• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Kära experter - Hur förbättrar vi mitt kreditbetyg.

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Kan man få tillbaka efter sitt sluteskattebesked fast man ändrat själv ?
Ja du kan skicka in en omprövning upp till 5 år efter slutskattebeskedet. Och då hänvisa till de uppgifter bankerna har skickat till Skatteverket. Hur lätt som helst, ingen som krånglar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Jag har 20.4% I UC-betyg nu. Anledningen till detta :

*Använt 10.200 av ett kreditkort med 10.000 som max.
*Jag har historiskt skuldsaldo 7-8 veckor till.

Däremot har inte ett lån på 278.000 av Wasa registrerats.
Så det jag tror är att när detta lånet på 278K kommer med så kommer betyget skjuta i höjden, ska vi gissa på cirka 30%?
Sen när skuldsaldot och kreditkortet regleras bör jag vara ner på ett bra betyg.

Vad tror ni, med 800k I blanco - lika mycket i inkomst och 3 UC-förfrågningar + oanvänt kreditkort+inget underskott - Vad kan jag vänta mig för betyg där om 7-8 veckor? Vågar @Korpen gissa?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jag har 20.4% I UC-betyg nu. Anledningen till detta :

*Använt 10.200 av ett kreditkort med 10.000 som max.
*Jag har historiskt skuldsaldo 7-8 veckor till.

Däremot har inte ett lån på 278.000 av Wasa registrerats.
Så det jag tror är att när detta lånet på 278K kommer med så kommer betyget skjuta i höjden, ska vi gissa på cirka 30%?
Sen när skuldsaldot och kreditkortet regleras bör jag vara ner på ett bra betyg.

Vad tror ni, med 800k I blanco - lika mycket i inkomst och 3 UC-förfrågningar + oanvänt kreditkort+inget underskott - Vad kan jag vänta mig för betyg där om 7-8 veckor? Vågar @Korpen gissa?
Jag gissar på strax under 2% i betyg. De där sista ff kommer betyg mkt för betyget. Med 1ff hade du legat under 1%.

Får du bättre inkomst med nya deklarationen?
Hur kan du ha inget underskott?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 524
Mottagna reaktioner
12 902
Poäng
9 787
@Terry_ du får akta dig varannan månad ett år framöver, övertrassen borde synas varannan månad i historiken. Så har det funkat tidigare.
 
H

Hmm

Gäst
Poäng: 0
Fråga till Terry :)
Förstått som du tagit ett lån på Wasa? Ett lite större. Vad va dina förutsättningar? Sökte du direkt hos dem?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
upload_2019-2-10_18-12-40.png
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
@Lasseman var menar du att övertrasserad kredit syns? Bra du flaggar den för mig det är ju förödande om jag får en sådan. Men det är Mash Sweden som är krediten i fråga. Var ser jag det med övertrasserad kredit?

@Korpen jag låg på 800.000 ungefär förra året hamnade jag under det. Jag tror till och med jag var nere på 690-700.000 så det stora lånet ska sökas innan nya inkomsten registreras. Årets inkomst. alltså det året vi är inne i nu. Det ligger återigen där i härdet runt 800K.
Anledningen till att jag "knappt" hade underskott för år 2017 (vilket är det som syns på UC nu) handlar om att jag 2016-2017 hade historiskt skuldsaldo alla månader, en MÄNGD anmärkningar vilket innebar att ingen ville ge mig kredit/lån. Därav kom dom privata skulderna in i bilden...
Men underskottet nästa år 2020 lär bli desto högre :D
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 524
Mottagna reaktioner
12 902
Poäng
9 787
@Lasseman var menar du att övertrasserad kredit syns? Bra du flaggar den för mig det är ju förödande om jag får en sådan. Men det är Mash Sweden som är krediten i fråga. Var ser jag det med övertrasserad kredit?

@Korpen jag låg på 800.000 ungefär förra året hamnade jag under det. Jag tror till och med jag var nere på 690-700.000 så det stora lånet ska sökas innan nya inkomsten registreras. Årets inkomst. alltså det året vi är inne i nu. Det ligger återigen där i härdet runt 800K.
Anledningen till att jag "knappt" hade underskott för år 2017 (vilket är det som syns på UC nu) handlar om att jag 2016-2017 hade historiskt skuldsaldo alla månader, en MÄNGD anmärkningar vilket innebar att ingen ville ge mig kredit/lån. Därav kom dom privata skulderna in i bilden...
Men underskottet nästa år 2020 lär bli desto högre :D

Det har visats förut, om utnyttjad kredit är mer än beviljad. På en uc är det ju en tabell med hur det sett ut senaste året, men man ser bara 6 månader, varannan månad, och då är det varannan månad det kommer synas i tabellen att man haft övertrass
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Det har visats förut, om utnyttjad kredit är mer än beviljad. På en uc är det ju en tabell med hur det sett ut senaste året, men man ser bara 6 månader, varannan månad, och då är det varannan månad det kommer synas i tabellen att man haft övertrass

Hmm jag vet inte var jag ska titta efter det? Har dom kanske tagit bort det?

Korpen - Det är lite knepigt för det är Euroloan jag har o göra med. Har jag använt 9500 av krediten så kan det plötsligt stå 9900 eller 10.200 när jag loggar in på Euroloan. Det är sjukt svårt att fatta hur dom registrerar och loggar. Hur som helst när jag ska ta samlignslånen kommer jag har 0 utav 10.000 använt där.

Men om du tittar vad jag har haft totalt på Euroloan så står det ju hela tiden olika belopp fast jag alltid betalar samma summa, ca 600 kronor. Men det verkar bero på när på månaden jag betalar? Deras årsränta är f.ö 75%....Sinnessjukt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp