• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jag & min skuldsanering

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Ja dom har ju lika svårt som oss att få uthyrt… Vi är flera fastighetsägare/förvaltare som har regelbundna möten om bl.a just uthyrningsläget, men mycket annat oxå, så klart.
Jag har inte uppfattat att det inte är så hos dom.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Jag har också bytt bostad under min skuldsanering faktiskt två gånger. De har sett människan bakom skulderna och att jag inte haft några hyresskulder har säkert spelat in.

Fint att höra att det även fungerar för andra i liknande sits att ordna med boende då just bostad är ett enormt stressmoment när man "inte är inne i systemet" av olika anledningar. Som du skriver så väger säkert inga hyresskulder in också samt att är det inom samma hyresvärd och man kan visa att man skött sig + kan visa att hyran blir betald verkar det hos vissa inte vara helt omöjligt. Är så tacksam över att den här resan är på väg mot ljusare saker på olika plan. För det kändes det verkligen inte månaderna innan skuldsaneringen blev beviljad eller under första året då familjesituationen var riktigt ruggig med stress och psykisk ohälsa toppat på det. Det kan bara bli bättre, eller hur? :)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Fint att höra att det även fungerar för andra i liknande sits att ordna med boende då just bostad är ett enormt stressmoment när man "inte är inne i systemet" av olika anledningar. Som du skriver så väger säkert inga hyresskulder in också samt att är det inom samma hyresvärd och man kan visa att man skött sig + kan visa att hyran blir betald verkar det hos vissa inte vara helt omöjligt. Är så tacksam över att den här resan är på väg mot ljusare saker på olika plan. För det kändes det verkligen inte månaderna innan skuldsaneringen blev beviljad eller under första året då familjesituationen var riktigt ruggig med stress och psykisk ohälsa toppat på det. Det kan bara bli bättre, eller hur? :)
Absolut, full fart framåt och mot de två sista åren.
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Känner att det är dags för en liten uppdatering igen. Saker flyter på, även om det känns lite tuffare nu med alla prishöjningar. Är fortfarande oerhört tacksam över den här möjligheten och snart är det bara 13 månader kvar då skuldsaneringen är klar i augusti 2023.
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Så, 12 månader kvar! Det är inte klokt hur fort de senaste 4 åren har gått. Har suttit och läst igenom lite av inläggen från när jag började hänga här på forumet. Tänk vilken jäkla resa det har varit för att ta mig hit där jag är idag, men är så tacksam över att jag fick chansen till att få en dräglig tillvaro när det var som mörkast. Hejja alla som kämpar på. Förr eller senare blir det bättre <3
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Så, 12 månader kvar! Det är inte klokt hur fort de senaste 4 åren har gått. Har suttit och läst igenom lite av inläggen från när jag började hänga här på forumet. Tänk vilken jäkla resa det har varit för att ta mig hit där jag är idag, men är så tacksam över att jag fick chansen till att få en dräglig tillvaro när det var som mörkast. Hejja alla som kämpar på. Förr eller senare blir det bättre <3
Bra jobbat!
Sista året går fort. Jag hade den sista betalningen på min sanering 27/4 och börjar så smått landa i mitt skuldfria liv :).
Kämpa på det sista!
 

lex

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
993
Mottagna reaktioner
599
Poäng
577
Tänkte mer så att alla har koll… vissa inkassobolag tar kreditupplysning i januari varje år, vill inte få några förfrågningar precis när min sanering gått ut…
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp