• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kallad till tingsrätt = Anmärkning?

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
@Lasseman Vad tjänar man på att hoppa över KFM och gå till tinget direkt istället? Om det går så långt och man betalar som Terry gjorde då går det alltså inte vidare? Om tinget faställer skulden och man ändå inte har råd att betala, vad händer då?

Jag vet inte om tingets möjligheter att anse någon vara delgiven är större och man kan kapa tid i det ledet.

När det kommer till verkställighet spelar det ingen roll om det är utslag eller dom man ska verkställa.. finns inga pengar så finns det inte.

Ett plus via tingsrätt kan vara att gäldenären slipper anmärkning om det blir en dom (dock ej tredskodom)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dilbah

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
29 Maj 2018
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
421
Poäng
517
Jag vet inte om tingets möjligheter att anse någon vara delgiven är större och man kan kapa tid i det ledet.

När det kommer till verkställighet spelar det ingen roll om det är utslag eller dom man ska verkställa.. finns inga pengar så finns det inte.

Ett plus via tingsrätt kan vara att gäldenären slipper anmärkning om det blir en dom (dock ej tredskodom)
Tack @Lasseman men kan dom betyder alltså en påföljd som böter eller ngt så att man får en prick i belastningsregistret också eller? Dum fråga kanske men måste fråga.
Vad betyder tredskodom?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
Tack @Lasseman men kan dom betyder alltså en påföljd som böter eller ngt så att man får en prick i belastningsregistret också eller? Dum fråga kanske men måste fråga.
Vad betyder tredskodom?

Nej en dom betyder att det som står i domen gäller typ x ska till y betala 1000000 plus ränta.
Det är tvistemål inte brottmål.
Tingsrätten dömer ju även till skilsmässa i tvistemålsärenden. Vore väl inte så snyggt om man fick böter för det och dessutom hamnade i belastningsregistret :cool:
Kommer ej i belastningsregistret.
Kan komma i lexbase för dom verkar fiska upp allt domstolar håller på med.

Tredskodom meddelas när motparten inte svarar på de skrivelser domstolen skickar eller inte dyker upp vid förhandlingar i tvistemål. Man är anses då vara i tredska, vilket väl är ett gammalt ord för trotsig.
 

Dilbah

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
29 Maj 2018
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
421
Poäng
517
Nej en dom betyder att det som står i domen gäller typ x ska till y betala 1000000 plus ränta.
Det är tvistemål inte brottmål.
Tingsrätten dömer ju även till skilsmässa i tvistemålsärenden. Vore väl inte så snyggt om man fick böter för det och dessutom hamnade i belastningsregistret :cool:
Kommer ej i belastningsregistret.
Kan komma i lexbase för dom verkar fiska upp allt domstolar håller på med.

Tredskodom meddelas när motparten inte svarar på de skrivelser domstolen skickar eller inte dyker upp vid förhandlingar i tvistemål. Man är anses då vara i tredska, vilket väl är ett gammalt ord för trotsig.
Hahahaha!!! Du är inte bara kunnig utan rolig också @Lasseman! Jag vet ju det egentligen men jag är ju så jävla nojig nu när jag har med KFM att göra nu. KFM är oerhört vänliga så det är inte det utan mer rädd för alla långivare som ska ”jagar” mig och det känns som att jag har begått brott. Har i alla dessa år undvikit inkasso och KFM och försökt göra rätt för mig genom att betala mina lån. Men men få helt enkelt kämpa vidare.... Det positiva är att jag hittade till er här och det stärker mig som fan!:)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp