Lånforum.se rekommenderar
1. Advisa - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Zmarta - Jämför 30 kreditgivare
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Klara lån - Jämför 20 lån utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Köpa dyrare bil Tesla - lån?

Diskussion i 'Billån & Privatleasing' startad av Surtsaräven, 2 februari 2021.

1. rottan123

rottan123 Kunnig medlem - Trofépoäng: 177

Mottagna gillanden:
    54
    Trofépoäng:
    177
    Jag är inte avundsjuk på din bil, möjligtvis avundsjuk på att du är, eller iallafall var skuldfri ett kort tag. Hoppas du har läst det finstilta i ditt "livstid fri supercharge" paket.

Pengarna du betalar för en Tesla i Sverige är inte värt det. Skräp inredning och dålig kvalitetskontroll. Om du hade köpt en ny Model3 i USA för 300,000, då hade det vart ett bra köp. Men 500,000+ för en tesla? Nej tack.

Last edited: 23 februari 2021
    Doodles, Lize, Anam och 1 annan gillar detta.
  2. Sevir87

Sevir87 Kunnig medlem - Trofépoäng: 326

Mottagna gillanden:
    126
    Trofépoäng:
    326
    Vad betyder det? Är motsatta åsikter om en bil och konstruktiv kritik "avundsjuka" i din värld?

Köp en Tesla om du vill, jag skiter i vilket men tycker det är onödiga pengar utifrån mina förutsättningar att bo i norra delan landet.
    Funkar det bra för dig och pröjsa så pass mycket pengar på en bil, be my guest

/end rant

Doodles gillar detta.
  3. Bramserud

Bramserud V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 637

Mottagna gillanden:
    639
    Trofépoäng:
    637
    Vad har du för glädje av att det är fri supercharge om du inte skall använda det?

clyro86 och Lasseman gillar detta.
  4. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 4 357 Moderator Årets mest kunniga

Mottagna gillanden:
    6 029
    Trofépoäng:
    4 357
    Ena artikeln där var intressant, förbrukningsskillnaden/räckviddsskillnaden på just teslan, har dom skitit helt att isolera bilen?
    Tyckte jag såg en tesla i vårt förråd, ska bli spännande att se vad den slutar på

Anam, Brorsan, Doodles och 1 annan gillar detta.
  5. clyro86

clyro86 V.I.P - Trofépoäng: 617

Mottagna gillanden:
    641
    Trofépoäng:
    617
    Tror knappast Rottan är avundsjuk, likaså jag, även om de kastade Teslor efter mig skulle jag aldrig köra en. Det jag tror de flesta av oss här är oroliga för är din syn på vad det faktiskt kostar, dessutom på en begagnad.... må vara att ”bränslet” skulle kunna vara billigare, i ditt fall elen. Men det är få bilar som ”Svensson” skulle tycka vore normalt allt i runda slängar pröjsa ca 7.000 i månaden på...

Det är ingen avundsjuka, tror ingen här vill byta bil med dig, det är omtanke att du inte skuldsätter dig till absurdum

Ps: har du lagt till kostnad för bärgning i din kalkyl? Du lär behöva någon sorts Assistanskår ;)

Lize, Anam, Doodles och 1 annan gillar detta.
  6. clyro86

Mottagna gillanden:
    641
    Trofépoäng:
    617
    Begagnad dessutom

7. Sevir87

Sevir87 Kunnig medlem - Trofépoäng: 326

Mottagna gillanden:
    126
    Trofépoäng:
    326
    Jag trivs så bra i min VW Tiguan, och det blir troligtvis en Passat eller V90 när mitt leasingavtal går ut 2023. Tesla skulle jag som jag redan benämnt och som du också skriver aldrig köra eller äga.

För dom flesta är nog mer en statusgrej men det är ju bara en bil?!

Lize, Anam, Doodles och 1 annan gillar detta.
  8. clyro86

Mottagna gillanden:
    641
    Trofépoäng:
    617
    Håller helt med, 4 hjul som tar en från a-b, mitt jobb kräver dock större lastutrymme men funkar ju bra med en tvålkopp + släp om så behövs :) VW är ju välbeprövat och bra, passat likaså , strular sällan såvitt jag vet. Volvon har jag för lite kunskap om men det blir säkert bra det också, så länge du inte har ett stort ”T” i fronten :D

Sevir87 och Doodles gillar detta.
  9. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 4 357 Moderator Årets mest kunniga

Mottagna gillanden:
    6 029
    Trofépoäng:
    4 357
    Var den begagnad? Det missade jag. Trodde den iallafall var ny

clyro86 och Lize gillar detta.
  10. Bramserud

Bramserud V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 637

Mottagna gillanden:
    639
    Trofépoäng:
    637
    Då har han antagligen blivit lurad på den fria superladdningen, för den gäller väl bara första ägaren om jag har förstått saken rätt. Livstids fri laddning som följde bilen vid ägarbyte slutade de med för flera år sedan.

Sevir87 och Lize gillar detta.

Dela sidan