Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Kan man få avbetalning på Nanokredit/Nanoflex hos Avida??

Dom tar inte UC och har blivit lättare

Varken nanoflex eller nanokredit tar UC och jag tror det är lite lättare numera att låna hos Nanokredit, sedan ett par månader tillbaka. Sen kan man låna hos båda samtidigt bara man är kreditvärdig. Har lånat av dom i flera år och är jättenöjd. Dom är lite hårda om man slarvar men jag pratade med dom en gång då jag inte skötte betalningen och då löste det sig ändå.

Sedan Nano började med Bisnodeupplysning får jag avslag där. Det den upplysningen visar är bara nettoinkomst efter avdrag för ränteuppgifter inget annat. Har ett Nanolån som ska betala denna månad och jag undrar vad jag ska säga för att få en avbetalningsplan på 4 månader istället för 3. Har läst att det går att få men man måste böna och be för att få det så vilka argument ska jag lägga fram. Om jag nu får en plan på Nano är det då kört att få lån hos tex Easycredit eller Credigo som också faktureras av Avida.

Senast ändrad:
verkar som om nano blivit hårdare i sina bedömningar, de kanske har ändrat på sin scoring, får avslag hos nano trots skötsamhet,

Hur ska jag göra med mitt Nanokreditlån??

Jag behöver verkligen hjälp med detta ska jag begära avbetalningsplan på det lån jag har för tillfället hos Nanokredit då jag fått avslag hos Nanoflex och påverkar detta möjligheten att låna hos hos tex Easycredit och andra lån Avida fakturerar. Mår jättedåligt psykiskt just nu då jag fått reda på att även mitt andra barn fått en livslång sjukdom och den vetskapen och oron ångest hos mig gör att jag har svårt att tänka logiskt. Jag behöver inte få höra att jag inte ska låna mer försöker trappa ner mina aktiva lån men om jag inte får låna hos Nano så tänkte jag begära avbetalning på det jag har. Har lånat av dem i flera år och aldrig blivit nekad förrän nu sen de började med Bisnode upplysning.

Easycredit har sina regler,,
Personligen har jag svårt att tro att Easycredit beviljar nya lån till någon som har obetalda lån eller en avbetalningsplan hos en annan aktör som faktureras av Avida.

Har alla den uppfattningen att man inte kan få lån av Esycredit eller Credigo om man har avbetalningsplan hos Nano. Easycredit och Credigo är ju Northmill och Avida fakturerar åt dem.
Easycredit tar Creditsafe och Nano tar Bisnode. Nu blir jag jätteorolig om detta inte går då blir det katastrof denna månad till råga på allt annat som är nu.

Det är inte Bisnonde eller Creditsafe som bestämmer om man får låna eller inte.

Har ringt Creditsafe,,
Enligt Creditsafe har jag en bra scoring, får ändå inte alltid låna som jag önskar.
Det är kreditgivaren som avgör huruvida man får låna eller ej,,

Hur NANO resonerar förstår jag inte..

Ja det vet jag också att det inte är kreditupplysningsföretagen som beviljar lån utan långivaren men Nanos upplysning har man inte sett före augusti och det var då de ändrade uppfattning om mig som låntagare. Om jag ansöker om avbetalningsplan hos Nano är det då kört att låna hos Easycredit tror ni. Det är ju Nano eller Easycredit som beviljar inte Avida.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp