- Meddelanden
- 31
- Mottagna reaktioner
- 13
- Poäng
- 42
Ja det är ju det jag tänker men om dom inte kan erbjuda en lösning så vill jag gärna om någon har info såklart veta vad som händer om jag inte betalar in dessa 2. Har aldrig någonsin varit sen innan.Gör dig själv en björntjänst och ring dom och förklara läget. De brukar vara schyssta och hitta en lösning med dig så det slipper gå vidare...
I
Insatt
Gäst
Poäng: 0
Vet du vad björntjänst betyder...?Gör dig själv en björntjänst och ring dom och förklara läget. De brukar vara schyssta och hitta en lösning med dig så det slipper gå vidare...
Tänk på vad Baloo sjunger på julafton.
- Meddelanden
- 3 104
- Mottagna reaktioner
- 1 387
- Poäng
- 1 057
Efter 3 månader så skickas det till inkasso och du får anmärkning för missbrukad kreditJa det är ju det jag tänker men om dom inte kan erbjuda en lösning så vill jag gärna om någon har info såklart veta vad som händer om jag inte betalar in dessa 2. Har aldrig någonsin varit sen innan.
- Meddelanden
- 2 549
- Mottagna reaktioner
- 2 184
- Poäng
- 1 427
Jag missade Northmill förra månaden fick ba dubbla denna, plus 200 i påminnelse. Lär nog va samma där.
brukar va 3 obetalda innan det går vidare. Men ring fråga för säkerhets skull.
brukar va 3 obetalda innan det går vidare. Men ring fråga för säkerhets skull.
- Meddelanden
- 31
- Mottagna reaktioner
- 13
- Poäng
- 42
tack alla! Har pratat med Nordax och dom ger mig en betalplan på 3 månader så jag hinner i fatt annat. Santander har jag försökt nå as länge inget svar. Skicka tillslut meddelande genom hemsidan.
en annan aktör sa att jag bara få betala dubbelt nästa+avgift. Inget mer händer. Så får det vara då
en annan aktör sa att jag bara få betala dubbelt nästa+avgift. Inget mer händer. Så får det vara då

- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Gör dig själv en björntjänst och ring dom och förklara läget. De brukar vara schyssta och hitta en lösning med dig så det slipper gå vidare...

En björntjänst är en dålig tjänst och inte en bamsestor tjänst så det blir inte en björntjänst om ts ringer utan ts gör sig själv en tjänst
😎- Blev medlem
- 30 juni 2015
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Tack och lov så brukar det inte hända så mkt efter en missad inbetalning, det blir dyrare så klart då det tillkommer påminnelseavgift. Först efter tre missade betalningar började bli farligt nära att få lånet uppsagt och skickat till inkasso. Sen anmärkning om misskött kredit på det.... inget vidare.
Jag brukar då och då hoppa över att betala till Marginalen och då får man ta 145 kr i påminnelseavgift och betala dubbelt nästa månad. Synd att Marginalen och Ica inte ger betalningsfria månader, det hade hjälpt sjukt mkt.
Jag brukar då och då hoppa över att betala till Marginalen och då får man ta 145 kr i påminnelseavgift och betala dubbelt nästa månad. Synd att Marginalen och Ica inte ger betalningsfria månader, det hade hjälpt sjukt mkt.
- Meddelanden
- 31
- Mottagna reaktioner
- 13
- Poäng
- 42
Nej det är ju så
jag har alltid betalt mina lån i tid. Nu har jag dessvärre kommit till en punkt där jag inte längre klarar att hålla masken. Jag måste släppa delar till inkasso. Men gärna inte dom som jag har på UC då. Därför behövde jag veta vad som händer om jag inte betalar in denna månaden
jag har alltid betalt mina lån i tid. Nu har jag dessvärre kommit till en punkt där jag inte längre klarar att hålla masken. Jag måste släppa delar till inkasso. Men gärna inte dom som jag har på UC då. Därför behövde jag veta vad som händer om jag inte betalar in denna månaden
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 681
- Poäng
- 11 977
Det finns bestämmelser om uppsägning.
Det går nog att få det uppsagt pga en missad betalning men då ska man nog ha en historik av dåliga betalningsrutiner
Det går nog att få det uppsagt pga en missad betalning men då ska man nog ha en historik av dåliga betalningsrutiner
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Nej det är ju såjag har alltid betalt mina lån i tid. Nu har jag dessvärre kommit till en punkt där jag inte längre klarar att hålla masken. Jag måste släppa delar till inkasso. Men gärna inte dom som jag har
på UC då. Därför behövde jag veta vad som händer om jag inte betalar in denna månaden![]()
Jag har pratat med Santander. 3 obetalda så går det vidare. De vill gärna att man ringer dem och diskuterar! Så gör det
- Meddelanden
- 1 387
- Mottagna reaktioner
- 995
- Poäng
- 757
Fick tips i tråden här om jämkning då man kan få ner skatten och därmed kanske det går att få lite pengar över. Det finns en guide och en tråd här hur man fyller i det, det gjorde jag för jag tänkte det skulle hjälpa mig att kunna betala av mera och inte behöva ta nya lån. Du kan ju pröva i alla fall
- Meddelanden
- 1 084
- Mottagna reaktioner
- 872
- Poäng
- 717
Hahaha tack vänner. Jag har alltid trott att det var något positivt hahah. Nu förstår jag också varför det inte är det:
"En björntjänst är en välmenad tjänst som får förödande, eller i varje fall negativa, följder för mottagaren. Uttrycket kommer från den franska fabeln om björnen och trädgårdsmästaren (L'ours et l'amateur des jardins) av La Fontaine [1], där en tam björn slår ihjäl en fluga på sin sovande väns ansikte med en sten. Följden blir också att slaget oavsiktligt dödar den gode vännen."
Källa: Wikipedia
"En björntjänst är en välmenad tjänst som får förödande, eller i varje fall negativa, följder för mottagaren. Uttrycket kommer från den franska fabeln om björnen och trädgårdsmästaren (L'ours et l'amateur des jardins) av La Fontaine [1], där en tam björn slår ihjäl en fluga på sin sovande väns ansikte med en sten. Följden blir också att slaget oavsiktligt dödar den gode vännen."
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Hahaha... du har antagligen tänkt på en tjänst som är stor som en björn, typ en bamsetjänst som en bamsekram.Hahaha tack vänner. Jag har alltid trott att det var något positivt hahah. Nu förstår jag också varför det inte är det:
- Meddelanden
- 1 084
- Mottagna reaktioner
- 872
- Poäng
- 717
Precis så, tack för att du förstår migHahaha... du har antagligen tänkt på en tjänst som är stor som en björn, typ en bamsetjänst som en bamsekram.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.