• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag & min skuldsanering

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Nu är det inte långt kvar till augusti. De här snart 5 åren har gått oerhört fort.

Från en nattsvart vardag till att både ha en fungerande vardag och snart även möjlighet att ta mig in på arbetsmarknaden igen. Jag är så tacksam över att snart vara i mål. Allt är givetvis inte perfekt.

Det har varit en stor utmaning att klara de här åren då jag mitt i allt både genomgått skilsmässa, hemlöshet och stundvis även tvivlat på min egen förmåga.

Det jag har lärt mig är att man har bara ett liv och det är inte värt att oroa sig över vad andra ska tycka eller tänka om ens situation. I slutändan är det viktiga att ha en vardag som fungerar och tillåta sig själv att säga stopp och inte låta energitjuvar komma för nära.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Nu är det inte långt kvar till augusti. De här snart 5 åren har gått oerhört fort.

Från en nattsvart vardag till att både ha en fungerande vardag och snart även möjlighet att ta mig in på arbetsmarknaden igen. Jag är så tacksam över att snart vara i mål. Allt är givetvis inte perfekt.

Det har varit en stor utmaning att klara de här åren då jag mitt i allt både genomgått skilsmässa, hemlöshet och stundvis även tvivlat på min egen förmåga.

Det jag har lärt mig är att man har bara ett liv och det är inte värt att oroa sig över vad andra ska tycka eller tänka om ens situation. I slutändan är det viktiga att ha en vardag som fungerar och tillåta sig själv att säga stopp och inte låta energitjuvar komma för nära.
Bra kämpat och grattis till att du snart är på andra sidan.
 

Vägentillskuldfri

V.I.P
Poäng: 476
Årets nya medlem
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
356
Poäng
476
Nu är det inte långt kvar till augusti. De här snart 5 åren har gått oerhört fort.

Från en nattsvart vardag till att både ha en fungerande vardag och snart även möjlighet att ta mig in på arbetsmarknaden igen. Jag är så tacksam över att snart vara i mål. Allt är givetvis inte perfekt.

Det har varit en stor utmaning att klara de här åren då jag mitt i allt både genomgått skilsmässa, hemlöshet och stundvis även tvivlat på min egen förmåga.

Det jag har lärt mig är att man har bara ett liv och det är inte värt att oroa sig över vad andra ska tycka eller tänka om ens situation. I slutändan är det viktiga att ha en vardag som fungerar och tillåta sig själv att säga stopp och inte låta energitjuvar komma för nära.
Fantastiskt bra jobbat!
 

Chachino12

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
27 April 2023
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Vad hände med din mans lön när du blev beviljad? Drog de från honom? Om ni nu bor under samma tak?
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Vad hände med din mans lön när du blev beviljad? Drog de från honom? Om ni nu bor under samma tak?
Nej vi lever inte tillsammans längre då vi skilde oss. Det belopp jag betalade i början när vi levde tillsammans beräknades på vår gemensamma inkomst och vi hade motsvarande förbehållsbeloppet enligt kfm + liten summa varje månad som buffert. Hans lön drog de inget av så han själv inte hade löneutmätning då. När skilsmässan sen gick igenom gjorde jag omprövning och fick därefter fortsatt betalplan på 0:-/ månad då jag hade och fortfarande har låg inkomst.
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Nu är det mindre än 4 veckor kvar till min sanering är klar. Jag sitter som på nålar då det här kommer att bli en ny fas i livet. Det är inte bara saneringen som snart är avklarad, min examen är snart klar och jag kommer förhoppningsvis kunna komma igång att jobba senare i höst/vinter. Det känns fortfarande overkligt att det går att vända från nattsvart och mer eller mindre utdömd till att snart vara skuldfri och kunna arbeta, och dessutom inom ett för mig stort intresseomåde :)
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Nu är dagen här. Idag är jag i mål och har klarat av min skuldsanering! Loggade in på både Uc och Creditsafe och känslan av att se att det inte finns varken betalningsanmärkningar, övriga anmärkningar, skuldsaldo eller pågående skuldsanering är obeskrivlig. Nu är det "bara" mitt csn-lån som inte ingick i skuldsaneringen som är kvar, men det är trots allt hanterbart och något jag kommer att klara av att få undan utan stress innan jag går i pension. Är så tacksam över att jag fick chansen och äntligen fått ordning på mitt liv <3<3<3
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Nu är dagen här. Idag är jag i mål och har klarat av min skuldsanering! Loggade in på både Uc och Creditsafe och känslan av att se att det inte finns varken betalningsanmärkningar, övriga anmärkningar, skuldsaldo eller pågående skuldsanering är obeskrivlig. Nu är det "bara" mitt csn-lån som inte ingick i skuldsaneringen som är kvar, men det är trots allt hanterbart och något jag kommer att klara av att få undan utan stress innan jag går i pension. Är så tacksam över att jag fick chansen och äntligen fått ordning på mitt liv <3<3<3
Wow och grattis!!! ❤️
 

Life on a ledge

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
18 November 2021
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
73
Poäng
207
Nu är dagen här. Idag är jag i mål och har klarat av min skuldsanering! Loggade in på både Uc och Creditsafe och känslan av att se att det inte finns varken betalningsanmärkningar, övriga anmärkningar, skuldsaldo eller pågående skuldsanering är obeskrivlig. Nu är det "bara" mitt csn-lån som inte ingick i skuldsaneringen som är kvar, men det är trots allt hanterbart och något jag kommer att klara av att få undan utan stress innan jag går i pension. Är så tacksam över att jag fick chansen och äntligen fått ordning på mitt liv <3<3<3
Grattis!!!
måste vara en helt underbar känsla!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp