• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Kära experter - Hur förbättrar vi mitt kreditbetyg.

H

Hedlund

Gäst
Poäng: 0
Mitt betyg skuttade upp helt planenligt. Ligger på 40%.
Anledningen är maxade kreditkort på Bank Norwegian (20.000) samt Marginalen bank (76 av 75.000 nyttjat)

Kommer att lösa båda dessa i april, avsluta BN och "nolla" Marginalen.

Inga förfrågningar och nollade krediter bör göra susen på betyget i maj fast att det kommer vara en hel del blanco synligt.

Passa dig för att bli rapporterad för missbrukad kredit när du övertrasserat krediten på Marginalen, dom är kända för att vara ganska snabba på att rapportera in det till UC...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Passa dig för att bli rapporterad för missbrukad kredit när du övertrasserat krediten på Marginalen, dom är kända för att vara ganska snabba på att rapportera in det till UC...

Kreditkortet menar du?
Jag är i fas med det nu. Har betalat 5.000 så jag har 5.000 limit men däremot registreras det hos UC först nästa uppdatering i mars. Tyvärr.
 
H

Hedlund

Gäst
Poäng: 0
Kreditkortet menar du?
Jag är i fas med det nu. Har betalat 5.000 så jag har 5.000 limit men däremot registreras det hos UC först nästa uppdatering i mars. Tyvärr.

Ja precis, bra att du gjorde den inbetalningen hos Marginalen, förhoppningsvis har dom då inte hunnit rapportera in någon missbrukad kredit och ditt betyg kommer att återhämta sig till det bättre vid nästa månads uppdatering...
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Mitt betyg skuttade upp helt planenligt. Ligger på 40%.
Anledningen är maxade kreditkort på Bank Norwegian (20.000) samt Marginalen bank (76 av 75.000 nyttjat)

Kommer att lösa båda dessa i april, avsluta BN och "nolla" Marginalen.

Inga förfrågningar och nollade krediter bör göra susen på betyget i maj fast att det kommer vara en hel del blanco synligt.

Mitt rasade från 74% till 34% bara genom att inte ha fullt utnyttjad kredit. Då betalade jag bara ner några tusenlappar!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Mitt rasade från 74% till 34% bara genom att inte ha fullt utnyttjad kredit. Då betalade jag bara ner några tusenlappar!

Så är det verkligen, det är onekligen det som gör absolut mest på ens betyg. Utnyttjadegraden utav kreditkort.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 863
Mottagna reaktioner
1 631
Poäng
1 117
Slutbetalade skitet i november och den kommer tillbaka om och om och om igen...
Jag har mailat utredning@uc.se om det och Euroloans kundtjänst ungefär 50 gånger.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Köpte via CDON på Qliro faktura 8 oktober för 6190kr.
Denna kom genast upp som Qliro på Min UC som kredit 6190.
Betalade av hela beloppet 16 November.
Efter det så har det legat som Utnyttjad Kredit: 0 fram tills för någon dag sen.

Med Februari uppdateringen i dagarna så försvann den helt från Min UC.

Ganska exakt 3 månader låg den kvar som utnyttjad 0 innan den försvann helt för mig. Sega jävlar...
 
J

Johny

Gäst
Poäng: 0
Hej , har med stor behållning läst en massa i den här tråden.
Behöver råd av er kunniga av det här med uc-betyg/score
Mitt dilemma i sak
Jag har en mor med skuld hos krm med utmätnings krav på fastighet
Jag har agerat lie i panik då jag vill hjälpa henne genom att köpa denna fastighet
Jag har inga bet anm inga skuldsaldon hos Kfm
Men i panik har jag dragit på mig 5 st förfrågningar hos uc på 2 1/2 mån och min ut score har sjunkit från 696 till 566 samt ett betyg som stigit från 0,88 till 4,74
Jag har 245000 i Blanco lån samt 70000 i kredit hos 3 aktörer avida,Wasa och OKQ8
Vid första förfrågan till Handelsbanken så fick jag lånelöfte men efter att en fastighetsvärdering fick jag nobben vid köp av den fastigheten pga att de ansåg att deras säkerhet i fastigheten skulle vara för låg , jag bor i denna fastighet och har ingen större lust att flytta .
Efter detta har paniken tilltagit och min score sjunkit behöver råd mvh Johny
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Hej , har med stor behållning läst en massa i den här tråden.
Behöver råd av er kunniga av det här med uc-betyg/score
Mitt dilemma i sak
Jag har en mor med skuld hos krm med utmätnings krav på fastighet
Jag har agerat lie i panik då jag vill hjälpa henne genom att köpa denna fastighet
Jag har inga bet anm inga skuldsaldon hos Kfm
Men i panik har jag dragit på mig 5 st förfrågningar hos uc på 2 1/2 mån och min ut score har sjunkit från 696 till 566 samt ett betyg som stigit från 0,88 till 4,74
Jag har 245000 i Blanco lån samt 70000 i kredit hos 3 aktörer avida,Wasa och OKQ8
Vid första förfrågan till Handelsbanken så fick jag lånelöfte men efter att en fastighetsvärdering fick jag nobben vid köp av den fastigheten pga att de ansåg att deras säkerhet i fastigheten skulle vara för låg , jag bor i denna fastighet och har ingen större lust att flytta .
Efter detta har paniken tilltagit och min score sjunkit behöver råd mvh Johny

Utmätningskrav? är den utmätt eller överväger man att utmäta den?
Hon har alltså större skulder än vad man bedömer att 85% av fastighetsvärdet är, förstår jag rätt då? Vilka belopp är det.
 
J

Johny

Gäst
Poäng: 0
Hennes skuld är på 185000 Kfms värdering 1050000 men hennes pension är så låg att en indrivning på den inte skulle lösa skulden på 5 år så då är utmätning den väg de går
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp