.x. ha 25k I fast - 65K yttterligare i provision.

Anledningen till att man tog bort/begränsade provisionerna var för att folk sålde på ett fult sätt vilket drabbade konsumenterna för att deras provision (lön) skulle bli högre.
Till slut satte EU ner foten så att privatkunder inte ska behöva vara rädda för att bli lurade av säljare bara för att denne ska få högre lön/provis!

Otroligt tapp var det alltså!

Nej, hade jag dock hamnat hos KFM på gamla jobbet hade jag blivit av med det.

Det som hände var att nya lagkrav kraftigt drog åt snaran i försäkringsbranschen, enkelt förklarat så fick inte din provision överstiga din fasta lön.

Så hade du 30.000 i fast - då fick du max ha 30.000 i provision.... Tidigare kunde du t.e.x. ha 25k I fast - 65K yttterligare i provision.
Tråkigt!

Kärlek min broder <3

Jag har fått nu på Kivra som sagt att min ansökan är mottagen utav KFM.
När jag däremot loggar in på mina sidor på KFM:s hemsida står det 0 under ansökningar.
Vad beror det på?

Jag har fått nu på Kivra som sagt att min ansökan är mottagen utav KFM.
När jag däremot loggar in på mina sidor på KFM:s hemsida står det 0 under ansökningar.
Vad beror det på?
Att deras hemsida suger, men kommer dyka upp där

Det står "Du har inte skickat in några ansökningar via E-tjänst" och det stämmer förvisso för kommunen skickade in det via vanlig post :D!

Så om det har gått postvägen kanske inte det registreras på mina sidor?

Det står "Du har inte skickat in några ansökningar via E-tjänst" och det stämmer förvisso för kommunen skickade in det via vanlig post :D!

Tar bara något längre tid??

Stämmer. Jag kan inte heller se den då jag själv inte skickade in den

Fick nu första utslag.

När får jag första utmätning då?

Fick nu första utslag.

När får jag första utmätning då?
Kan inte säga man blir glad av att läsa detta. Du har alltid varit för att kämpa och betala av skulderna, släppa allt har inte funnits på kartan, haft plan med avbetalning av lånen Mm vad hände egentligen? Det med att du gick ner i lön/provis?

Kan inte säga man blir glad av att läsa detta. Du har alltid varit för att kämpa och betala av skulderna, släppa allt har inte funnits på kartan, haft plan med avbetalning av lånen Mm vad hände egentligen? Det med att du gick ner i lön/provis?
Han har ju redan svarat på det.

Ja tyvärr. Haft samma lön i 10 år och då gick det ju runt, har betalat bort säkert flera miljoner och dessutom gjort bostadskarriär med mera. Men i och med barn kom emellan (1 inkomst i familjen nu) och mer än halverad lön gick det tyvärr inte.

Lite tråkigt för hade jag haft kvar samma höga lön något år till hade jag löst det men man kan inte direkt gå ner sig nu utan då får man jobba vidare!

Provar ansöka om skuldsanering, kollade lite och med tanke på barn i familjen och ganska hög hyra så finns det ingenting att löneutmäta på mig.

Tror dom är svårt sätta då fastighetsvärdar är inte nära klara med förhandlingar.
Dom kräver 10% hyresgästföreningen är väl inte ens nära det.
Men då gäller väl dom gamla riktlinjerna tillsvidare?
Eller det tas inga beslut innan dom nya är på plats?

Men då gäller väl dom gamla riktlinjerna tillsvidare?
Eller det tas inga beslut innan dom nya är på plats?
Tror man kommer korrigera mer än en gång. Du gör säkert en uppskattning.
vet inte om uppvärmning ingår i det dokumentet heller eller om det bara är själva hyran.
Min boende kostnad är upp 2500kr i snitt över år nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp