• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kära experter - Hur förbättrar vi mitt kreditbetyg.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Midjan är sponsrad av öl och låren av allt annat onödigt som man har stoppat i sig genom åren när mat har varit det minst prioriterade i ens liv...
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 863
Mottagna reaktioner
1 631
Poäng
1 117
Update : Betyg 20.4%

Det är dock snudd på omöjligt att sia i vad den kommer ligga på när stora lånen ska tas.

*Skuldsaldot (historiska) ska försvinna helt och hållet nu i april/maj. Det bör väl göra 3-4% tänker jag.
*6 UC-förfrågningar kommer att bli "bara" 4 vilket är en väsentlig skillnad ju. Lendo och Bluestep som försvinner. Räknar kanske med 2% där
*Har återigen "maxat" kreditkortet så efter att jag "nollar" där så jag har 10.000 "limit" så bör det göra 5-6%
*0 Anmärkningar och inkomst på 800.000 kommer vara kvar samt underskott på några få procent.
*Lån från Wasa tillkommer (tyvärr) på 278.000. Detta gör alltså att jag kommer ligga på "Blanco" på 979.000 vilket naturligtvis är lite för högt. Ska sikta på 700.000


Vill ha under 3-4% när jag ska söka stora lånen. Frågan är om ni tror jag kommer göra det med förutsättningarna uppe? Dessa 5 punkter.

Sen undrar jag följande. Om jag har 2.000.000 i Blancolån med BRA räntor (upp till 5-6%) och har längst möjliga återbetalningstid, 15 år.
Vilken kommer min totala månadskostnad för detta att ligga på? 10K i månaden? 20K? Mer?

När min Bluestep förfrågan försvann så gick kreditbetyget ner 8%. Kommer aldrig ta en förfrågan där igen.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
UC kanske tänker att om man vänder sig till Bluestep har man sämre betyg?
 
J

Jan Olov Johansson

Gäst
Poäng: 0
Hoppar in mitt i tården här med full fart med en fråga.
Någon som vet hur många procent underskott man helst och max ska ha deklarerat , vet att man kan skriva ner själv i deklerationen men man förlorar ju en del pengar på det ochså
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 863
Mottagna reaktioner
1 631
Poäng
1 117
Hoppar in mitt i tården här med full fart med en fråga.
Någon som vet hur många procent underskott man helst och max ska ha deklarerat , vet att man kan skriva ner själv i deklerationen men man förlorar ju en del pengar på det ochså

Får jag ett samlingslån innan dess skriver jag 0 på underskott i deklarationen. Då jag tror det kommer göra mycket för framtiden även om jag går miste om 30.000. Får jag inte samlingslån tragglar jag vidare.
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
När min Bluestep förfrågan försvann så gick kreditbetyget ner 8%. Kommer aldrig ta en förfrågan där igen.

Fan jag har en sån förfrågan med trodde inte det spelade nån roll vart förfrågan kom ifrån....
Har även en från Thorn med som förmodligen är lika illa den då.

Synd att dessa inte försvinner i närtid :(

Edit: hade visst 2st på Bluestep därför man kanske har så dåligt betyg då...
 

Snake

V.I.P
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2014
Meddelanden
404
Mottagna reaktioner
120
Poäng
297
Fan jag har en sån förfrågan med trodde inte det spelade nån roll vart förfrågan kom ifrån....
Har även en från Thorn med som förmodligen är lika illa den då.

Synd att dessa inte försvinner i närtid :(

Edit: hade visst 2st på Bluestep därför man kanske har så dåligt betyg då...
funkar det verkligen så då känns det inte som att dem bedömer det på det sättet utan förfrågan som förfrågan känns ju mycket mer logiskt
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Hoppar in mitt i tården här med full fart med en fråga.
Någon som vet hur många procent underskott man helst och max ska ha deklarerat , vet att man kan skriva ner själv i deklerationen men man förlorar ju en del pengar på det ochså
10% tycker jag är en bra gräns. Man förlorar ju bara tillfälligt. Så fort du fått ditt lån, justerar du underskottet tillbaka till rätt värde och får pengar tillbaka
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp