• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kan jag få mitt redan godkända lån nekat pga detta?

oops9

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
13 April 2018
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Tjena. Tog ett lån på 1xx.xxx kr via lendo.
SEB banken. Har själv konto i annan bank.

Fick lånet godkänt, fick sms utskickat att de nu betalar ut beviljat belopp till min bank, som sedan sätter in det på mitt konto. Men beloppet anlände aldrig, så jag ringde in och kollade vad som pågick, då hade auto/bankgirocentralen inte kunnat se att kontot var mitt eller något liknande, pga clear nr eller något liknande. Men vi löste det på telefonen och nu skulle allt vara rätt.

Grejen är att jag tog ett par mindre snabblån, med många förfrågningar för jag behövde pengarna som inte kommit än.

Nu har det gått 5 arbetsdagar igen, utan att pengarna kommit, jag undrar nu om jag ringer in och frågar om allt gått rätt till denna gång med utbetalningen, kan de då se att jag tagit små krediter och har sämre kreditvärdighet nu och därför backa ur? håller mig nämnligen för att ringa in pga det.

F.ö är det någon som har koll på om en sån här överföring kan ta mer än 5 arbetsdagar?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Tjena. Tog ett lån på 1xx.xxx kr via lendo.
SEB banken. Har själv konto i annan bank.

Fick lånet godkänt, fick sms utskickat att de nu betalar ut beviljat belopp till min bank, som sedan sätter in det på mitt konto. Men beloppet anlände aldrig, så jag ringde in och kollade vad som pågick, då hade auto/bankgirocentralen inte kunnat se att kontot var mitt eller något liknande, pga clear nr eller något liknande. Men vi löste det på telefonen och nu skulle allt vara rätt.

Grejen är att jag tog ett par mindre snabblån, med många förfrågningar för jag behövde pengarna som inte kommit än.

Nu har det gått 5 arbetsdagar igen, utan att pengarna kommit, jag undrar nu om jag ringer in och frågar om allt gått rätt till denna gång med utbetalningen, kan de då se att jag tagit små krediter och har sämre kreditvärdighet nu och därför backa ur? håller mig nämnligen för att ringa in pga det.

F.ö är det någon som har koll på om en sån här överföring kan ta mer än 5 arbetsdagar?

Snabblån brukar inte gå via UC, och det är heller inte så troligt att de skulle ta en ny förfrågan på dig i det här läget.
 

oops9

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
13 April 2018
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Snabblån brukar inte gå via UC, och det är heller inte så troligt att de skulle ta en ny förfrågan på dig i det här läget.

Okej, nej det kanske är orimligt att de tar en ny förfrågan. Är bara lite paranoid då jag ligger riktigt risigt till om jag inte får detta lån.

Är det rimligt att ringa och kolla igen om allt gått rätt till denna gång?
 
Senast ändrad:

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Okej, nej det kanske är orimligt att de tar en ny förfrågan. Är bara lite paranoid då jag ligger riktigt risigt till om jag inte får detta lån.

Är det rimligt att ringa och kolla igen om allt gått rätt till denna gång?

Absolut, fem bankdagar är mycket utan att något händer.
 

oops9

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
13 April 2018
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Absolut, fem bankdagar är mycket utan att något händer.

Fel på sitt system så kunde inte få support. Skulle återkomma senare under dagen.
Någon som hört talas om liknande problem med autogirot? En kille jag pratade med i telefonen sa att olika banker och dom har olika system. Så det kan bli fel. Men när vi jämförde mina uppgifter med de han hade så stämde allt.
(jag har andra grejer som telefon m.m. på autogiro så det är inte det att jag inte kan ha det)
 
Senast ändrad:

oops9

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
13 April 2018
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Nu ringde de upp mig pga felmeddelande vid utbetalning. Fick ange ett annat konto nr. Så angav mitt lönekonto (allkonto) denna gång. Kan det ha varit felet? jag angav ett allkortskonto först? känns som det enda rimliga. Annars lär väl inte detta nya konto nr jag gett heller fungera.
 
Senast ändrad:

lanaren360

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
235
Poäng
417
har för mig att autogiro kan bara kopplas till lönekontot/primära kontot.
 
M

Maximilian

Gäst
Poäng: 0
skönt, måste vara det som var felet. Så hoppas på det, återkommer med rapport om det var det som lurade.

Det var det som var problemet, jag är helt hundra.

Får jag fråga varför du inte angav ditt lönekonto? Är nyfiken för att jag stöter på det säkert en gång i veckan.
 

oops9

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
13 April 2018
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Det var det som var problemet, jag är helt hundra.

Får jag fråga varför du inte angav ditt lönekonto? Är nyfiken för att jag stöter på det säkert en gång i veckan.

Jag tänkte inte riktigt på att det ska dras på autogiro från det konto jag anger. Tänkte bara att beloppet ska betalas ut till kontot jag anger. Där övergår valet till en slump, då det kvittar. Så lite mer tydlighet hade suttit fint. Eller lite mer noggrannhet från min sida...

Kan lägga till att mitt "lönekonto" använder jag inte till mycket mer än att få in lönen på.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp