Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan jag få bättre ränta?

Hej, förstagångs låntagare och medlem på Lånforum.se :D.

Min Sambo har en skuld på ca 50.000:- och jag ska köpa en Kolonistuga för 64.000:- (ca 90.000 under marknadsvärde).

Ansökt om lån på 90.000:- via några banker enskilt samt samt FreedomFinance och Lendo.

Ej fått svar från de enskilda än och utav de andra två gav Lendo bäst villkor, Coop 10.9% 10 år (Var 3år men supporten utökade det till 10år) dock tänkt betala av det på max 2 år troligtvis inom 1 år)

Sambon har en Månadskostnad på över 4000:- som det lånet kommer sänkas till strax över 3000:- inkl. min del av lånet.

Kommer betala av 20.000:- av min låndel inom 2 månader.

Okunnig och lite tidsbrist iom köpet av Kolonin måste ske senast nästa vecka (från början denna men drog ut på det) och har ansökt enskilt.

Har en inkomst på ca 16.000:- brutto via timvik.
Min Mor ca 13.000:- via AKassa

Tänkte om min Mor som ej har skulder ansöker med mig så torde villkoren bli bättre, vet dock inte om det hjälper, hennes inkomst är ju relativt stabil (sålänge man ej missköter AKassan).

RÄDD! Att jag missat bra erbjudande pga jag ansökt själv, t ex fullt i hela hyran och att jag har 2 barn (som jag har men vi betala hälften var)

Edit: Har ansökt via Lendify.se och fick Ränteklass A 2.79% men verkar inte vara några investerar där.

Edit2: Vet någon om man kan lägga till en Medsökande i efterhand hos Lendo? Rädd om jag avbryter ansökan och gör en ny så kanske jag inte får något erbjudande ( Vad tror ni?)

Värt att Ansöka direkt via Coop eller?

Och är det en fördel att hela lånet ska gå till att samla lån? satt bara de 50.000:- som ska användas till att samla lån.

Att söka så många lån på en gång är inte att rekommendera, potentiella långivare vet inte om de andra lånen har beviljats och de kan därför vara mindre benägna att låna ut. Det du bör göra nu är att acceptera Coop-lånet, ta det lugnt med ansökningarna någon/några månader och sedan ansöka om ett samlingslån (nya lånet plus din sambos, eller bara det nya) för att få ner räntan.

Ta det du blivit erbjuden om, du har snart så många UC på dig att det blir tvärnej på rubbet ett tag framöver.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp