Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kan Kronofogden dra pengar från kreditkort?

Herregud Sverige är galet! Man hade fattat om det gällde olagliga pengar osv att bli spärrad för livet men speltransaktioner är ju förfan lagliga pengar som dessutom går att redovisa? helt sjukt
Valår. Rösta för förändring.

Herregud Sverige är galet! Man hade fattat om det gällde olagliga pengar osv att bli spärrad för livet men speltransaktioner är ju förfan lagliga pengar som dessutom går att redovisa? helt sjukt
Ja, jag tycker också att det är galet att bankerna stänger ner konto och ännu värre spärrar Bank ID så att det inte går att skaffa i en annan bank bara för speltransaktioner. Om de ser speltransaktioner som olagligt så bör man typ stänga av alla spelbolag, de är de värsta skurkarna tycker jag. När man dessutom redovisar allt... Det finns säkert kriminella som tvättar pengar via spelbolag, hur de gör vet jag inte...

Bankerna är egoistiska svin som tror sig vara en myndighet

Fungerar dock inte så i verkligheten.
Nähe, man röstar inte på det parti som man anser vara bäst på det hela taget?

Brinner man för hårdare tag mot banker så lutar man förslagsvis åt vänster, och torde rösta därefter.

Vi har också föreningsfrihet, står alla rätt att bilda politiskt parti, om man nu inte kommer överens med de som står till buds.

Nähe, man röstar inte på det parti som man anser vara bäst på det hela taget?

Brinner man för hårdare tag mot banker så lutar man förslagsvis åt vänster, och torde rösta därefter.

Vi har också föreningsfrihet, står alla rätt att bilda politiskt parti, om man nu inte kommer överens med de som står till buds.

Det jag menar är att partierna sällan går hand i hand med folkviljan. Vi behöver inte gå så långt som till 1955 där väljarna fick ta ställning till om Sverige skulle gå över från vänster- till högertrafik. 83% röstade nej till högertrafik. Vi fick det ändå :D med stöd ifrån samtliga partier.

Nu är det ju inte en hemlighet att jag är på yttersta högerkanten politiskt men ponera att jag är emot NATO, då hade jag röstat på S naturligtvis (eller någon utav deras kompisar) till vilken nytta? Dom svängde ju när det hettade till.

Samma gäller hårdare tag mot banker som du hänvisar till. Vissa saker kan man som medborgare inte påverka med röstsedeln. Tyvärr.

I den bästa utav alla världar hade det naturligtvis varit så men hade folkviljan spelat någon roll hade vi aldrig haft Europas generösaste migrationspolitik t.e.x.

Sen för att inte gå Off Topic.

Den här lagstiftningen där bankerna stänger av folk och dylikt. Det är kopplat till EU. Sverige har ingenting att komma med där more or less.'
Det 4:e penningstvättsdirektivet & sedermera femte och sjätte för att reglera även krypto.
Det var framför allt detta direktiv som lade grunden för det moderna, hårda KYC-kravet genom att införa ett strikt riskbaserat förhållningssätt.

Bankerna tvingades helt enkelt kartlägga varje enskild kunds riskprofil och göra livet surt för folk.

Vem vi lägger vår röst på i valet spelar mindre roll när EU:s lagstiftning på området trumfar den svenska. EU-direktiv måste införas i nationell lagstiftning och därav stiftade den svenska riksdagen just penningtvättslagen.

Så det skulle väl vara att man kan eventuellt påverka i EU-valet 2029.

Sen för att inte gå Off Topic.

Den här lagstiftningen där bankerna stänger av folk och dylikt. Det är kopplat till EU. Sverige har ingenting att komma med där more or less.'
Det 4:e penningstvättsdirektivet. Det var framför allt detta direktiv som lade grunden för det moderna, hårda KYC-kravet genom att införa ett strikt riskbaserat förhållningssätt.

Bankerna tvingades helt enkelt kartlägga varje enskild kunds riskprofil och göra livet surt för folk.

Vem vi lägger vår röst på i valet spelar mindre roll när EU:s lagstiftning på området trumfar den svenska.
Och de som från början var glasklara på att driva på för att lämna EU om de fick politiskt inflytande vände kappan efter vinden när de faktiskt började bli stora, host host...

Dessutom var den ursprungliga frågeställningen om det går att utmäta ett utrymme på ett kreditkort eller inte :facejoy:

En sak är säker, det blir sällan bra när det ska diskuteras politik i dessa trådar :D
Ville bara påminna om att vi faktiskt har de lagar vi förtjänar utifrån hur vi själva väljer de som stiftar dessa, något som de flesta sällan reflekterar över.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp