Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan jag söka samlingslån?

Aktiv medlem
Poäng: 12
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Hej!

Vad tror ni om mina chanser? Jag har idag cirka 600k synligt blanco på uc. Jag vill nu söka om ett lån på 300k för att samla ett lån från Remember (9,95%) och ett lån på marginalen. (8,82%)

Har ett lån på medmera med bra ränta så det får vara kvar.

Månadsinkomst: 25.500 + att jag precis fått ett extrajobb som kommer ge mellan 5000-8000 efter skatt.

2ff på uc varav en försvinner i april så tänkt vänta med att söka till dess.

Underskott: Minns ej exakt men mellan 50-60k tror jag.

Sen har jag varit föräldraledig så min inkomst kommer ju inte se så rolig ut men hur funkar det med tanke på att jag är fast anställd och har en helt annan inkomst i vanliga fall?

Senast ändrad:
Vad är räntan på Coop?
Av det du skriver skulle jag säga att chanserna det goda ut redan nu. Vad har du för inkomst?
Beroende på när i april du söker så kan ju risken vara att din årsinkomst 2020 syns och då visar den nog lägre med tanke på föräldraledigheten.

Gör en ansökan nu, fyll i att du är fast anställd och skriv in din vanliga bruttoinkomst. Sök på 500.000 också skulle jag säga.

Vad är räntan på Coop?
Av det du skriver skulle jag säga att chanserna det goda ut redan nu. Vad har du för inkomst?
Beroende på när i april du söker så kan ju risken vara att din årsinkomst 2020 syns och då visar den nog lägre med tanke på föräldraledigheten.

Gör en ansökan nu, fyll i att du är fast anställd och skriv in din vanliga bruttoinkomst. Sök på 500.000 också skulle jag säga.

Räntan på Coop är 5,2%

Inkomsten för 2019 är 280k ish.
Kommer ju bli betydligt bättre nu med tanke på extrajobbet.

men du tycker alltså att jag ska söka på 500k?

4/4 försvinner en förfrågan så hade tänkt söka efter det.

Ja, du har ju ingenting att förlora på det. Antingen så får du det eller så får du ett lägre belopp. Kör hårt och glöm inte att uppdatera! :)

Räntan på Coop är 5,2%

Inkomsten för 2019 är 280k ish.
Kommer ju bli betydligt bättre nu med tanke på extrajobbet.

men du tycker alltså att jag ska söka på 500k?

4/4 försvinner en förfrågan så hade tänkt söka efter det.

Du får söka nu, eftersom du var föräldrar ledig så är det bäst så nu, och dina förutsättningar ser bra ut, lycka till kör advisa

Som ovan säger. Sök nu. Berätta gärna hur det gick.

Åh jag vet inte hur jag ska göra! Lendo? Advisa?

Sen kom jag på att jag kan söka medlemslån via Nordea eller SEB. Är det ett alternativ eller ska jag söka på lendo/advisa istället?

Hjälp mig

UPPDATERING:

Till slut så sökte jag efter många om och men. Jag sökte dock bara på 350k till slut. Fick dessa erbjudanden på 350k:
(Fick även några fler erbjudanden men på lägre belopp)

Avida finans 10.49%
Remember 10.57%

Så ingen bra ränta direkt MEN nu har jag räknat och räknat och eftersom jag har en del andra avbetalningar (klarna bla. med skyhög ränta) som inte syns på uc så kommer jag att välja Avida och betala bort dem med det som blir över efter jag samlat remember och marginalen. Så i slutändan så kommer min månadskostnad bli mindre. Tänker också att jag ska amortera järnet nu när jag börjar jobba igen efter föräldraledighet så kanske jag kan söka ett nytt samlingslån längre fram och slå ihop mina 2 lån jag kommer ha nu till 1.

Tack alla för er hjälp!

Grymt att det gick så bra hade dom någon komplettering eller lösenkrav

Avida är ganska smidiga för mig och många andra inga kompletteringar

Skönt att höra! Har du koll på när skuldebrevet kommer? Fick för mig man fick det på en gång? Men inte kommit något än men det kanske är för att det är helg? Blir nojig att det ska skita sig nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp