• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Kan man få ny avbetalningsplan?

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Jag skulle i så fall behållit Gothia eftersom de är hjälpsamma och jag vet inte vad som händer i framtiden. Har haft OPR som gick till Svea inkasso, 3000 kr varje månad. Har varit en MARDRÖM, levt med ständigt oro om jag inte lyckas fixa dessa 3000 kr varje månad. Det gick till kf en gång. Blev klar i maj. Jag skulle hellre ha kvar planer med de bättre inkassobolagen för att det känns att går det åt skogen en månad så kommer inte ärendet att hamna hos kf med raketfart. en trygghet m a o.

Så du lyckades inte få ett bättre bud fr Lowell?? Försökte du?
Tanken är jag ska försöka få bort Lowell så fort som möjligt det bara går , för dom är riktigt otäcka ! Samtidigt 10k inte lätt att bara skaka fram :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 076
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Tanken är jag ska försöka få bort Lowell så fort som möjligt det bara går , för dom är riktigt otäcka ! Samtidigt 10k inte lätt att bara skaka fram :)
Nej Gud det är jättemkt pengar. Jag skulle inte klara av det!
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Nej Gud det är jättemkt pengar. Jag skulle inte klara av det!
Har du varit hos fogden? För tänkte om dom skickar det till fogden 1 oktober .. frågan är om det hinner dras i oktober lönen då eller blir först i november ... helst november för jämka hela året ut .. och kan spara runt 15-25k varje månad .. skulle innebära att dom 5-6 första mån av utmätning behöver man inte oroa sig alls
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 076
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Har du varit hos fogden? För tänkte om dom skickar det till fogden 1 oktober .. frågan är om det hinner dras i oktober lönen då eller blir först i november ... helst november för jämka hela året ut .. och kan spara runt 15-25k varje månad .. skulle innebära att dom 5-6 första mån av utmätning behöver man inte oroa sig alls
Har inte varit hos Kf mer än för betalningsförelägganden. Har hittills lyckats parera alla men det kostar mkt kraft och energi och oro.
I år gjorde jag en prioriteringslista där jag listat vilka avbetalningsplaner jag absolut inte har råd att de hamnar hos kf. och det är dem som avser mina största skulder, som Gothia och Lowell. De måste betalas.
Resten som är på små belopp under 5 000 kr kan jag klara av om de går till kf, nu har jag lärt mig hur man köper sig tid!
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Har inte varit hos Kf mer än för betalningsförelägganden. Har hittills lyckats parera alla men det kostar mkt kraft och energi och oro.
I år gjorde jag en prioriteringslista där jag listat vilka avbetalningsplaner jag absolut inte har råd att de hamnar hos kf. och det är dem som avser mina största skulder, som Gothia och Lowell. De måste betalas.
Resten som är på små belopp under 5 000 kr kan jag klara av om de går till kf, nu har jag lärt mig hur man köper sig tid!
Fast om dom små beloppen går till kronofogden är det många ? För är det många så ska ju dom dela på utmätningen och då brukar det bli jobbigt eftersom så många . Släpper du dom två stora ska ju bara dom två dela på summan ! Har du liten inkomst så är det såklart tufft !
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 076
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Fast om dom små beloppen går till kronofogden är det många ? För är det många så ska ju dom dela på utmätningen och då brukar det bli jobbigt eftersom så många . Släpper du dom två stora ska ju bara dom två dela på summan ! Har du liten inkomst så är det såklart tufft !
Fast jag tänker inte utmätning, jag betalar medan det bara är förelägganden, så det inte blir utslag och anmärkning. och små belopp kan jag trolla fram men inte 20 000 kr.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Fast jag tänker inte utmätning, jag betalar medan det bara är förelägganden, så det inte blir utslag och anmärkning. och små belopp kan jag trolla fram men inte 20 000 kr.
Jag förstår dig , jag har större summor som typ 40k mobillån , 47k everydayplus , 20k ferratum mm mm mm .. så kommer till fogden måste jag släppa det
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 076
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Jag förstår dig , jag har större summor som typ 40k mobillån , 47k everydayplus , 20k ferratum mm mm mm .. så kommer till fogden måste jag släppa det
Men en del av lånebolagen (Vivus t ex) säger att de beviljar avbetalningsplan efter att det blivit utslag hos Kf.

Ja du... mitt Everyday+ är på ca 37 000 kr. Ligger efter med 3 månader när fakturan kommer nu i veckan.
Fasar att jag tyvärr blir tvungen att släppa till inkasso. Då blir det tufft!!!!!!!!!!
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Men en del av lånebolagen (Vivus t ex) säger att de beviljar avbetalningsplan efter att det blivit utslag hos Kf.

Ja du... mitt Everyday+ är på ca 37 000 kr. Ligger efter med 3 månader när fakturan kommer nu i veckan.
Fasar att jag tyvärr blir tvungen att släppa till inkasso. Då blir det tufft!!!!!!!!!!
Absolut ! Jag ska betala 17k nästa månad i oktober till dom .. kommer aldrig klara det ! Jag kommer tvingas släppa den tyvärr ! Jag försöka pyssla så en släpps först och då utmätning på 15k så åker nästan hela på en gång ...sen nästa o så .. för kommer inte ihop dom summorna , och har slutat att låna nu med för att täcka upp ! Skönt att sluta jaga pengar tycker jag
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp