• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Känner mig dåligt bemött av banken

Kroken

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
11 Juli 2012
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Vill bara skriva av mig, jag kanske är över känslig.

Efter många turer hit och dit med mina skulder och lån och efter att ha försökt att mörka en del för min man kom allt fram till slut. Han säger vi försöker lösa detta, tar kontakt med vår bank , huset värderas , allt låter bra vi kan baka in mina skulder i huset . I går ringer vår bankman till min man och säger att de inte vill inte ha någon kontakt med mig, säger att allt skall gå vi min man, jag får inte höra av mig, de har bokat in ett möta med honom nästa vecka där jag inte får vara med. Han säger även att dom på banken pratat om detta och vill att han skall ta en funderare till över detta, efter som när en person hamnat i en skuldfälla så brukar dom hamna där igen så småningom .....
Jag har hela tiden varit öppen för banken vad mina skulder gäller och att det finns betalningsanmärkningar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Vill bara skriva av mig, jag kanske är över känslig.

Efter många turer hit och dit med mina skulder och lån och efter att ha försökt att mörka en del för min man kom allt fram till slut. Han säger vi försöker lösa detta, tar kontakt med vår bank , huset värderas , allt låter bra vi kan baka in mina skulder i huset . I går ringer vår bankman till min man och säger att de inte vill inte ha någon kontakt med mig, säger att allt skall gå vi min man, jag får inte höra av mig, de har bokat in ett möta med honom nästa vecka där jag inte får vara med. Han säger även att dom på banken pratat om detta och vill att han skall ta en funderare till över detta, efter som när en person hamnat i en skuldfälla så brukar dom hamna där igen så småningom .....
Jag har hela tiden varit öppen för banken vad mina skulder gäller och att det finns betalningsanmärkningar.

Det låter otroligt märkligt och illa (av dom) att de inte vill ha någon kontakt med dig, sa de verkligen så? Äger han huset ensamt eller äger ni tillsammans?

Vet ej vrf du har skulder men har du sökt hjälp för ev orsak? Var stark och försök att inte ta åt dig även fast jag vet att det är otroligt svårt. Fortsätt vara ärlig och visa att du vill ta dig ur detta.
 

Kroken

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
11 Juli 2012
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Det låter otroligt märkligt och illa (av dom) att de inte vill ha någon kontakt med dig, sa de verkligen så? Äger han huset ensamt eller äger ni tillsammans?

Vet ej vrf du har skulder men har du sökt hjälp för ev orsak? Var stark och försök att inte ta åt dig även fast jag vet att det är otroligt svårt. Fortsätt vara ärlig och visa att du vill ta dig ur detta.

Ja det var så de sa, vi äger huset tillsammans , och det värderades upp nästan 1 miljon från förra värderingen när vi flyttade in för ca 8 år sedan (vi har bygg huset själva)
Efter detta mötet i nästa vecka och om han inte ändrar sig så går lånet igenom om .alla skulder blir betalda . Min man säger att jag inte behöver vara orolig, han kommer inte att ändra sig ang det.

Hur skulderna uppkommit , jag det började med sms lån och överkonsumtion, och sen var bollen i rullning . Har som sagt varit väldigt ärlig med både min man och banken nu.
Går via mitt jobb hos en beteendevetare , iller jag även meddelat banken .
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 192
Mottagna reaktioner
906
Poäng
817
Hade jag fått det sagt mot och till mig hade jag ju gjort vad jag kunnat för att byta bank och be dem dra åt..
Men kanske lättare sagt än gjort
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 239
Mottagna reaktioner
400
Poäng
557
Låter väldigt lustigt att en bankman får uttrycka sig så, jag menar i dagens kränkningskänsliga samhälle!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Hmmm.

Men sen samtidigt kanske det är bättre att allt går igenom din man? Banken gör dig kanske en tjänst att lämna dig utanför så att din historik inte ligger dig till last utan man tar bara hänsyn till din man och hans positiva förutsättningar?

Kanske kan bli bra.

Håller tummarna!
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Ja det var så de sa, vi äger huset tillsammans , och det värderades upp nästan 1 miljon från förra värderingen när vi flyttade in för ca 8 år sedan (vi har bygg huset själva)
Efter detta mötet i nästa vecka och om han inte ändrar sig så går lånet igenom om .alla skulder blir betalda . Min man säger att jag inte behöver vara orolig, han kommer inte att ändra sig ang det.

Hur skulderna uppkommit , jag det började med sms lån och överkonsumtion, och sen var bollen i rullning . Har som sagt varit väldigt ärlig med både min man och banken nu.
Går via mitt jobb hos en beteendevetare , iller jag även meddelat banken .

rent praktiskt kan det ju vara bättre om mannen är själv på en eventuell ansökan som terry säger men oavsett praktikaliteter så är det otroligt dåligt skött av bankmannen/bankkvinnan.

Sedan om ni gemensamt äger bostaden och ni ska låna upp på den för att lösa skulder är det bara konstigt rent praktiskt att du inte är involverad.

näe jag tycker det låter väldigt konstigt. Försök i varje fall att inte ta åt dig.
 

Kroken

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
11 Juli 2012
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Vi kommer båda att stå på lånet , han kommer även ha full insyn i min ekonomi , vilket jag själv önskat.

ja vi får tro att det blir bra .

ville bara skriva av mig
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Vi kommer båda att stå på lånet , han kommer även ha full insyn i min ekonomi , vilket jag själv önskat.

ja vi får tro att det blir bra .

ville bara skriva av mig

om du också kommer stå på lånet går det inte att inte ha kontakt med dig såvida du ej ger din man fullmakt att skriva under papper.

Förstår att du ville skriva av dig! Ett steg i rätt riktning iaf, hoppas det inte blir något knas med lånet.
 

Kroken

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
11 Juli 2012
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
om du också kommer stå på lånet går det inte att inte ha kontakt med dig såvida du ej ger din man fullmakt att skriva under papper.

Förstår att du ville skriva av dig! Ett steg i rätt riktning iaf, hoppas det inte blir något knas med lånet.


Jag skall skriva under med BankID via min internetbank, säger dom.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp