• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

KFM beviljar skuldsanering!!!!

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Man behöver ingen skuldrådgivare för att söka sanering om man har alla celler i kontoret och kan använda google på ett grundläggande sätt. Min bror ska söka sanering och skulle ha möte med en skuldrådgivare i onsdags men jag sa till honom "boka av den skiten så ordnar vi ansökan tillsammans" så idag ska hjälpa honom med att ansöka om skuldsanering.

Jag sökte själv skuldsanering utan skuldrådgivare och fick min ansökan beviljad. Det går mycket väl att söka på egen hand också. Svaren på de frågor man söker finns antingen på google, på telefonnummer 077-173 73 00 eller på forum likt detta.

Blev irriterad på mamma som skickat brorsan till en skuldrådgivare när man själv kan ansöka med bank-id. Personligen så tycker jag att folk som vänder sig till en skuldrådgivare har sig själv att skylla sina skulder. Kan man inte själv fylla i en simpel jävla ansökan på kfm hemsida och ta reda på ens egna skulder utan behöver hjälp, ja då är man illa ute. Jag visade för exempel ansökan för sanering till min bror och han bara till mig "men det där såg ju inte så svårt ut". Jag gav honom tfn till de flesta inkasso, han ringde och fick brev hem och imorgon ska vi in på kfm med bank-id och se vilka skulder som ligger där.

En full chimpans kan till och med fyll i en ansökan om sanering ensam. Klarade jag det så klarar nog de flesta andra det också. Kan man inte fylla i ett dokument så ja, jag vet inte, då blir jag mörkrädd för mänskligheten.
Du är ganska nedvärderande i det du skriver. Alla människor har inte samma förutsättningar och att gå till en budget och skuldrådgivare är inget som är lika med full chimpans.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
441
Mottagna reaktioner
338
Poäng
477
Man behöver ingen skuldrådgivare för att söka sanering om man har alla celler i kontoret och kan använda google på ett grundläggande sätt. Min bror ska söka sanering och skulle ha möte med en skuldrådgivare i onsdags men jag sa till honom "boka av den skiten så ordnar vi ansökan tillsammans" så idag ska hjälpa honom med att ansöka om skuldsanering.

Jag sökte själv skuldsanering utan skuldrådgivare och fick min ansökan beviljad. Det går mycket väl att söka på egen hand också. Svaren på de frågor man söker finns antingen på google, på telefonnummer 077-173 73 00 eller på forum likt detta.

Blev irriterad på mamma som skickat brorsan till en skuldrådgivare när man själv kan ansöka med bank-id. Personligen så tycker jag att folk som vänder sig till en skuldrådgivare har sig själv att skylla sina skulder. Kan man inte själv fylla i en simpel jävla ansökan på kfm hemsida och ta reda på ens egna skulder utan behöver hjälp, ja då är man illa ute. Jag visade för exempel ansökan för sanering till min bror och han bara till mig "men det där såg ju inte så svårt ut". Jag gav honom tfn till de flesta inkasso, han ringde och fick brev hem och imorgon ska vi in på kfm med bank-id och se vilka skulder som ligger där.

En full chimpans kan till och med fyll i en ansökan om sanering ensam. Klarade jag det så klarar nog de flesta andra det också. Kan man inte fylla i ett dokument så ja, jag vet inte, då blir jag mörkrädd för mänskligheten.
Vill minnas att jag var mycket tacksam för skuldrådgivarens hjälp.
Man kanske saknar förmågan att kunna tänka klart i processen samt att drivkraften är låg.
Rekommenderar alla som söker skuldsanering att vända sig till den kommunala skuldrådgivaren.
Givetvis måste man respektera varierande värderingar i såna här forum men en del borde kanske hålla sig till Flashback.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Man behöver ingen skuldrådgivare för att söka sanering om man har alla celler i kontoret och kan använda google på ett grundläggande sätt. Min bror ska söka sanering och skulle ha möte med en skuldrådgivare i onsdags men jag sa till honom "boka av den skiten så ordnar vi ansökan tillsammans" så idag ska hjälpa honom med att ansöka om skuldsanering.

Jag sökte själv skuldsanering utan skuldrådgivare och fick min ansökan beviljad. Det går mycket väl att söka på egen hand också. Svaren på de frågor man söker finns antingen på google, på telefonnummer 077-173 73 00 eller på forum likt detta.

Blev irriterad på mamma som skickat brorsan till en skuldrådgivare när man själv kan ansöka med bank-id. Personligen så tycker jag att folk som vänder sig till en skuldrådgivare har sig själv att skylla sina skulder. Kan man inte själv fylla i en simpel jävla ansökan på kfm hemsida och ta reda på ens egna skulder utan behöver hjälp, ja då är man illa ute. Jag visade för exempel ansökan för sanering till min bror och han bara till mig "men det där såg ju inte så svårt ut". Jag gav honom tfn till de flesta inkasso, han ringde och fick brev hem och imorgon ska vi in på kfm med bank-id och se vilka skulder som ligger där.

En full chimpans kan till och med fyll i en ansökan om sanering ensam. Klarade jag det så klarar nog de flesta andra det också. Kan man inte fylla i ett dokument så ja, jag vet inte, då blir jag mörkrädd för mänskligheten.
Men hallå, du skyller på folk som inte kan tänka, men du gör exakt samma sak. Vad är rollen av en skuldrådgivare?? Inte att hjälpa dig med en saneringsansökan…. Samtidigt vill jag passa på att vi här på forumet inte dumförklarar folk.
Visa respekt för det du inte vet.
 

Zoolie

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 Juli 2020
Meddelanden
104
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Idag kom beskedet !
jag är fanimej beviljad !!!!
är så lycklig då jag gråter nu, stort tack till handläggaren på kfm som om jag kunde skulle få en ros hemskickad !!!

är så hävla stolt över mig själv jag har fixat detta på egen hand utan hjälp av skuldrådgivare för de bästa skuldrådgivarna har jag nämligen redan pratat med och det är alla NI underbara människor på detta forum !!!

stort tack till alla ! Jag älskar er allihopa trots jag aldrig har träffat er :face3hearts:

Med vänlig hälsning,
/
Idag kom beskedet !
jag är fanimej beviljad !!!!
är så lycklig då jag gråter nu, stort tack till handläggaren på kfm som om jag kunde skulle få en ros hemskickad !!!

är så hävla stolt över mig själv jag har fixat detta på egen hand utan hjälp av skuldrådgivare för de bästa skuldrådgivarna har jag nämligen redan pratat med och det är alla NI underbara människor på detta forum !!!

stort tack till alla ! Jag älskar er allihopa trots jag aldrig har träffat er :face3hearts:

Med vänlig hälsning,
/DennumeraEJsåskuldsattemannen
Ett stort Grattis!
Fick också beslutad skuldsanering för ngn vecka sedan men vågar inte ropa hej förrän den vunnit laga kraft .
Men också så tacksam för denna chans och har inte mått så bra på flera år.
Detta forum har varit ett mkt bra stöd under denna jobba tid .
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
398
Poäng
487
Man behöver ingen skuldrådgivare för att söka sanering om man har alla celler i kontoret och kan använda google på ett grundläggande sätt. Min bror ska söka sanering och skulle ha möte med en skuldrådgivare i onsdags men jag sa till honom "boka av den skiten så ordnar vi ansökan tillsammans" så idag ska hjälpa honom med att ansöka om skuldsanering.

Jag sökte själv skuldsanering utan skuldrådgivare och fick min ansökan beviljad. Det går mycket väl att söka på egen hand också. Svaren på de frågor man söker finns antingen på google, på telefonnummer 077-173 73 00 eller på forum likt detta.

Blev irriterad på mamma som skickat brorsan till en skuldrådgivare när man själv kan ansöka med bank-id. Personligen så tycker jag att folk som vänder sig till en skuldrådgivare har sig själv att skylla sina skulder. Kan man inte själv fylla i en simpel jävla ansökan på kfm hemsida och ta reda på ens egna skulder utan behöver hjälp, ja då är man illa ute. Jag visade för exempel ansökan för sanering till min bror och han bara till mig "men det där såg ju inte så svårt ut". Jag gav honom tfn till de flesta inkasso, han ringde och fick brev hem och imorgon ska vi in på kfm med bank-id och se vilka skulder som ligger där.

En full chimpans kan till och med fyll i en ansökan om sanering ensam. Klarade jag det så klarar nog de flesta andra det också. Kan man inte fylla i ett dokument så ja, jag vet inte, då blir jag mörkrädd för mänskligheten.
Jag håller inte med dig för fem öre faktiskt
För många människor är det oerhört jobbigt psykiskt att göra en ansökan öht för man skäms över det man ställt till med. Jag säger inte att ansökan är SVÅR men däremot måste allt bli RÄTT eftersom man gamblar enormt med sin ekonomi, får man inte inledande pga att man gjort fel i ansökan eller att det är felaktiga uppgifter och man samtidigt har börjat släppa saker ja då är man ännu mer skuldsatt än innan eftersom skulderna har växt. Så att sitta och nonchalera ansökan till en myndighet har du inget för på detta forumet. För många är detta den absolut sista utvägen och så var det även för mig.
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
907
Mottagna reaktioner
382
Poäng
497
Grattis Mannen !
men hänger inte med här. I stort sett alla som söker sanering är väl på väg till fogden. Man är väldigt duktig om man klara söka sanering utan att hinna få en enda skuld in på fogden. Jag släppte precis allt långt innan ja ens fundera på ansökan. Fick till mig att ingen mening o betala längre av rådgivaren. Men ja tänker vänta tills precis allt är där. Sen söka. Då ser de själva vad som finns. Inkomst och utgifter vet de genom löneutmätning sen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp