Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kartläggning av Kreditz!!

Om man handlar för flera tusen på bolaget någon gång om året då?
är man alkoholist då? Har man ett riskbeteende? Svårt att avgöra på ett kontoutdrag utan att veta vad som köps...

Det vet man ju inte heller med spel t.e.x.

Är man 10 kollegor som spelar ATG för 100 kr i veckan så är det 4.000 kronor i månaden. Om Jörgen är den som lämnar in sitt och kollegornas spel, något miljoner svenskar gör varje lördag så är det ju svårt att veta är man spelmissbrukare? Svårt att avgöra på ett kontoutdrag utan att veta vad som lämnats in...

Det vet man ju inte heller med spel t.e.x.

Är man 10 kollegor som spelar ATG för 100 kr i veckan så är det 4.000 kronor i månaden. Om Jörgen är den som lämnar in sitt och kollegornas spel, något miljoner svenskar gör varje lördag så är det ju svårt att veta är man spelmissbrukare? Svårt att avgöra på ett kontoutdrag utan att veta vad som lämnats in...
Precis det jag menar, sen är det klart något som höjer ögonbrynen om man har transaktioner dagligen. Men det betyder inte att Kalle som spenderar 6000:- i månaden inte är alkoholist. Eller för den delen att han är det. Man kan ju dessutom köpa alkoholfritt på bolaget idag :)
Speltransaktioner är dock lättare att avgöra. Om det sker transaktioner dagligen eller för stora summor på månaden, så har personen problem. Spelar ingen roll om personen faktiskt ligger + i statistiken.

För mig och dig är det ju så men som Berit som är lånehandläggare och 64 år kan ju ha en annan syn på det. Därav jag är skeptisk till fenomenen kreditz.

För mig och dig är det ju så men som Berit som är lånehandläggare och 64 år kan ju ha en annan syn på det. Därav jag är skeptisk till fenomenen kreditz.
Jag tror nog att Kreditz och dylikt är 100% gjorda utan mänsklig input. Dvs, ingen människa gör en bedömning av Kreditz, utan det finns parametrar inbyggda som den flaggar på. Tex frekventa speltransaktioner.

Kreditz är fantastisk bra kommer på silt förhoppningsvis på alla långivare så överskuldsättningen bromsar in

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp