• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Känns kört , önskar input för ökade chanser till lån

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 901
Mottagna reaktioner
1 043
Poäng
867
Ja. Sen 2018 har Mina lån har åkt upp och ner genom åren mellan 500.000 och 1 miljon. 2019 hade jag 1 mille som mest. Alla lån via Lendo och Advisa.
Men alla lån? Detta säger väl ingenting. Du har alltså inte fått till ett enda samlingslån på över en miljon när du redan haft lån på 1 miljon? Har du bara lån på 1 miljon? Ursäkta, fattar inte riktigt vad du säger.
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 239
Mottagna reaktioner
400
Poäng
557
Men alla lån? Detta säger väl ingenting. Du har alltså inte fått ett samlingslån på över en miljon när du redan haft lån på 1 miljon? Har du bara lån på 1 miljon? Ursäkta, fattar inte riktigt vad du säger.

Jaha. Kanske var otydlig! Jag har vid flera tillfällen skaffat mig lån utanför UC som jag har vid senare tillfällen kunnat samla med lån via Advisa/Lån. Den totalt skulden var som mest uppe 1 mille hos UC. Dvs säga dubbla min inkomst.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 901
Mottagna reaktioner
1 043
Poäng
867
Jaha. Kanske var otydlig! Jag har vid flera tillfällen skaffat mig lån utanför UC som jag har vid senare tillfällen kunnat samla med lån via Advisa/Lån. Den totalt skulden var som mest uppe 1 mille hos UC. Dvs säga dubbla min inkomst.
Ja jo men det vet man ju. Att man kan ha över en mille i blanco som syns på UC.

Problemet är att samla allt det i ett enda samlingslån. Finns typ ingen bank som godkänner ett lån som är mer än dubbelt så stort som din årsinkomst. Jag har nog sett ett exempel på det i hela mitt liv.
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 239
Mottagna reaktioner
400
Poäng
557
Ja jo men det vet man ju. Att man kan ha över en mille i blanco som syns på UC.

Problemet är att samla allt det i ett enda samlingslån. Finns typ ingen bank som godkänner ett lån som är över dubbelt så stort som din årsinkomst. Jag har nog sett ett exempel på det i hela mitt liv.

Ja den är nog ovanlig! Jag vet en som har fått 2* 300.000:- i lån hos Swedbank med 400.000 inkomst. Den här personen har varit kund där i 25 år och aldrig var sen med betalning någonsin.
 

denise77

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
8 Januari 2013
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Det kommer inte gå. Jag kommer söka med ca 800.000 i Blanco (och har dubbelt upp din inkomst) men är osäker på att beviljas....

Har nämligen redan Collector och dom brukar ofta bevilja. Nu i pandemitider ska man nog ha under 500K i synligt för att ha chans.
Ok oj.. ja att det är svårare nu råder inga tvivel om. Dock tror inte jag heller eller har avsikt att kunna samla allt utan ett steg i en mer långsiktig plan, som en annan skrev, tex tot 3-4 lån max. Idag har jag 7+ 4 krediter..
Kommande sökning skulle isf vara att få samla tex 1/3 ca..
Men ja, det är kanske helt kört till jag amorterat av ett par år..
 

denise77

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
8 Januari 2013
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Förtydligande- så menade jag att se om jag kunde få samla tex 350-500 tkr, det skulle innebära 2-3 lån+ ngn kredit.. och successivt göra så till jag har låt säga max 3 lån..
Tack för alla svar, uppskattar
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Visst var det så att jag läste att någon hade kört Lendo eller så och sökt. 300.000 kr och fått flera erbjudanden. Tagit ex. Forex på 300 via Lendo. Men även fått Collector men direkt ringt upp dom direkt och fått lån där ( till bättre ränta) och på så vis fått lån om 600 på ett bräde.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp