Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Köpa dyrare bil Tesla - lån?

Aktiv medlem
Poäng: 41
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
12
Poäng
41
Behöver ny bil och funderar på en beg Tesla 2018-2019 för ca -650.000kr det ger mig en månadskostnad på ca 5000kr sen kan jag räkna av 2000kr från dem som jag annars lägger i rent bränsle!
Hur troligt är de att man kan söka ett lån efter avslutas skuldsanering ? Innan massa påhopp så kan jag säga att skuldsaneringen 5 år har varit pga äktenskap och en tjej som satte mig direkt i skiten då jag var för godtrogen!
Har haft en bil under tiden och de har varit riktigt jobbig tid att inte ens kunna skaffa ett vanligt abonnemang!

Vad jag förstår så har man ganska bra score efter avslutad sanering men hur troligt är de att få ett billån på 650.000
upplägg 20% kontant 130.000 kr varav 50.000 har jag själv 80.000 måste jag låna på ett privatlån med 3-4 år är tanken
billånet 36 mån med 55% restvärde det är alltså ett lån då på 520.000

Årsinkomst 372.000 mindre stad dåligt betald jag vet :)

Är de lönlöst ?

Nu är det ditt liv och du bestämmer själv över dina pengar, men varför vill du skuldsätta dig så mycket? Förstår inte varför du ska ta 2st lån för att köpa en bil. Måste det vara en Tesla? Har du koll på skatten/försäkringen?

Och som svar på din fråga... Du kommer säkert få lån hos någon bank. Dock så lär räntan inte bli den lägsta. Men det är bara att fråga runt. Bästa man kan göra!

Behöver ny bil och funderar på en beg Tesla 2018-2019 för ca -650.000kr det ger mig en månadskostnad på ca 5000kr sen kan jag räkna av 2000kr från dem som jag annars lägger i rent bränsle!
Hur troligt är de att man kan söka ett lån efter avslutas skuldsanering ? Innan massa påhopp så kan jag säga att skuldsaneringen 5 år har varit pga äktenskap och en tjej som satte mig direkt i skiten då jag var för godtrogen!
Har haft en bil under tiden och de har varit riktigt jobbig tid att inte ens kunna skaffa ett vanligt abonnemang!

Vad jag förstår så har man ganska bra score efter avslutad sanering men hur troligt är de att få ett billån på 650.000
upplägg 20% kontant 130.000 kr varav 50.000 har jag själv 80.000 måste jag låna på ett privatlån med 3-4 år är tanken
billånet 36 mån med 55% restvärde det är alltså ett lån då på 520.000

Årsinkomst 372.000 mindre stad dåligt betald jag vet :)

Är de lönlöst ?

Vad ska du göra efter 3 år när du sitter kvar med en del av ditt "topplån" på bilen och får hem en avi på restskulden på billånet kommer Hem?

Vad ska du göra efter 3 år när du sitter kvar med en del av ditt "topplån" på bilen och får hem en avi på restskulden på billånet kommer Hem?
fortsätta betala eller sälja och byta
har följt tesla en längre tid och de står sig rätt bra så de borde inte va några problem! dessutom är ju privatlånet avbetalat är tanken

Nu är det ditt liv och du bestämmer själv över dina pengar, men varför vill du skuldsätta dig så mycket? Förstår inte varför du ska ta 2st lån för att köpa en bil. Måste det vara en Tesla? Har du koll på skatten/försäkringen?

Och som svar på din fråga... Du kommer säkert få lån hos någon bank. Dock så lär räntan inte bli den lägsta. Men det är bara att fråga runt. Bästa man kan göra!
skatten 360kr så de går ju inte gå de billigare! En fossilbränsle bil för 400-450 blir dyrare ur alla perspektiv i mitt fall!
försäkringen ligger på 760kr

Dom beviljar det säkert beroende på finansbolag. Folk med löneutmätning har fått billån så det är inte alltid så höga krav.
Sämre upplägg för ett bilköp har jag inte sett så många gånger men du har väl bestämt dig så kör på du😎

Egentligen är det väl rätt självklart att man inte bör köpa en bil för två årslöner?
därför man har restvärde ser till månadskostnaden och den är inte allt för hög, 4-5000kr för allt och får ut 23.000kr så har ändå 9000 över varje månad men jag kanske tänker fel!
Köpa en diesel för 200.000 och lämna på verkstaden ett par ggr om året samt betala 3-4000 i skatt snart diesel för 1500-2000

därför man har restvärde ser till månadskostnaden och den är inte allt för hög, 4-5000kr för allt och får ut 23.000kr så har ändå 9000 över varje månad men jag kanske tänker fel!
Köpa en diesel för 200.000 och lämna på verkstaden ett par ggr om året samt betala 3-4000 i skatt snart diesel för 1500-2000
Får du ut 23000 behöver du kanske inte ha en super bil

Så du behöver inte serva en tesla? Tankar du all el gratis?

Köp en husbil för 650 000 så slipper du ju hyran också, samt att husbilar står sig bättre än Tesla i andrahandsvärdet.

Jag glädjer mig dock över att du tänker miljömedvetet och inte ekonomiskt :)
Haha nej husbil är inget för mig har ett bra boende redan.
Man skall väl vara miljömedveten och tyvärr är de inte gratis med en elbil dock håller Teslas restvärde ganska bra och på 3 år har den inte tappat mer än 30% av nypris vilket inte men nya andra bilar gör
Så de är ett ganska stort inköp men billigare i drift

Egentligen är det väl rätt självklart att man inte bör köpa en bil för två årslöner?
Skall man tänka så även vid husköp ?
verkar som alla här tjänar 600+ om året kanonbra då! Då borde de ju inte finnas billån och definitivt inte de allra vanligaste billån på 5 år om alla köper en bil för max vad sin årslön är.
För mig så är de viktigare vad den kommer att kosta i månaden och drift under kommande 3 år, de är som sagt billigare än en Bensinbil för min årsinkomst!

Kan tillägga att jag fått en offert redan med 1,95% ränta och en månadskostnad på 4400kr räkna sen av 2000kr! Den kommer kosta mig 2400 i mån plus el och försäkring, samt ett privatlån då på ca 780kr under 3 år

Låter ganska rimligt i mina öron 3200kr i månaden under 3 års tid

verkar som alla här tjänar 600+ om året kanonbra då! Då borde de ju inte finnas billån och definitivt inte de allra vanligaste billån på 5 år om alla köper en bil för max vad sin årslön är.
För mig så är de viktigare vad den kommer att kosta i månaden och drift under kommande 3 år, de är som sagt billigare än en Bensinbil för min årsinkomst!

Kan tillägga att jag fått en offert redan med 1,95% ränta och en månadskostnad på 4400kr räkna sen av 2000kr! Den kommer kosta mig 2400 i mån plus el och försäkring, samt ett privatlån då på ca 780kr under 3 år

Hej!
Hoppas du inte gör en tankevurpa nu. Kostnaden är väl över 5000kr i månaden? Samt restvärde efter dessa år?
Om du istället jämför med andra icke statusbilar, som är billigare, även de elbilar med tom längre räckvidd. Blir det inte mindre ekonomiska risker? Och lägre kostnader i månaden?
Det finns ju MÅNGA fler bra elbilar nu än Tesla.

Det är inte helt rimligt att gämföra med husköp. Hus rasar inte i värde, utan står sig eller kan till och med öka i värde och det går fortsätta investera i ett hus för att öka värdet.
En tesla går inte upp i värde pga att man vaxar den.

Hyundai ionic(heter den tror jag) verkar vara klokare alternativ

När du nu ska köpa den, för det verkar du ska eftersom det är en fantastisk affär så får du hålla tummarna att finansbolaget inte är ett av de du just sanerats skulder hos

När du nu ska köpa den, för det verkar du ska eftersom det är en fantastisk affär så får du hålla tummarna att finansbolaget inte är ett av de du just sanerats skulder hos
Har inte haft några skulder till ngt bil finansbolag så de är lugna puckar!
En tesla går inte upp i värde de gör oftast inte bilar men man är beroende av bil och då finns de bra bilaffärer samt sämre, är de just Tesla som stör alla ? Jag har aldrig sett Tesla som en överklassbil utan som en Elbil med högt inköpspris men lågt ägandepris, vet många som kör Tesla som är vanliga dödliga med övriga lån på både hus och krediter.
Nu råkar jag inte ha några skulder på annat så vad är det då som är så idiotiskt ?
Så förslagen är att köp ingen bil börja åk buss lev som du aldrig har råd med ngt.
Kan absolut spara undan 15.000 i månaden i ett år och gå in med 180.000 i kontant men då lär min nuvarande bil sjunka mer i värde och fler reperationer lär komma.
De var en dum fråga att ställa här på forumet inser jag, är väl för många med skulder som har svenska avundsjukan.

Tack för all hjälp men inser att jag har mer koll själv när frågan om hur dyr skatt en Tesla har ja då inser man ganska fort att man har ju ingen koll alls

Hej!
Hoppas du inte gör en tankevurpa nu. Kostnaden är väl över 5000kr i månaden? Samt restvärde efter dessa år?
Om du istället jämför med andra icke statusbilar, som är billigare, även de elbilar med tom längre räckvidd. Blir det inte mindre ekonomiska risker? Och lägre kostnader i månaden?
Det finns ju MÅNGA fler bra elbilar nu än Tesla.

Restvärdet har ju inget med saken att göra, det är ju inte ngt man kommer betala den dagen finns säkert fler bilar att välja på och man gör samma process i än med nya 20% 36 mån 50% rest
En löpande kostnad absolut men de är de alltid att ha en bil, många väljer lägga en bil på 60-84 månader, hur mkt värde är de i den bilen efter den tiden ?
finns ingen bil man har i 20 år inte jag i alla fall, med mina erfarenheter så bör man inte ha en bil mer än 3 år och gärna inte över 10.000 mil för då börjar den kosta.
bilen pris ca 650.000 minus kontant 130.000 då är egentligen bilens kostnad ”lån” hälften 260.000 kr det är vad man betalar och just med restvärde kan man köpa en ”dyrare” bil

Tycker man skall håll isär också att en elbil kostar inte på långa vägar som en fossilbil, skulle jag säga att jag funderar på köpa en RS5 för 600.000 ja då hade de varit rent av idiotiskt

Undrar hur du kan dra av 2000kr i kostnad för drivmedel på kostnaden för att köpa bilen?
Du säger att den kostar 4400kr i månaden med en ränta på 1.95%, bara för du slipper betala bensin för 2000kr är det ju inget du kan dra av på månadskostnaden på finansieringen?
Eller är det nått jag missar? :)

Undrar hur du kan dra av 2000kr i kostnad för drivmedel på kostnaden för att köpa bilen?
Du säger att den kostar 4400kr i månaden med en ränta på 1.95%, bara för du slipper betala bensin för 2000kr är det ju inget du kan dra av på månadskostnaden på finansieringen?
Eller är det nått jag missar? :)
Handlar om min budget, jag behöver inte lägga 2000kr på bensin om jag skulle välja en fossilbil plus billån
Jämför med köpa en nyare bensin/diesel bil 350-400.000 kr så blir den dyrare om du förstår hur jag tänker. Det är ju inte bara bilens pris man budgeterar utan även skatt/försäkring och inte minst den dyra posten drivmedlet

Handlar om min budget, jag behöver inte lägga 2000kr på bensin om jag skulle välja en fossilbil plus billån
Jämför med köpa en nyare bensin/diesel bil 350-400.000 kr så blir den dyrare om du förstår hur jag tänker. Det är ju inte bara bilens pris man budgeterar utan även skatt/försäkring och inte minst den dyra posten drivmedlet
Kan ändå inte dra av 2000 för vad du skulle lägga på bensin för när du ska betala ska ju dem 4400 betalas

Ja då är jag med.
Tror dock du ej bör "lura" dig med att den bara kostar en viss summa efter du dragit av nått du inte kommer betala för.
För då kommer ju bilen bli nästan gratis om man gör såna avdrag :) (ingen service blir ju minus 10k, ingen det ena och det andra)

Är du ute efter en elbil finns det ju billigare och nyare som går att köpa oxå, där du även får dra av 60-70k av nypriset och har nybilsgaranti som täcker ännu fler oförväntade utgifter.

Hybridbilar drar inte heller så fasligt mycket drivmedel om man kör lugnt :)

Men köp en tesla om du vill, men tror som sagt du inte ska "lura" dig att du betalar mindre än vad du gör. :)

Lycka till med bilköpet!

Kan ändå inte dra av 2000 för vad du skulle lägga på bensin för när du ska betala ska ju dem 4400 betalas
Håll isär lån och utgifter per månad! Klart man inte kan dra va på lånet för de är 4400 oavsett men skall man putta bilen ? nej man slipper 2000 i bränsle jämfört med köpa en annan bil för 4400 i månaden plus 2000 vilket är ganska normala förhållanden

Håll isär lån och utgifter per månad! Klart man inte kan dra va på lånet för de är 4400 oavsett men skall man putta bilen ? nej man slipper 2000 i bränsle jämfört med köpa en annan bil för 4400 i månaden plus 2000 vilket är ganska normala förhållanden
Jo fast köper du ingen bil för 600.000 blir ju inte lånet 4400 heller.
Så tycker det är fel sätt att räkna på men förstår hur du menar och tänker :)

Ja då är jag med.
Tror dock du ej bör "lura" dig med att den bara kostar en viss summa efter du dragit av nått du inte kommer betala för.
För då kommer ju bilen bli nästan gratis om man gör såna avdrag :) (ingen service blir ju minus 10k, ingen det ena och det andra)

Är du ute efter en elbil finns det ju billigare och nyare som går att köpa oxå, där du även får dra av 60-70k av nypriset och har nybilsgaranti som täcker ännu fler oförväntade utgifter.

Hybridbilar drar inte heller så fasligt mycket drivmedel om man kör lugnt :)

Men köp en tesla om du vill, men tror som sagt du inte ska "lura" dig att du betalar mindre än vad du gör. :)

Lycka till med bilköpet!
Ja jag får en Model 3 ny performance för 5000 i månaden men tycker det är för dyrt och man förlorar mer på en ny bil
Tesla har dock väldigt generösa garantier så efter mina 3 år är de fortfarande garantier kvar
Finns inte så mkt annat att välja på, Volvos låtsas elbil handlar enbart om att de får ner skatten till 360kr per år men att köra den på el är ett skämt 3 mil om man stänger av värme och all teknik i bilen. Dessutom har Volvo bara 1 års garanti och enligt mig är de inte värda sina premiumpriser, tror hybridbilar är sämre ett köpa en bensin eller diesel bil, mer saker som kan gå åt helvete.
Dock finns nya ID4 för ca 480.000 samt 60.000 tillbaka på skatten dock är interiören inte i min smak, man köper ju en bil man vill ha också inte bara ngt som skall ta en från A-B jag har liksom inga andra kostnader eller hobbies just nu utan bil är ngt jag vill lägga pengar på

Jo fast köper du ingen bil för 600.000 blir ju inte lånet 4400 heller.
Så tycker det är fel sätt att räkna på men förstår hur du menar och tänker :)
Ja så är de såklart, jag kan köpa en bil för 45.000 kontant eller behålla min men vad ska jag ha 15.000 över till vad ? Jag hoppas alla har ngt intresse och mitt intresse är bilar just nu, man kan leva på billig mat och inte göra åt pengar utan samla på hög sen få ngn dödlig sjukdom, skall man passa på att leva eller tänka på att när man väl är 65 då kan man göra saker! Tycker man skall leva nu och njuta av sådant som gör en glad samtidigt så skall man aldrig leva utanför sina tillgångar såklart men de behöver jag väl inte ens förklara :)
men kanske låter bättre att man lägger 2000 kr i månaden på spela paddel haha
vissa snusar vissa röker de är också onödiga utgifter

Nej de behöver man inte dock behöver man byta däck när de slits och bromsar, spolarvätska men inget annat
Elen kostar mig 250kr i månaden för 230 mil

Det är klart att en Tesla kan gå sönder! Sedan lär väl värdeminskningen vara din största utgift? Hur mycket sjunker den i värde på tre år, måste närma sig tiotusen i månaden?

Det är klart att en Tesla kan gå sönder! Sedan lär väl värdeminskningen vara din största utgift? Hur mycket sjunker den i värde på tre år, måste närma sig tiotusen i månaden?
Men de är väl ingen utgift ? efter 3 år lämnar jag skiten alla lån borta

Det är ju du som betalar värdeminskningen... Vem skulle annars göra det?
Jag har inte lyckan att få en gratis bil och betalt för jag kör bil!
Oavsett bil så kostar den och privatleasa en bil går på ca 3-5000kr i mån som du också ger bort
en hyreslägenhet 8-9000 i mån är också ngt du ger bort men du får ett boende
likadant med en bil du får åka en bil och betalar därefter!
Fattar inte ditt resonemang? Skall jag vinna pengar på köpa bil nej de är jag ganska medveten om att man inte gör!
Jag betalar 4000 i 36 mån sen får man göra likadant igen om man vill eller köpa ngt billigare oavsett är de utgifter för att köra bil

Jag testade att googla tesla och kvalitet. Har varit sugen på att nångång köpa en sådan men det gick över efter den googlingen. Dom rankas som sämst av alla märken..

Jag testade att googla tesla och kvalitet. Har varit sugen på att nångång köpa en sådan men det gick över efter den googlingen. Dom rankas som sämst av alla märken..
Haha ja man kan googla vad som helst, då kanske du skall finjustera din sökning lite efter årsmodell och nöjd service antar att du inte är med i Teslaforum och läser vad verkliga människors uppfattning är

Haha ja man kan googla vad som helst, då kanske du skall finjustera din sökning lite efter årsmodell och nöjd service antar att du inte är med i Teslaforum och läser vad verkliga människors uppfattning är
Ja man kan googla vad som helst, det är riktigt, jag vet inte relevansen i det men du har rätt, man kan googla vad som helst.
Man kan tex googla recept på kinamat och får då inte veta något om folks åsikter om bilars kvalitet.
Jag googlade tesla och kvalitet.
Nej jag är inte med i det, jag känner några som har tesla och en av dom är nöjd, några har lite småproblem lite då och då och en känner i princip alla som kör bärgningsbil i närheten.

Ja man kan googla vad som helst, det är riktigt, jag vet inte relevansen i det men du har rätt, man kan googla vad som helst.
Man kan tex googla recept på kinamat och får då inte veta något om folks åsikter om bilars kvalitet.
Jag googlade tesla och kvalitet.
Nej jag är inte med i det, jag känner några som har tesla och en av dom är nöjd, några har lite småproblem lite då och då och en känner i princip alla som kör bärgningsbil i närheten.
Då får vi hoppas att jag inte får ett måndagsexemplar då :)

Där jag jobbar så har vi en stor fordonsflotta, både med lastbilar och tjänstebilar. Vi har 11 Teslor som tjänstebilar och det är jätteproblem med det mesta, varierande modeller och införskaffade under flera års tid, så jag skulle aldrig vara sugen på att handla en Tesla även om jag har råd.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp