• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jobba med löneutmätning

Astiko

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
21 Maj 2024
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej, jag är i en extremt svår sits ekonomiskt. Har stora skulder (över 400t) och ingen möjlighet att betala av varje månad, så de tar pengar från min lön varje månad, alltså löneutmätning. Och jag vet inte hur jag ska klara, orka med att slita, jobba heltid och inte ens få behålla mer än existensminimum av det jag tjänar?
Ni som går igenom liknande eller samma, hur gör ni?
vill ha möjlighet att spara pengar, men det verkar vara omöjligt.
ansökte om skuldsanering men fick avslag.
Försöker bevara hoppet, men allt känns väldigt mörkt just nu.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 402
Mottagna reaktioner
413
Poäng
557
Det är tufft men man vänjer sig. Spara är tyvärr svårt...då får man dra in på nåt annat.
När jag släppte mina skulder så kände jag efter ett tag sån enorm befrielse. Jag behövde inte längre jaga lån för att få det att gå runt. Så trots löneutmätning fick jag det bättre, men va jobbigt i början.
Hur mycket får du behålla av lönen? Kan du jobba extra ibland för att få lite extra?
 

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
470
Mottagna reaktioner
252
Poäng
437
Om heltid på ditt nuvarande jobb är att slita, kanske deltid vore något. Eller byta jobb.
 

emili85

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
21 Maj 2024
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
17
Poäng
51
Jag håller humöret uppe pga att när jag fick löneutmätning så fick jag behålla mer på kontot än då jag trixade med att betala alla lån själv innan jag släppte till KF. Jag betalade mellan 12-16k i månaden, med löneutmätning betalar jag mellan 5.5-7.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Det är många i samma situation, ett par hundra tusen
 

Patron

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
402
Poäng
527
Ni verkar ha ett riktigt ansträngt läge finns kanske en risk för att folk tom slutar pga av att arbetsmiljön försämras då medarbetarna känner sig otillräckliga och uppgiften upplevs som oöverstiglig.Redan under innevarande år beräknade Kronofogden att det saknades motsvarande 440 årsarbetskrafter för att klara arbetet.Hoppas på att ni får mer pengar så ni klarar av uppdraget.
Hisnande siffror:
Antalet ansökningar om betalningsförelägganden blev rekordhögt under 2023, 1 450 012.
Antalet gäldenärer i verkställighet det högsta på 18 år 2023, 496 108.
Antalet ansökningar om skuldsanering nådde rekordnivå 2023, drygt 34 000.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Ni verkar ha ett riktigt ansträngt läge finns kanske en risk för att folk tom slutar pga av att arbetsmiljön försämras då medarbetarna känner sig otillräckliga och uppgiften upplevs som oöverstiglig.Redan under innevarande år beräknade Kronofogden att det saknades motsvarande 440 årsarbetskrafter för att klara arbetet.Hoppas på att ni får mer pengar så ni klarar av uppdraget.
Hisnande siffror:
Antalet ansökningar om betalningsförelägganden blev rekordhögt under 2023, 1 450 012.
Antalet gäldenärer i verkställighet det högsta på 18 år 2023, 496 108.
Antalet ansökningar om skuldsanering nådde rekordnivå 2023, drygt 34 000.
Ja vi är inte sysslolösa.
Tror prognosen på betalningsföreläggande är 2-300000 till
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp