Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan Kronofogden dra pengar från kreditkort?

Godmorgon alla,
Vet någon om kronofogden kan ta pengar från ett outnyttjat kreditkort från min bank?

jag släppte allt i maj, har endast fått massa påminnelser.
Fick tipset att betala av telefonen vilket jag nu gjort men även andra små räkningar samtidigt jag drar ut kontanter och lägger åt sidan
men tänkte betala tillbaka 20.000kr till kreditkortet som jag har i samma bank för att inte få problem med banken men kan kronofogden dra dom pengarna?
Då kommer jag endast ha 2000kr kvar denna månaden efter hyra och fasta räkningar såsom försäkring, el, facket. Som jag känner att jag kommer klara av då det är mer än vad jag haft när jag bara betalade av alla dumma lån som JAG dragit på mig.
Hur hade ni gjort med kreditkortet på samma bank?

Hur lång tid tror ni att kronofogden börjar höra av sig, angående löneutmätningen?
Har ansökt om skuldsanering i samband med när jag släppte allt i maj.
har fortfarande inget registrerat hos kronofogden sen jag kollade imorse

Det vore väldigt märkligt och helt osannolikt att KFM skulle dra pengar från ditt kreditkort och på så sätt bidra till ytterligare skulder. Däremot kommer kreditkortet att ingå i dina skulder om du beviljas skuldsanering.

Blir nog inget problem. För med 99 procents chans avslutas ditt kreditkort när anmärkningen registrerats då i stort sett alla banker kreditbevakar sina kort och registreras anmärkning så avslutas kortet och kan inte användas igen

Det vore väldigt märkligt och helt osannolikt att KFM skulle dra pengar från ditt kreditkort och på så sätt bidra till ytterligare skulder. Däremot kommer kreditkortet att ingå i dina skulder om du beviljas skuldsanering.
Tack för ditt svar men samtidigt rädd att banken spärrar mig, något jag har fått för mig att banken bråkat. Hittar inte den tråden längre kanske att jag drömt för blivit påverkad och rädd för situationen jag själv satt mig i.

Blir nog inget problem. För med 99 procents chans avslutas ditt kreditkort när anmärkningen registrerats då i stort sett alla banker kreditbevakar sina kort och registreras anmärkning så avslutas kortet och kan inte användas igen
Tack för ditt svar.
Kanske bättre att släppa den med då kanske

Tack för ditt svar.
Kanske bättre att släppa den med då kanske
Ja säger det ist för att dra ut på det är det bättre att sätta hjulen i rullning. Sen om kfm när dom börjar fundera på sanering för dig så är det inte till din fördel att du så här långt in fortfarande använder krediter

Man kan byta bank , jag byte från Nordea till Swedbank. I Nordea hade jag kreditkort samt lönekonto ( kreditkonto) . När jag fick inledande Nordea meddelat att konton är avstängd men jag kan höra av mig att öppna bara lönekonto men jag redan öppnat konto i Swedbank.

Man kan byta bank , jag byte från Nordea till Swedbank. I Nordea hade jag kreditkort samt lönekonto ( kreditkonto) . När jag fick inledande Nordea meddelat att konton är avstängd men jag kan höra av mig att öppna bara lönekonto men jag redan öppnat konto i Swedbank.
Är supernöjd med Seb och vill helst inte byta bank men tack för svar då ger det ändå lite hop att ha kvar det utan krångel

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp