• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jagad av inkassobolag efter skuldsaneringens slut

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Det är ju typ precis samma metoder som han Adam håller på med. Försöka få in skulder baserat på att många överskuldsatta inte har koll. Går det så går det annars som i @Ny2018 fall ba ”oj det blev fel”. Utan konsekvenser. Som att folk skulle begå stölder och om de åker fast säga ”oj hade jag inte betalat för den, det blev fel” och glatt tralla vidare. Sinnes att sånt här får fortsätta och de tjänar säkert multum på det
Ja det är inte okej. Jag känner att mitt blodtryck rusar bara jag tänker på det såhär fyra år efter.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 851
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Så ska inte inkassobolagen göra, dom behöver ju inte ta bort skulderna om dom inte vill, men dom får inte kärva betalning..
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Det värsta av allt var att min handläggare inte ville ta tag i det utan jag fick verkligen tjata mig till att det skulle kollas upp. Det hade inte gjort någon skillnad för mig men den moraliska aspekten kunde jag inte bortse från.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 640
Mottagna reaktioner
929
Poäng
787
När jag tänker på samtalet så blir jag så arg o känner hur jag blir helt skakig. Aldrig stött på så fruktansvärt otrevlig människa. Jag försökte vara trevlig till en början men hon vägra lyssna o slängde på luren då jag var mitt i en mening.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
När jag tänker på samtalet så blir jag så arg o känner hur jag blir helt skakig. Aldrig stött på så fruktansvärt otrevlig människa. Jag försökte vara trevlig till en början men hon vägra lyssna o slängde på luren då jag var mitt i en mening.
Hur ska du gå vidare med detta ?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 640
Mottagna reaktioner
929
Poäng
787
Hur ska du gå vidare med detta ?
Får släppa det just nu. Ärendena är ju borta från mina sidor hos Alektum så har inte så mkt att gå vidare med. Får helt enkelt se om det kommer nått mera. Dom hann väl läsa mitt arga meddelande får jag tro..
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Får brev ibland om att betala någon skuld som ingår i min skuldsanering. Ignorerar dom idag, ingen idé lägga någon energi på överhuvudtaget.
Dock inte fått något samtal kring någon skuld efter skuldsanering, loggade in på alektum ser ut enl nedanför på mig, bara några småskulder där

1663749087869.png
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
För att vara på den säkra sidan kollade jag på 'Mina sidor' hos Alektum och laddade ner sammansällningen där det står "Skuldsanering" på samtliga poster.
Kan ju inte skada att ha denna om det skulle komma upp diskussioner efter avslutad sanering...
Jag gjorde likadant, blev nervös.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp