• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Känns kört , önskar input för ökade chanser till lån

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Sitter i nästan identisk sits när det gäller lån och inkomst. Mén har 53% UC risk..
Så bra jobbat!

Jag har bokat personligt möte med flera banker för att se om de kan/vill hjälpa till med samlingslån och/eller höjd bolån.
Skriver sedan hur det gått efter möten.
BTW vad har du för bank?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

denise77

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
8 Januari 2013
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Sitter i nästan identisk sits när det gäller lån och inkomst. Mén har 53% UC risk..
Så bra jobbat!

Jag har bokat personligt möte med flera banker för att se om de kan/vill hjälpa till med samlingslån och/eller höjd bolån.
Skriver sedan hur det gått efter möten.
BTW vad har du för bank?
Förstår.. har Handelsbanken, dessvärre inga bolån..
 

denise77

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
8 Januari 2013
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Utan kreditkort och utan förfrågning så hamnar din UC under 1.0. Och kom ihåg att banker gillar personer där skulden minskar varje månad på UC:n istället för att ökar ;-)

Under tiden du väntar ut förfrågningar så kommer den totala skulden på UC också minska eftersom du amorterar ju under tiden :) Samt vaccinet är runt hörnet och då kommer säkert antal beviljade samlingslån öka :)
Tack för svar och pepp:) ja vi får hoppas det. Jag vill ju inte öka lånen utan samla dom men känns som dom bedömer likadant oavsett om det är blanco el samla lån?! Dom hade gärna fått lösa in om dom ville, borde vara lite annat synsätt där tycker jag..
 

denise77

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
8 Januari 2013
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Med dom förutsättningar du har så är det inte troligt att du får något lån just nu.
Klarar du dig ? Har du möjlighet att inte låna varje månad av "dig själv" utan amortera bara bort så mycket som du kan?
Jag skulle nog leva så snålt jag kan under hela 2021 och gå all in och megaofokus på att betala av så mycket som jag kan. Än att dra på sig onödiga FF. Du har goda chanser att få lån lika det Frasse nämnt i framtiden helt klart. Men du är väldigt högt belånad just nu.
Kan du skaffa extrajobb?
Ja jag vet att jag är skyhögt belånad, jobbar heltid och det är nästan lite över min kapacitet pga en kronisk skada.. men absolut, ska se över ev möjligheter till det:)
Som det är precis nu så går jag back så sitter lite i en rävsax.. tack för input:)
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 263
Mottagna reaktioner
407
Poäng
557
Hm. Får jag räkna lite?
Du har ut cirka 35.000-36.000 efter skatt? + barnbidrag om du har barn?

Nu höftar jag lite och självklart kanske alls din verklighet ? :)

per månad:
Boende kostnad ? 10.000?
Lån kostnad? 15.000?
Mat? Barn? 5000+ 3000?
Övriga räkningar 3000-4000?

det blir 36.000:- totalt i utgifter om jag prickar hyffsat rätt?
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 904
Mottagna reaktioner
1 044
Poäng
867
Lär vara helt omöjligt att få ett beviljat samlingslån med så högt blanco hos Lendo osv. Det enda jag kan tänka mig är att göra som @Terry_ gjorde. Vända sig till en bank som kan tänka sig att samla allt under förutsättning att du lägger allt hos dom. Sparande, lön, försäkring osv osv. Det är faktiskt det enda jag kan tänka mig och det kräver nog en duktig inkomst.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 256
Mottagna reaktioner
13 377
Poäng
8 917
Det kommer inte gå. Jag kommer söka med ca 800.000 i Blanco (och har dubbelt upp din inkomst) men är osäker på att beviljas....

Har nämligen redan Collector och dom brukar ofta bevilja. Nu i pandemitider ska man nog ha under 500K i synligt för att ha chans.
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 263
Mottagna reaktioner
407
Poäng
557
Lär vara helt omöjligt att få ett beviljat samlingslån med så högt blanco hos Lendo osv. Det enda jag kan tänka mig är att göra som @Terry_ gjorde. Vända sig till en bank som kan tänka sig att samla allt under förutsättning att du lägger allt hos dom. Sparande, lön, försäkring osv osv. Det är faktiskt det enda jag kan tänka mig och det kräver nog en duktig inkomst.


Jag fick samlingslån med 480.000 i inkomst. Fick över 1 miljon totalt via Lendo och Advisa. Inga problem.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp