O
Oregistrerade
Gäst
Poäng: 0
jag har fast jobb i sverige. tjänar 20.000 efter skatt.
jag har hittat en lägenhet jag ansökt om, inflyttning i 2016. de byggs just nu.
jag har många köpoäng så får den nog om jag vill.
har skuldsaldo på 100.000 och 400.000 i skulder som inte är hos kf. det är smslån och sån skit som bolagen bara ligger och bevakar. om jag betalar bort de 100.000 nu så kommer den klungan av 300.000 ansöka om kf, ja ni fattar. det kostar pengar för bolagen att ligga aktivt hos kf så de ligger bara och väntar tills jag betalt bort de 100 som redan är där.
men nu till min fråga.
lägenheten jag kollar på kostar 9-10.000 med allt betalt i hyran.
får man ha en sån dyr lägenhet om man har skuldsaldo eller är man tvingad till en lägenhet i stadens ghetto/bottenskrap?
om så är fallet så kommer jag fortsätta bo hemma i föräldrarnas stora villa istället gratis.
någon som vet vad som gäller?
jag har hittat en lägenhet jag ansökt om, inflyttning i 2016. de byggs just nu.
jag har många köpoäng så får den nog om jag vill.
har skuldsaldo på 100.000 och 400.000 i skulder som inte är hos kf. det är smslån och sån skit som bolagen bara ligger och bevakar. om jag betalar bort de 100.000 nu så kommer den klungan av 300.000 ansöka om kf, ja ni fattar. det kostar pengar för bolagen att ligga aktivt hos kf så de ligger bara och väntar tills jag betalt bort de 100 som redan är där.
men nu till min fråga.
lägenheten jag kollar på kostar 9-10.000 med allt betalt i hyran.
får man ha en sån dyr lägenhet om man har skuldsaldo eller är man tvingad till en lägenhet i stadens ghetto/bottenskrap?
om så är fallet så kommer jag fortsätta bo hemma i föräldrarnas stora villa istället gratis.
någon som vet vad som gäller?